کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران، چندان موافق برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی کره‌جنوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایران اخیراً موفق شد در آخرین بازی مقدماتی جام‌جهانی این تیم را شکست دهد و به عنوان سرگروه به رقابت‌ها صعود کند. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً سفری به کره‌جنوبی داشت و با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور پای میز مذاکره نشست. طرح بازی دوستانه نیز همانجا از سوی کره‌ای‌ها مطرح شد و حتی مسئولان فدراسیون این کشور نیز آن را تأیید کردند. کره‌ای‌ها به ایران پیشنهاد دادند که در شهریورماه، بازی دوستانه دو کشور برگزار شود ولی کارلوس کروش موقتاً با این پیشنهاد مخالفت کرده است. به گزارش خبرورزشی، کروش در این‌باره گفته است: «بازی با کره‌جنوبی برای ما سودی ندارد. البته نمی‌‌توانم بگویم اصلاً سود ندارد ولی من فکر می‌کنم در این شرایط بهتر است با برنامه به مصاف رقیبان خود برویم.» کروش از همین حالا برای بازی‌های دوستانه تیم ملی برنامه‌ریزی کرده است. چندی پیش نیز او گفته بود در این شرایط بهتر است به دنبال بازی با تیم‌های سایر قاره‌ها باشیم. او این‌بار نیز توضیح می‌دهد: «کره تیم خوبی است ولی ما در جام‌جهانی حریف آسیایی در گروه خودمان نخواهیم داشت، از سویی با تیم‌های آسیایی بارها بازی کرده‌ایم و در حال حاضر نیاز داریم تا با تیم‌هایی از آمریکای‌جنوبی و... بازی کنیم.» کروش به مسئولان فدراسیون فوتبال پیغام داده است که نیاز نیست ایران با تیم‌هایی چون برزیل یا آرژانتین بازی کند، بلکه مسابقه با شیلی، پرو، ونزوئلا و گواتمالا نیز برای ایران بسیار خوب خواهد بود. کروش در این‌باره گفته است: «ما باید با تیم‌هایی بازی کنیم که چیزهای زیادی یاد بگیریم، نه اینکه گل خوردن را! اگر با تیم‌های بزرگی چون آرژانتین یا برزیل بازی کنیم، ممکن است با اختلاف گل بالا ببازیم، از سویی بازی با این تیم‌ها دشوار است. اگر با تیم‌هایی مثل شیلی، پرو و... بازی کنیم، به نفع ما خواهد بود. این‌ها، تیم‌های درجه دو آمریکای‌جنوبی هستند ولی در دنیا تیم‌های خوبی به‌شمار می‌روند.»

تیم ملی ایران در مردادماه اولین اردوی تدارکاتی خود را برگزار می‌کند. هنوز برنامه این اردو کاملاً مشخص نیست ولی کروش در برنامه‌ای که چیده، برای این اردو طلب یک بازی دوستانه کرده است. او روی یک تیم آفریقایی نظر دارد ولی هنوز حریف مشخص نیست. شنیده می‌شود کامرون برای بازی دوستانه با ایران، مشکلی ندارد و حتی اعلام کرده با تمام ستاره‌هایش می‌آید، به شرط اینکه ایران امکانات خوبی در اختیارشان قرار دهد. فدراسیون در حال حاضر مشغول مذاکره در این زمینه است ولی به نتیجه‌ای نرسیده. دومین اردوی تیم ملی نیز در آگوست (شهریور ماه) برگزار می‌شود که به احتمال فراوان محل برگزاری آن، اروپا خواهد بود. ممکن است این اردو در شرق اروپا برگزار شود ولی هنوز این مسئله نیز قطعی نشده است.

کارلوس کروش بازی با دو تیم را در دستور کار قرار داده و از فدراسیون درخواست خواهد کرد که سریعاً با فدراسیون‌های این دو کشور مذاکره کند. او تمایل زیادی دارد تا ایران در شهریور ماه با صربستان یا کرواسی بازی کند. نظرش روی این دو کشور است و گفته، فرقی نمی‌کند بازی در ایران باشد یا در اروپا اما احتمال اروپا بیشتر است چراکه رفت و آمد برای بازیکنان این کشورها به خاورمیانه مشکل خواهد بود. کروش نیز این موضوع را تأیید کرده و گفته است در صورت نیاز، به طور قطع تیم ملی به کشوری مثل اتریش سفر می‌کند تا با یکی از این دو تیم به میدان برود. او تأکید کرده: «سفر به اروپا می‌تواند کم‌هزینه‌تر نیز باشد چراکه ما اگر بخواهیم این تیم‌ها را به ایران بیاوریم، باید پول بیشتری بدهیم ولی سفر ما به آنجا و برگزاری اردو، هم ارزان‌تر خواهد بود و هم به نفع ماست.»

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير تبريز اوغلي IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    ميدوني كه تو دو تا بازي گذشته اونا بازي كردن ما برديم.الانم انتقام سختي خواهند گرفت
    • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      1 18
      آدم ترسو...
  • سعید GB ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    109 4
    به نظر من اگه فعلا با تیم های سطح یک جهانی بازی نکنیم بهتره و آقای کیروش درست ممیگه باید با تیم هایی بازی کنیم که فرصت آموختن و جبران داشته باشیم . اگر درحال حاضر که نه لیگ شروع شده و نه بازیکنا به سطح آمادگی درستی رسیدن با تیم هایی مثل آرژانتین و اروگوئه و فرانسه و ایتالیا یا تیم هایی از این دست بازی کنیم فقط روحیه رو از دست میدیم و ممکنه با اختلاف بالا بازی رو واگذار کنیم . پس باید پله پله بریم جلو و تا قبل از مشخص شدن گروه بندی بازی ها هرچه بیشتر خودمونو با بازی های حساب شده و تمرین به مراحل بالای آمادگی برسونیم. کره هم فقط میخواد با گرفتن انتقام روحیه کسب کنه!!!!!
  • مهدی A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    123 2
    ممنون کیروش
    • ali A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      8 14
      و این یادت رفت بگی که ممنون روحانی
  • ماهان سیلور A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    104 2
    کیروش با تعصب...
  • سجاد444 A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    84 1
    افرین کی روش دمت گرم
  • arman A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    187 3
    خوشم اومد باز هم این کره ای هارو ضایع کرد:)))))))) عاشقتم کارلوس کیروش♥♥
  • نیما IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    83 3
    راست میگه دیگه باید حداقل با تیمهایی مثل پرو.ونزوئلا یا ترکیه.رومانی...بازی کنیم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    82 7
    یعنی این بد بخت شده آچار فرانسه فدراسیون ما...موندم جاهای دیگه دنیا هم مربی اینجوری واسه کارای مختلف دوندگی میکنه...یا نه یکی دو تا دستیار و همکار داره که این کار ها رو بکنه. دمش گرم
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    63 1
    باریک الله :)
  • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    88 1
    آفرین به کی روش که اینقدر به فکره
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    12 76
    گواتمالا.خخخخخخ
    • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      78 6
      رو آب بخندی
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      1 0
      چیه ؟ !!!!!!!!!!!!!!
  • هادی مولایی A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    تابلوئه که ترسیده مثله همین بچه های بدون اعتماد به نفسی که یه بازی رو شانسی می برن و دیگه با طرف بازی نمیکنن از ترس باخت پرگل
  • sajjad IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    63 7
    کارلوس جون قول داده بودی با اسپانیا هم بازی کنیم
    • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      12 50
      شوخیش هم تن آدم را میلرزونه!!! ولی خوب بازیکنای اسپانیا به احتمال خیلی زیاد استقبال میکنن چون میتونن رکوردهای جهان فوتبال را جابجا کنن!!
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    52 3
    ديگه دوستي هم بين ما و كره بعد از بازي اخير باقي مونده كه حالا سود داشته باشه يا نه!!!
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    74 2
    خداییش خیلی حرفه ایه این کارلوس... کاش زودتر میاوردیمش....
  • abolfazl IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    50 2
    آفرین خوب میفهمه باید با چه تیمهایی بازی کنیم
  • مجتبي IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    7 97
    فكر كنم كيروش ترسيد ببازه!
  • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    68 3
    آفرین . دقیقا همینه کی روش جان.
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    54 1
    کره ای ها میخوان ما رو تحقیر کنن و گفتن میخوان انتقام بگیرن. ایران نباید جواب مثبت بده وگرنه یعنی زیر بار حقارت رفتن . اونا گفتن چون نتونستیم تیم های خوب پیدا کنیم ایران رو انتخاب کردیم تا ازشون انتقام بگیریم . این کوچیک کردن ایران نیست ؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    43 1
    ببینید کیروش میدونه ما اون اعتماد به نفسی رو که لازم بود جلوی کره بدست بیاریم رو با نتیجه خوبی که گرفتیم بهش رسیدیم و اگه 50 درصد برای بار سوم هم باز ببریم خیلی دیگه فرقی نداره ولی اگه کره بخواد برنده باشه چی؟ ایا این اونها نیستند که بعد از باخت مربی عوض کردند؟ ایا اونها نیستند که هنوز از 2 باخت شوکه اند؟ پس برد مقابل ایران الان میتونه اولین اولویت برای برگردوندن اعتماد بنفس به کاروان کره ای باشه.اینجا ما اگه باهاشون بازی کنیم و 50 درصد برد با اونهاست این ما هستیم که شدیم یه ابزار برای رسیدن کره به شرایط بهتر تیمی که امیدوارم هیچوقت بهش نرسن..و جنگ روانی که براه میندازن.. گرچه معتقدم باز هم میتونیم این تیم رو شکست بدیم ولی چه نیازیه؟ بهتره فعلا بیخیال کره باشیم و به کشورهای اروپایی فکر کنیم.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    53 3
    اول میگن صربستان و کرواسی آخر میشه مقدونیه.
  • علي IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    58 1
    واقعاً آقاي كيروش از اينكه مربي تيم ملي هستيد خيلي خوشحال هستم و بهتون افتخار ميكنم و از اينكه اينقدر دلسوز تيم ملي هستيد ممنونم .