چینی ها در مجموع بزرگترین محموله های بیش از یکصد دستگاهی خودروهای وارداتی از کره ای ها سبقت گرفتند.

علی پاکزاد: نگاهی به فهرست محموله های خودروی وارداتی در خردادماه نشان می دهد، بزرگترین محموله ها مربوط به خودروهای چینی است. سواری MG و جیلی که محصول چین است در حال حاضر بازار خوبی در میان خودروهای وارداتی در ایران پیدا کرده و در خردادماه 4 محموله بزرگ از این خودروها وارد کشور شده اند.

در بین این محموله ها تنها یک محموله مربوط به تولیدات کارخانه کره ای هیوندا بوده است که شامل 133 دستگاه هیوندا سوناتا است که در خردادماه به کشور وارد شده است، قابل ذکر آنکه متوسط قیمت دلاری این خودروها معادل 11 هزار دلار بوده است که با قیمت هایی بین 60 تا 158 میلیون تومان در نهایت در بازار ایران به فروش می رسند.

قابل ذکر است قیمت تومانی درج شده در جدول مربوط به قیمت پایه گمرکی و قبل از اخذ حقوق و عوارض قانونی است ولی نکته قابل تامل آنکه به رغم کاهش تعرفه گمرکی واردات خودرو از 90 درصد به 49 درصد در عمل می بینیم که در مقایسه با سال گذشته مابه التفاوت قیمت خودروهای وارداتی در بازار با قیمت ثبتی در گمرک افزایش پیدا کرده که دلیل آن کاهش تولید خودروهای داخلی و افزایش تقاضا برای خرید خودروهای وارداتی است.

بزرگترین محموله های خودروی وارداتی در خردادماه 1392

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    52 1
    جالب قیمتاشونه واقعا جالبه. سوناتا 20 هزار دلار که نوشته 50 میلیون تومان با 40% عوارض میشه 70 میلیون دقیقا به اندازه پیش قسط خرید اقساطی از شرکت. قیمت نقدی هم که همونجا نوشته 150 میلیون. واقعا اگه انحصار نبود چی می شد؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    38 3
    قبلا استعمار غرب مطرح بود الان استعمار چین
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    33 1
    به ستون نرخ برایری دلار نگاه کنید. ام جی با دلار 1226 تومنی و بقیه هم طبق معمول با دلار 2477 تومنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی رستمی A1 ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    44 0
    تفاوت قیمت خودرو وارداتی با بازار چرا اینقدر زیاده؟ سوناتا 50 میلیونی رو بی انصافها تو بازار 158 میدن؟! واقعاً اگه مثل اکثر کشورها تجارت آزاد باشه خودروهای با کیفیت و با آپشن های عالی قیمت های خوبی دارند. قیمت های اصلی رو که می بینیم مشخصه وارد کننده ها و صد البته خودروسازان داخلی ، بدجور ملت رو دارند سرکیسه می کنند.
    • بی نام EU ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
      0 0
      خوب اگه سوناتا بشه ۷۰ نه ۸۰ میلیون کی میاد مگان 2004 رو بخره ۹۰ میلیون؟
  • منتقد IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    52 0
    با سلام چرا خودرو خارجی وقتی وارد ایران میشه با 3 برابر قیمت بفروش می رسه؟ مگه به این گران فروشی نمیگن ؟ چرا کسی جوابگو نیست و جلوی این وارد کننده هارو نمی گیره ؟ کارخانه خودروساز خارجی با این همه هزینه خودرو تولید میکنه 20 هزار دلار میفروشه ولی وارد کننده ایرانی باید 3 برابر این قیمت سود ببره بدون هزینه های تولید . چرا فقط 2 شرکت مجاز به وارد کردن خودرو هستند؟ دلیل حمایت مشکوک از این 2 خانواده وارد کننده چیست؟ امید واریم رئیس جمهور آینده این موضوع را رسیدگی و حل نماید.
    • احسان IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      6 0
      اتفاقا این شرایط مطلوب دولت و خودروسازانه و اگه وارد کننده بخواد گرونفروشی نکنه احتمالا سنگ جلوی پاش میندازن. چون وضع خودروسازای ما اینقدر خرابه که با این تعرفه هم اگر به قیمت بیاد نمی تونن رقابت کنن. پس از خداشونه که وارد کننده گرونفروش باشه
  • بی نام EU ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    10 1
    یعنی ورود «ام جی» از دارو هم واجبتر بوده، چون با ارز مرجع وارد شده! این برادران چینی از سر ذوق زدگی مردم ایران برای خریدن هر ماشینی که جلوی چشمشون میذارن، دیگه هر کدوم از استطاعت کافی برخوردار شدن و همشون از جیب مردم ایران، واجب الحج محسوب میشن!!!
  • سعید IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    10 0
    شرکت تولید کننده با اون همه هزینه کمتر از وارد کننده سود میکنه.... با هزینه تولید داره میده 20هزار دلار..اون وقت به ملت میدازیم63هزار دلار....
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    2 15
    دوستان عزیز،من نمیخوام هیچ طرفداری از شرکتهای وارد کننده ی جیلی، هیوندا و کیا بکنم ولی اطلاع دقیقی از روال اون شرکتها دارم،درسته که به ظاهر قیمت ماشینا بالاست ولی چند مورد قابل ذکر است: -هزاران نفر کارمند بواسطه این شرکتها کسب درآمد دارند و زندگی میکنند. -این خودروها همواره از سالها قبل در وسع افراد متمول جامعه بوده (هزینه خرید،نگهداری و..) -مشکل گرانی خودروها تنها از جانب صاحبان این شرکتها نیست بلکه متاسفانه مسائلی در کشور ما همواره بوده و هست که از گفتن آنها معذورم. از شرکت واردکننده ام جی اطلاع دقیقی ندارم ولی وسعت کاری زیادی ندارد. من هم امیدوارم روزی ساختار اقتصادی کشور درست بشه تا این موارد دیده نشه.
    • بی نام EU ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      13 0
      جناب فرمایشی می فرمایید که نیاز به توضیح داره. خوب هزاران نفر از صنعت چای، صنایع قند و شکر، صنعت نساجی، صنعت کفش، برنجکاری، مرکبات و صنایع و زراعتهای دیگه ای که از بین رفتن هم نون میخوردن. آیا فقط نون خورهای صنعت خودرو، شهروند کشور حساب میشن و به قول اون مثل معروف از مادر زاده شدن و بقیه کارگرا و کشاورزا از دایه زاده شدن؟!
  • امید IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    12 0
    این نشانه بارز گرون فروشی چرا برخورد نمیشه 124
  • اداره بوغ A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    2 0
    واردات ممنوعه آقا. مگه چنین خبرهایی صحت داره؟ مگه میشه در شرایطی که واردات ممنوعه، خودرو 60 70 میلیونی وارد بشه؟
  • ريز بين IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    8 0
    به دليل اجبارحمايت از خودروي داخلي بايد براي خريد خودروهاي خارجي 4 برابر قيمت جهاني پرداخت كنيم . مگه ماحقي نداريم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منافع حمايت غلط و كوركورانه از صنعت ضعيف خودرو سازي به جيب چند درصد از مردم ميره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    6 0
    خدمت شما عرض کنم،من ضمن اینکه حرف شما رو تایید میکنم ،فقط میخواستم بگم که صاحبان این شرکتها مقصر اصلی وضع موجود نیستن،همه ما در این جامعه زندگی میکنیم و با یه سری مشکلات اقتصادی درگیر هستیم- درسته،کارگر و کشاورز با دکتر و مهندس و.. از نظر حقوق اجتماعی و قانونی تفاوتی ندارند- مشکل فراتر ازاین حرفاست،اگر واردات خودرو هم ممنوع بشه کمکی به بهبود وضع اقتصادی عموم مردم نمیکنه.کمکی به فراوان شدن دارو و ارزون شدن مواد غذایی و... نمیکنه. باور کنید.
  • دانشجو IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    5 0
    مگه چند درصد از این اختلاف قیمت به تقاضای بازار برمیگرده؟اگر تقاضا برای هر کالایی بالا باشه، آیا نباید نظارتی وجود داشته باشه که چند برابر قیمت به ملت نفروشن؟!هر چند که به نفع دولت؛ چون که مالیاتشو میگیره و ...