محمود احمدی نژاد گفت: تحمیل اندیشه به طغیان منجر می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در همایش نکوداشت هشت سال تلاش جهادی و در جمع مدیران صدا و سیما تصریح کرد: اگر در یک جامعه پویایی اندیشه خاموش شود آن اندیشه خواهد مُرد. جامعه نیازمند اندیشه و زایش مستمر است. دولت باید خیلی مراقبت کند که زایندگی فکری محدود نشود.
وی افزود: نزدیک به 40 سال است که در اروپا و آمریکا هیچ اندیشه جدیدی به وجود نیامده است. برای اینکه آن‌ها کنترل کردند و محدود کردند. تحمیل اندیشه به طغیان منجر می‌شود. هر اندیشه را با عرضه اندیشه بالاتر باید کنترل کرد. اندیشه حاکم در ایران بالاترین اندیشه است. استفاده از حربه های غیر اندیشه ای در حوزه اندیشه متعلق به فرهنگ ما نیست. حاکمان خیلی باید مراقب باشند. کسسی یک اندیشه ای را منتشر می کند با تخطئه و  تکفیر کاری انجام نمی گیرد. ما در دنیا مدعی هستیم . اگر می خواهیم دنیا را مدیریت کنیم باید برنامه بالاتر ارائه بدهیم .

احمدی‌نژاد همچنین گفت: عدالت پایه تمام کمالات است و نقطه آغاز است. پیامبران دو حرف زدند دعوت به توحید و دعوت به عدالت. عدالت یک شعار سیاسی نیست که یک حزب آن را بگذارد بالای تابلواش. جز عدالت راهی وجود ندارد و باید محور تمام برنامه های باشد. باید در نگاه دولت به تک تک مردم از همه جای ایران عدالت حاکم باشد. عدالت منحصر به دولت نیست:عدالت در قانونگذاری اولا در قضاوت ثانیا و در اجرا ثالثا که من وارد نمی شوم. احساس تبعیض خطرناک است.

احمدی‌ نژاد ادامه داد: دولت وظیفه‌ای جز همراهی با خواست عمومی مردم ندارد. جامعه باید حس کند که دولت و مسئولین مطالبات واقعی آن را درک می‌کنند و می خواهند آن را اجرا کند. مدیریت عرصه سیاسی باید کاملا مردمی باشد. انحصار در همه چیز بد است. فقط در اقتصاد نیست در سیاست هم انحصار بد است. بعضی فکر می‌کنند فرهنگ ما را دولت ها حفظ کرده اند. به تاریخ نگاه کنید که فرهنگ ما را مردم حفظ کردند نه دولت‌ها. فاصله گرفتن دریات مردم از عرصه عمومی با فاصله گرفتن مدیران خطرناک است. نظام ولایت یک چتر فراگیر است. این اندیشه متعلق به 7 میلیارد جمعیت جهان اسات. نباید این را محدود به یک جمع محدود نکنیم.

27219

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =