سه هفته پس از انتخابات شورای شهر، تازه صدای برخی منتخبان این انتخابات درآمده است و نسبت به عضویت عده ای اعتراض می کنند.

اگر تا پیش از انتخابات رسانه ها و مردم می گفتند باید ممیزی خاصی وجود داشته باشد تا آنهایی که تخصص خاصی ندارند به شورا راه پیدا نکنند و شورای شهر جای ۴ ورزشکار نیست،اما کاندیداهایی که اقبال و عدم اقبال لیست هایشان را به ورزشکاران بسته بودند، زیر بار نمی رفتند.

آش انقدر شور شد که حالا خبر می رسد در برخی شهرها حتی شاگرد میوه فروشی هم توانسته به شورای شهر راه پیدا کند.

هرچند این اتفاق به خودی خود بد نیست و رسانه ها چند باری از بلال فروشی که در همین انتخابات عضو شورا شده است نام برده اند، اما شاگرد میوه فروشی که حکایتش رفت،  گویا با اتفاقاتی به صندلی شورا رسیده است. این البته ادعای نماینده خوزستان در شورای عالی استان هاست. (اینجا)

در همین باره مخاطبان خبرآنلاین نظرات متفاوتی داشتند. عدهای نوشته اند وقتی مثلا حسین رضازاده می تواند عضو شورای شهر شود، چه ایرادی دارد شاگرد هندوانه فروش  هم عضو شورا باشد.

یکی از مخاطبان نوشته: وقتی حسین رضازاده میشه عضو شورای شهر تهران پس هیچ اشکالی هم نداره یک شاگرد هندوانه فروش هم وارد شورای شهری در خوزستان بشه!!!

و همچنین: مگر هندوانه مواد مخدر است که منعی دراین خصوص باشد.

و مخاطبی هم خطاب به نماینده خوزستان نوشته: مگه پدرت هندوانه فروش باشه یا شاگرد باشی چی میشه ؟ هرچی باشه درد مردمو از شما که تو ناز و نعمت بزرگ شدین بیشتر میفهمه واقعا توهین کردی به مردم کارگر...

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات به این خبر مراجعه کنید.

توجه: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر آمده است، هیچ کدام رای و نظر خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 86
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    از این های که دم انتخابات دکتر مهندس میشوند بهتر است
    • شایان IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      155 7
      من قیول ندارم. بنده خودم کارشناس ارشدم اما بازم میدونم به درد شورا نمیخورم. شورا و مجلس آدم نخبه یا آدم جوان یا با انگیزه نمیخاد. مگه سرنوشت مردم محل کسب تجربه ی ماست؟ یه عده راه افتادن میگن نخبگان نخبگان...جوانان جوانان... اینا تو حرف قشنگه. در عمل کسی باید سرکار باشه که هم تحصیلات داشته باشه هم تجربه و تاثیر عوامل مخلف بر همدیگه رو در طول سالیان حس کرده باشه. مثلا بدونه من که الان فلان تصمیم رو میگیرم چند سال بعد فلان نتیجه داره. نه اینکه کسی چون تو دانشگاه معدلش بالا شده یا یه اختراع کرده به اسم نخبه بیاد عضو جایی بشه یا یکی چون جوونه و انگیزه داره بهش در جاهای حساس میدون بدن ...این که نمیشه آخه
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      82 3
      به نظر من افرادي كه تا به حال تجربه مديريتي حتي در سطح پايين را ندارند اگر يك پست خوب پيدا كنند، احتمال جو گير شدنشون زياده و ممكنه وظايف خودشون را فراموش كنند.
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      28 0
      همین مردم هستند که به امثال رضازاده رای میدن بعد میان اینجا روشن فکر میشن... مشکل اساسی ما همین رفتار و عملکردهای جوگیرانه مردمه.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      18 2
      اونهایی که دم از ممیزی و تخصص می زنند نمی دونند آقای احمدی نژاد هم مدرک دکترا داشت و هم از ممیزی رد شده بود؟؟؟ مشکل ما نداشتن احزاب واقعی است. در هر حال اینکه یک هندوانه فروش اگر توانش رو داشته باشه بتونه نماینده یک شهر کوچک باشه هیچ اشکالی هم نداره!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    157 7
    قطعا رشد و رسیدن به پست و مقام بابد مرحله به مرحله باشه تا پحتگی لازم بدست بیاد وگرنه میشود همان که در مورد احمدی نژاد اتفاق افتاد
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      40 27
      آخه شورای شهر یه قرار بوده یه انجمن مردم نهاد باشه نه پست نه مقام . روح ایجاد شورای شهر همین بوده که آدم های خیلی عادی بتونن در اداره شهرشون موثر باشن
    • راشد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      84 8
      در کشورهای پیشرفته افراد درون حزب ها پرورش پیدا میکنند تا به پختگی برسند هر وقت سازو کار مناسب احزاب ایجاد بشه این مشکلات کمتر میشه
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    23 4
    علت اینه که تصمیماتی که گرفته می شود در این کشور از پایین تا بالا د حد همان تصمیماتی است که همان هندوانه فروش می گیرد پس اقایون بجای ممیزی گذاشتن بهتره یک ممیزی در تصمیماتی که می گیرند باشد تا مردم عادی فکر کنند که این تصمیم به فکر وذهن او نمی رسیده ولپ کلام اصل انتجاب ادمها بر شایستگی فرد باشد نه رابطه اش با سرا قدرت و وابستگی بیشتر
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    42 14
    همون میوه فروش بیشتر تو بطن مردمه و از درد واقعی مردم خبر داره تا کسی که همیشه فقط صندلی قدرت رو عوض میکنه
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      37 1
      من رئیس انشگاه علوم پزشکی میشناسم که شیر خشک فروش بوده ( به اقرار خودش) و وزیری که مکانیک بوده ولی همانها حالا مایل نیستند جز خودی های خودشان را به درون سیستم ها راه بدهند فرصت برای همه برابر نیست حالا شانسی دوتا غیر خودی وارد شدند این همه بلبشو ندارد آنها هم چند سال دیگر مدعی میشوند و مانع حضور بقیه میشوند مطمئن باشید
    • آرمان IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      27 19
      واقعا متاسفم براي افرادي كه اين جور طرز تفكر دارند؛ آخه وقتي هر چيزي جاي خودش نباشه پس ديگه نميتوان توقع كار صحيح را از اونها داشت.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    33 8
    آيا با صرف دانستن درد ميشه اون درد را علاج كرد؟ اگه شما سردرد داشته باشيد ميريد پيش كسي كه اون هم سردرد داره يا دكتركه تخصص داره؟ به نظر من آدمها بايد سرجاي خودشون باشند والا هرج و مرج پيش مياد. حتي در اين حد كه آدم خوب لزوما مدير خوب نيست چه برسه كسي كه براي سواد و رشد خودش اونقدر ارزش قايل نشده كه خودش را از جايي كه هست بالا بكشه حتي در اين حد كه بره يه كار مثل نجاري ياد بگيره و بلال فروش باقي نمونه.از طرفي بايد ريشه يابي كرد كه چرا مردم اون شاگرد هندوانه فروش يا بلال فروش را انتخاب كردند...من چون نمي دونم رقباي اونها چه كساني بودند نمي تونم قضاوت كنم اما فكر مي كنم با اين نوع انتخابها اصل دمكراسي زير سوال ميره!!!!
  • محجمد A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    27 5
    یکی از آقایانی که جدیدا توانست درانتخابات اخیر به شورای شهر تهران راه یابد مدرک دیپلم خود را با تبصره والطاف همچون معلمی مثل بنده بگیرد .ای کاش قانون گذار برای ورود به این عرصه ملاکهایی از قبیل داشتن تخصص ، سابقه مدیریت اجتماعی کلان و آشنایی با حوزه های شهری ومعضلات آن و.... در نظر بگیرد الان چند نفر از اعضای شورای شهر تهران صرفا به جهت سابقه ورزشی وکسب مدال توانسته اند به این شورا راه یابند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    18 24
    هندوانه فروش راستگو از دکتر دروغگو هزار بار بهتر است. شورای شهر نیاز به آدمی دارد که در حل مشکلات مردم کوشا باشد. درک و حل مشکل شهری مردم در این مملکت نه مدرک می خواهد نه خلاقیت ویژه.
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      15 15
      مگر فقط هندوانه فروشها و ورزشكاران راستگو هستند. شما چه ميدوني كه بقيه نامزدها كه تخصص دارند دروغگو هستند؟!
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    24 2
    شورا شدن بذات به خواص دور حرم نیامده که . اما امثریت آنهائی هم که الان رجل هستند 30 سات قبل در همین سطح بودن.
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    32 11
    مگر بقیه این به اصطلاح متعدین متخصص نما چه گلی به سر ما زده اند که این آقای هندوانه فروش نمیتواند بنظرم اگر هندوانه فروش نماینده شود حد اقل کمتر از بقیه ضررش به جامعه میرسد .
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      13 2
      وقتي يك آدمي كه تا به حال پست مديريتي حتي در سطح كم نداشته و حالا به يك جايگاه بالا رسيده، شما چه طور به اين آدم اعتماد ميكني كه بخواد براي ميليونها نفر (مثلا در تهران) تصميم گيري كنه؟!!! به خدا ديگه از اين كارا نكنين. شماها در برابر رايتون مسئول هستين.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    51 2
    اي بابا وقتي رضازاده عضو اصلي شوراي تهران شد بذار هندونه فروش هم بشه!
    • آرمان IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      4 7
      بازهم خوبه كه رضا زاده قبلا رييس فدراسيون بوده، بقيه ورزشكارا و خواننده چي؟ البته واضحه كه شما اين حرفتو از روي لجاجت زدي چون از احمدي نژاد و طرفداراش خوشت نمياد.
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      3 6
      شما بايد به راي مردم احترام بذاري. خوب لابد تشخيص دادن كه خوبه و بهش راي دادن.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    30 31
    احمدي نزاد تو ايران ثابت كرد هركس با هر توانايي ميتونه تو ايران به هر سمتي كه دوست داره برسه اكه بخت باهاش يار باشه!!
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      3 8
      ميشه بگي كه تخصص و سواد آقاي خاتمي و روحاني چه ربطي به رياست جمهوري داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    33 1
    تو شهرمون ودور دوم شورا یکی از کسایی که دور اول بود به اعضای دور دوم گفت: کجا میخواین برین ما همه پول ها رو خوردیم چیزی برا شما نمونده.اونا باور کردن وخیلی ناراحت شدن حالا که بخور بخوره بزار یک هندوانه فروش هم بخوره .مگه فوتبالیست ها و مدیر عامل ها ملیارد ملیارد نمیخورن خوب پس عیبی برا هندونه فروش نیست
  • شهروند JP ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    34 3
    یک هندوانه فروش با حسین رضازاده تفاوتی نداره،چون هر دو از تخصص شهری بی بهره اند.حالا چون این از قشر عامه مردم راج بهش جو سازی منفی می کنن
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    13 6
    خب مردم دوست دارند یه هندونه فروش براشون تصمیم بگیره یا یه ورزشکار، سرنوشت خودشونو خودشون دارن تعیین می‌کنن، خوب یا بد. حتما مردم این جوری دوست دارن که الان چند دوره هست ورزشکارا تو شورا رای میارن.
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      3 2
      وااااي! شماها ديگه كي هستين.
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    30 16
    شهيد رجايي هم نان خشك مي فروخت اما انسان بود .مهم انسان بودن و درد هم نوع را فهميدنه
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      37 4
      خواهشا ديكه اسم رجايي رو نيارين ياد بعضي ها ميافتيم!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 3
    1- مردم حق دارند هر کسی را می خواهند انتخاب کنند و کسی حق ندارد برای آنها تعیین تکلیف کند، اگرچه هر کسی می تواند نظر خودش را بگوید. 2- نمایندگی با ریاست و ریاست با مدیریت فرق می کند. نماینده خوب کسی است که بتواند از مردم نمایندگی کند و خواسته های آنها را پیگیری کند . مثلا نمایندگان شورای شهر چندان کار مدیریتی نمی کند و مثلا انتخاب شهردار، نظارت و سیاستگذاری را بر عهده دارند. 3- اگرچه داشتن تحصیلات برای کار سیاسی مفید است ولی به نظر من مهمتر از آن تجربه کار سیاسی و توان مدیریتی، ویژگیهای شخصیتی و غیره است. همانطور که قهرمان ورزشی بودن چندان ربطی به مدرک ورزش داشتن از دانشگاه ندارد، داشتن مدرک حتی مدرک سیاسی و مدیریت به تنهایی نمی تواند موفقیت یک مدیر سیاسی را تضمین کند.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      4 1
      دوست گرامي بي نام!! 1- در شوراي شهر در مورد مسايل شهري تصميم گيري مي كنند به اين رياست گفته نميشه 2- فرمايش شما در مورد اينكه مردم اينها را خواستند من را ياد تعريف سقراط از دمكراسي انداخت كه بهتون پيشنهاد مي كنم زحمت بكشيد و آن را مطالعه كنيد. 3- من كاملا با شما در مورد اينكه تحصيلات تنها ملاك نيست موافقم اما لطف كنيد بگيد براي انتخاب اين آدمها كدوم ملاك در نظر گرفته شده يا اينكه شما از گجا فهميدي اينها آدمها راستگو يا مديري هستند ؟ از اينكه مثلا منتقل بلال و آب نمك را خوب مديريت مي كنه يا هندونه هاي بهتري را انتخاب مي كنه؟ قصد تحقير اين آدمها را ندارم فقط تعجب مي كنم از اينطور دفاع كردنها
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      2 1
      شما برای درمان یک بیماری سخت ممکنه به پزشکهای مختلف مراجعه کنید و نظرات مختلف بشنوید ولی تصمیم نهایی رو خودتون می گیرد که چه درمانی رو با توجه به نظر پزشکها انتخاب کنید، نه پزشکها! نماینده قرار است نظرات کارشناسان مختلف رو بشنوه و از طرف مردم تصمیم بگیره! مثلا اینکه در شهر یزد آیا بافت تاریخی مهمتره یا توسعه پارکینک امامزاده! قرار نیست خود عضو شورای شهر طرح مهندسی پارکینگ و راه و جاده رو بکشه! البته داشتن دانش در هر زمینه ای ذهن رو باز می کنه و مفیده ولی بهترین جا برای فراگیری کار سیاسی و نمایندگی احزاب هستند که ما در ایران احزاب واقعی به شکل کشورهای پیشرفته نداریم.
    • بی نام CH ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      1 1
      نماینده: یعنی نماینده! یعنی مثلا مردم یک محله می خواهند با شهردار مذاکره کنند که لوله کشی آب محله شون مشکل داره، یک نماینده انتخاب می کنند تا از طرف اونها این موضوع رو پیگیری کنه. یا نماینده شورای شهر که قراره نظر کارشناسان رو بشنوه و بعد با توجه به نظرات کارشناسان مختلف تصمیم بگیره. مدیریت: یعنی اداره کردن، مثل مدیر مدرسه یا یک شرکت و یا یک سازمان کوچک. ریاست: یعنی تصمیم گیری و سیاست گذاری. مثلا در شرکتهای چه کوچک چه خیلی بزرگ، مدیرعامل وظیفه مدیریت رو برعهده داره ولی ریاست برعهده هیئت مدیره است که خیلی وقتها اعضایش تخصص مرتبط ندارند. یعنی هیئت مدیره به نمایندگی از سهامداران مدیرعامل رو انتخاب می کنه و سیاستهای کلان رو بعد از مشورت با کارشناسان و دریافت نظرات کارشناسی تصویب می کنه.
  • مل مل A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    37 1
    هندوانه فروش سالم وشاید هم در کارهایی تخصص داشته باشدبهتر از دکترهای بی تعهد وناسالم است
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      13 5
      آخه كسي كه تا به حال فقط مديريت ميوه فروشي را به عهده داشته و حتي سواد كافي هم نداره چگونه ميتونه در حوزه ي غير تخصص خودش اون هم براي جمعيت يك شهر تصميم بگيره؟!
    • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      4 0
      در جواب ناشناس مگه نمیدونید که برای شورا شدن حداقل مدرک کارشناسی است پس ایشان کارشناسی بوده که در مملکت ما هندوانه فروش شده از این جوونها در مملکتمون زیاده
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      3 1
      مل مل گرامي!! من دقيقا نمي دونم يك هندونه فروش غير از تشخيص هندوانه خوب با بد چه تخصصي مي تونه داشته باشه و در صئرتي كه تخصصي هم داشته باشه چرا از آن براي بهبود وضع كاريش استفاده نكرده؟ بياين خودمون را گول نزنيم...بيچاره ملتي كه به آدمهاي كم تخصص بي سواد پناه مي بره تا شايد وضعش بهتر بشه
  • لیسانسه هندونه فروش IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    30 10
    به نظر من نماینده خوزستان باید بجای اینکه شغل طرف رو بگه باید میزان تحصیلات او رو می گفت چون تو این وضع بیکاری خیلی از کسایی که مدارک عالی دارن ، دارن دست فروشی می کنن . نباید چون شغل طرف حالا جایگاه اجتماعی خوبی نداره اون رد کرد باید به میزان سواد اون مد نظر گرفت
  • محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    5 2
    بهتره یه نگاهی به لیست شورای چهارم شهر بندازید واقعا اینا متخصصا یا فقط جهت سیاسی وارد شدن؟ بعضی ها که شورای شهر تهران موروسی شده اند و با پول و تبلیغاتی که معلوم نیست از کجا امده رفتن تو شورای شهر! این رو همه میدونید یکی از اعضا به تعداد درخت های تهران پوستر روی درختان زده بود
  • یوسف IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    20 0
    دوستان من نظرم اینه که کلا" شوراها راجمع کنند!همان شوراهای مسجد محل کافی بود.شورایی که بیشتر به فکر خودش و پولدار شدن خودشه به درد ما نمیخوره.شورایی که با پرایدو مستاجر میاد و با آزرا و ویلا برمیگرده به درد نمیخوره.شورای شهر باید انجمن مردمی باشه نه پست و مقام که براش سرو دست بشکنن.
  • بی نام DE ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 6
    نماینده شورای شهر قرار نیست کار مدیریتی کند که نیاز به دانش و تجربه چندانی باشد. مهم است که بتواند به نمایندگی از مردم با توجه به نظر کارشناسان تصمیم گیری کند. اگر قرار باشد به تخصص نگاه کنیم داشتن مدرک دکترای مهندسی چه ربطی به نمایندگی شورای شهر دارد؟ پس باید همه نمایندگان مدرک وکالت یا مدیریت یا سیاست داشته باشند؟ مهمترین جا برای فراگیری کار سیاسی حزبها هستند که ما حزبهای واقعی نداریم. نمایندگی و کار سیاسی بیشتر نیاز به تواناییهای فردی، تجربه و ویژگیهایی شخصیتی دارد. تازه نمایندگی یک شهر کوچک با یک شهر بزرگ و یا نماینده مجلس هم فرق می کند.
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      4 1
      نكنه تو شوراي شهر هندونه ميفروشن و ما خبر نداشتيم.
    • بی نام NL ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      2 2
      شاید هم تو شورای شهر مردم رو درمان می کنند که قراره پزشکها عضو شورای شهر بشن؟
  • ابوالفضل IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    8 7
    چطور در مملکت ما جوانان ما میرن مدرک فوق لیسانس میگیرن میان تو یه شرکت نگهبان یا آبدرچی اینا میشن!!!!انوقت یه میوه فروش نیاد تو شورا!!!!! وقتی کشور و مسئولین ما برای علم و تخصص جوانان ارزش قائل نیستند خوب نتیجش میشه این،وقتی ما جوانان شدیم بازیچه مسئولین برامون تو دانشگاه ظرفیت زیاد میکنن یا تو مناظرات و ژست های سیاسی از کلمه جوانان استفاده میکنن بعدش که جوانان رفتن مدرکشون رو گرفتن میفرستینشون سربازی از دیپلمش گرفته تا دکتراش زیر دست چهارتا آدمی که فقط کارشون شده تحقیر جوانان و تو سر خور کردن جوانان وقتی خدمتشون تموم میشه میان میشن میوه فروش،ابدرچی، نگهبان و... ازماست که بر ماست،آقای روحانی ببینید چه بر سر جوانان آوردن شما هم جزئی از آنهاید دم از جوانان نزنید خواهشا بذارید به درد .....
  • ارشيا IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    15 3
    آخه كسي كه خواننده هست يا تخصصش توي ورزش است و هيچ ديدي نسبت به مسائل شهري ندارد، و با فرض راستگويي و صداقت، در شوراي شهر چه نظرات مربوط به حوزه شهري ميتونه ارائه كنه كه مفيد باشه؟!!! مگر ما افراد متخصص راستگو نداريم كه بايد به ورزشكاران راي بديم!
  • مهدی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    53 6
    روحانی مچکریم :)
  • بی نام FR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    5 2
    من نمی دونم چطور یک عده به خودشون اجازه می دن برای دیگه تصمیم بگیرن و تعیین تکلیف کنند که نماینده اونها باید چه مدرک و تخصصی داشته باشه؟ البته نظر دادن اشکالی نداره ولی ممیزی؟ حکومت نخبگان و کارشناسان همانقدر برای جامعه زیانبار است که حکومتهای دیکتاتوری. مگر هیتلر حکومت نخبگان راه نینداخته بود؟ قرار نیست نمایندگان شورای شهر نقشه جاده و راه و ساختمان بکشند. این کارها رو می دهند کارشناسان ولی اونها قراره کارشناسان رو بطور مستقیم و غیرمستقیم انتخاب کنند و برکار اونها نظارت کنند.
  • یه نفر IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    9 3
    خیلی هم خوب و عالیه ریس جمهور ونزوئلا هم یک زمانی راننده اوتوبوس بوده اون شاگرد هندونه فروش خیلی بهتر از ورزشکار های بدرد نخوره که از علاقه مردم. به خودشون سو استفاده میکنند
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    5 3
    مگر ایرادی بود که بستنی فروش اقای شهرام اقا بزرگترین اقتصاد کشور شد؟؟؟؟ این افراد به تنهایی چیزی نیستند بلکه اطرافیان ایشان که ذینفوذ اند باعث توسعه این افراد میشوند.
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    16 6
    در مملکتی که هیچکس سر جای خودش نیست عضو شورای شهر شدن این ادم جای تعجب ندارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    19 24
    مگه هندونه فروش از مردم همین مملکت نیست؟!!! چیه فقط پولدارها و آقازاده ها شهروند هستن؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      23 5
      هر كسي با توجه به تخصصي كه دارد، بايد سر جاي خودش باشد. من نميفهم ظاهرا وظايف شوراي شهر براي مردم روشن نيست.
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      5 0
      تو از کجا میدونی که اون هندونه فروش مدرک تحصیلیش چیه؟!! چون هندونه فروشه ممکنه تخصصی نداشته باشه و جاش تو شورا نیست؟؟؟ اونم که گفتن سیکل داشته شک نکن دروغه!!! چون با سیکل نمیشه وارد شورای شهر شد! بعدشم شاید چون نتونسته کاری مطابق درسی که خونده پیدا کنه اومده هندونه میفروشه که روزی حلال به دست بیاره!
    • بی نام FR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      0 2
      آهان پس چون از افراد همین شهره رئیس جمهور هم بشه ؟ مدیر عامل پرسپولیس هم بشه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    4 0
    مسئله این نیس که هندونه فروش بشه شورای شهر مسئله اینه اونایی که به حضور هندونه فروش در شورای شهر ایراد میگیرن خودشون مگه چکار کردن؟! شورا ها هم شده باند بازی و راهی برای پول در آوردن. اگرنه چرا باید کسی میلیاردی خرج کنه که شورای شهر بشه یا به قولی خادم مردم بشه؟!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    12 1
    بهتر از اون عباس جدیدی و حسین رضا زاده که هست حتمن.
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 1
    با دکترای تقلبی بیاد خوبه؟!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    8 0
    شهید رجایی دستفروش بود و الان همین آقایان از چهل روز ریاست جمهوری وی چه با آب و تاب حرف می زنند. بهتر از آن است که یکی بخاطر برادر شهیدش میشود رییس شورای شهر و دیگری بخاطر نزدیکی با آقای فلان و بهمان. آیا آقایان که الان ادعای آنها گوش فلک راکر کرده از بدو تولد مدیر متخصص متعهد مسول دانشمند و کذا بوده اند؟ این دیکتاتوری است که کسی را مردم رای بدهند و آقایانی که به برکت دوستی قرابت خانوادگی و غیره شده اند مدیر و وکیل و نماینده جا را برای خود خودیها تنگ ببینند وشروع به سخنپراکنی کنند.اتقوالله
  • بابا A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 1
    حالا شما مطمئن هستيد كه فقط همين يه دونه هندونه فروش بوده و مثلا خربزه فروش يا طالبي فروش ديگه اي راي نياورده ؟؟؟؟
  • تورج EU ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 1
    فردا میبینی شرط مذاکره رو شرط کارد میذاره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 1
    متاسفانه برخی کاردانی و توانایی را با مدرک اشتباه می گیرند. اینطوری بهتره برای رفتن ورزشکاران به المپیک هم شرط مدرک لیسانس ورزش بذارن! کار سیاسی رو توی حزب می شه یاد گرفت نه دانشگاه. البته داشتن تحصیلات عمومی یعنی آشنایی با دنیای مدرن برای پستهای مدیریتی مفیده ولی به تنهایی چندان لازم نیست. آقای بیل گیتس لیسانسش رو هم نگرفته بود شرکت مایکروسافت رو راه اندازی کرد و رییسش شد.
    • ارشيا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      2 1
      شما ميدوني آقاي بيل گيتس از بهترين دانشگاه دنيا (ام آي تي) اخراج شده؟!!!!!!!!! ضريب هوشيش را نگاه كن بعد حرف بزن. دانشگاهي كه به قول استادم، دو سوم افرادي كه اونجا ميرن ديوونه ميشن از بس سخت گيري ميكنن.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 1
    عضو شورای شهر باید اولا حداقل مدرک لیسانس را داشته باشه وتجربه کار در ادارات را داشته باشه وزیرک باشه وسیاست داشته باشه روابط عمومی قوی داشته باشه به فکر جیب خودش نباشه در خدمت به مردم صداقت داشته باشه پارتی بازی نکنه و........
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 0
    وقتی یه ورزشکار به دروغ می گه سه دوره قهرمان المپیک بوده ام(در حالی که فقط یک نقره دارد اونم با آژان کشی گرفته) و راهی شورای شهر میشه، هندوانه فروش صادق و راستگو صد شرف داره به این افراد دروغگو
  • بی نام DE ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 0
    همانگونه که کتابهای مدیریت آمده، مدیریت بیشتر هنر است تا دانش. البته داشتن دانش مدیریت می تواند به مدیر کمک کند. نمایندگی هم که یک کار سیاسی است و کار سیاسی را هم در حزب می توان یادگرفت همانطور که دانش سیاست را در دانشگاه می آموزند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    1 1
    در همه جای جهان تخصص و مهارت سیاسی در حزب بدست می آید نه دانشگاه! وقتی ما حذب بصورت واقعی نداریم پس در ایران هچکس نباید مدیر و نماینده باشد!
  • زیبا A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 0
    شهر را ببینید و قضاوت کنید .چی کار کردین برای بچه های خیابانی .برای گدا ها برای پیاده روها برای زنان طلاق که کسی را ندارند برای ساخت وساز بی رویه .قطع درخت زباله تفریح کودکان شنا .کلاس های تفریحی برای کسی که پول نداره مانند شما بره اروپا همان پارک های قدیمی .برای کسانی که خوراک ندارند خلاصه هندوانه فروش یا دکتر فقط باید وطن پرست باشه .خدا شناس با خدا طرفه با اون کاری نداریم خداشناس کافی نیست. باید هم وطن خود را دوست داشته باشه وسلام
  • حبیب A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    1 0
    هیچ ایرادی نیست . توجه به سخن کنید چکار دارید کی حرف میزنه. ا
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 0
    در اکثر شهرهای کوچک انتخابات فامیلی و طایفه ایه و درصد کمی از مردم به شایسته سالاری و یا سوابق حزبی توجه میکنن چرا که اگه یکی از فامیلشون در شورای شهر و یا حتی نماینده مجلس باشه امید اون رو دارن که اگه زمانی به مشکل خوردن بتونن از ایشون بخوان براشون کاری انجام بده. مثلا در شهر ما در استان خوزستان چند نفر از یک طایفه با ائتلاف تونستن عضو شورا بشن در حالی که قبلا از اونها هیچ سابقه اجرایی و یا محبوبیت عمومی سراغ نداشتیم و کسانی که سوابق بیشتری در خدمت به شهر داشتن راه به جایی نبردن. تا زمانی که این ملاک ها برای انتخاب افراد مد نظر قرار داده میشه انتخاب یک شاگرد هندوانه فروش برای یک شهر کوچک نمیتونه تعجب برانگیز باشه.
  • بی نام DE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 1
    مشکل هندونه فروش اینه که بلد نیست مثل برج فروش ها دزدی کنه!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    5 0
    سلام. برخی از حضرات فراموش نکنند که خودشان هم چون برادر یا فرزند فلان شهید بزرگوار هستند به این پست ها رسیده اند
  • محسن A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 7
    اگه طرف خانواده خودشو نتونه اداره کنه و رو به هندونه فروشی بیاره چطوری میخواد یه جامعه رو اداره و تصمیم گیری کنه...
  • بی نام EU ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 0
    شنيدم كه كسي نام خود را دو هفته قبل از انتخابات به نام يكي از سرشناسان شهر تغيير داده و با راي بالايي وارد شوراي شهر شده!!!در اين مملكت هيچ چيز غير ممكن نيست
  • amin IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 1
    میوه فروش بهتر است عضو اتحادیه میوه فروشان شود. وقتی قانون تشکلها واصناف بنیان و بنای محکم قانونی نداشته باشد نتیجه همین است که همه می خواهند همه کاره شوند ! شورای شهر بایستی ضوابط خاصی برای حتی ثبت نام داشته با شد نه شکل نظارت استصوابي ؟
  • . IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    8 4
    وقتی که یک نظامی مدیر عامل پرسپولیس میشود چه اشکالی دارد هندوانه فروش هم برود شورای شهر؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      2 4
      يك نظامي اگر سابقه مديريت داشته باشد آنچنان اشكال نداره ولي يك هندوانه فروش!
  • حسین IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 0
    به نظر من باید سواد داشته باشه وبیکار اگر تخصص یا سواد نداشت ثبت نامش نمی کردن
  • محمد A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 1
    جهت مزید اطلاعات عزیزانی که در این بحث شرکت کردند می گویم که دو شغل هستند که الزاما نباید افراد تحصیل کرده در آن مشغول شوند. بلکه مقام عرفی به حساب میاد که شهروندان عادی با توجه به اینکه در جامعه زندگی می کنند می توانند در این دو شغل فعال بشوند و نظرشون رو بدهند:یکی عضویت در شورای شهر و دیگری عضویت در هیأت منصفه دادگاهها(نه قضاوت) چون افرادی که در این دوسمت مشغول می شوند باید از کف جامعه بوده و خواسته ها و نظرات جامعه رو منعکس کنند. این مشاغل جزو مشاغل مدیریتی و تخصصی محسوب نمی شوند.
    • بی نام FR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      1 0
      در آمریکا برای رییس جمهور شدن حتی سواد خواندن و نوشتن هم جزو شرایطش نیست. حالا ما برای عضویت در شورای شهر، مدرک لیسانس گذاشتیم! یعنی افراد بی سواد و کم سواد نمی تونند نماینده ای در شورای شهر داشته باشند که خواست اونها رو منعکس کنه!
  • 1992 A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    4 1
    عاقبت سیب زمینی فروش که خیلی بد بود حالا ببینیم این چیکار میکنه.
  • سعید A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 0
    مشکل اساسی در قانون انتخابات است بدین معنی که برای شورای شهر مدل از پایین به بالا باید باشد یعنی افراد با انتخاب مردم وارد شورای محلی شده و بعد از کسب تجربه در شورای محل از بین همان افراد شورای شهر و استان شکل بگیرد آن موقع است که حضور یک ورزشکار ، هندوانه فروش و .... بعد از طی مراحل ایرادی ذاتا نخواهد داشت چون خود بخود این افراد از دایره انتخاب حذف می شوند مگر اینکه آنقدر مدیر باشند که اتفاق برعکس بیفتد.
  • دوست A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 0
    دوستان عزیز:البته که بهترین تصمیم گیران درد شناسان دلسوز میباشند.اما لزوم رعایت حد اقلها از لحاظ سوادودانش وتجربه به نفع هزاران دستفروش و کارگر دیگر میباشد من خودم زمانی دانشجوی ارشد بودم دستفروشی میکردم و هر روز به امید اینکه روزی به ارزوی بزرگم دست می یابم به اینکار ادامه میدادم.
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 0
    ایراد هندوانه فروش رو ول کن، ایراد کرم حلزون فروش رو بچسب که ظاهرا به ملت غالب کرده و سیما هم تبلیغ میکرده
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 0
    مثل اینکه یادمان رفته این منصب را با رای بدست می آورند. اگر هندوانه فروشی این قدر توان جذب رای داشته باشه و مردم دار باشه که روز رای گیری مردم یک شهر را راضی کنه که به او رای دهند , خب می تواند در این کرسی بنشیند و اگر برای مردم کار مفید کند حتما دوباره هم رای میآورد. روح انتخابات همین است.
  • بلال دوست A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 1
    بنده به بلال فروش و هندوانه فروش رای ندادم نه بخاطر شغلشون بلکه بدلبل نداشتن تجربه و سوابق مدیریتی