وضعیت مصر بحرانی شد/تعداد کشته‌ها به 40 تن رسید

منابع در بیمارستان صحرایی در رابعة العدویة اعلام کردند که در حمله نیروهای امنیتی به تجمع هواداران محمد مرسی در این میدان و در مقابل مقر گارد ریاست جمهوری دست‌کم 40 تن کشته و بیش از 500 تن زخمی شدند.

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری الجزیره، تیراندازی در مقر باشگاه گارد جمهوری در نزدیکی میدان رابعه العدویه در شهر نصر در شرق قاهره و در زمان ادای نماز صبح حامیان مرسی رخ داد که 40 کشته و بیش از 500 زخمی برجای گذاشت.

در حالیکه گزارش‌های متفاوتی از تلفات درگیری‌ها بین نیروهای نظامی مصر و طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور، منتشر می‌شود خبرنگاران مستقر در قاهره از بروز درگیری های شدید و تیراندازی در شهرک النصر خبر می‌دهند.

بنا بر گزارش‌ها ارتش هم‌اکنون سعی می‌کند به سمت تجمعی که در مسجد منطقه رابعه العدویه برگزار شده است حرکت کند.

به گفته شاهدین عینی نیروهای نظامی با تیراندازی هوایی سعی می‌کنند طرفداران مرسی و اخوان المسلمین را در شهرک صدر و بالاخص منطقه رابعه العدویه به عقب برانند.

منابع نزدیک به اخوان المسلمین اعلام کرده‌اند که بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش و پلیس به تحصن کنندگان در این میدان چهل نفر کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند.

 52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستاخیز عقلی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    51 41
    چرا الان همه ساکت شدند و چیزی نمیگن آیا اونا که اومدن الان بیرون جزو مردم نیستند؟!ارتش داره مردم بی گناه مصرو میکشه اون وقت هیشکی هیچی نمیگه !! یه کم فکر کنید چرا آمریکا و اتحادیه اروپا از کودتای نظامی حمایت کرده؟! این کودتای به وضوح را میگن که کودتا نیست! پس چیه؟! ای مردم مصر به خود بیایید که انقلاب از دست رفت
    • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      31 23
      کدوم کودتا؟؟اصلا من نمیدونم شماها چرا دارین از اون مرسی مسخره حمایت میکنین ها؟؟؟؟ظمنا از اولش انقلابی نبود که الان از دست بره
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      26 17
      مردم بی گناه ؟ ؟ کسی که به مقر نیروهای نظامی حمله میکنه بی گناه است ؟ درست است که کشتن این افراد درست نبوده و باید ارتش تنها جلوگیری از حمله انها میکرده ولی بی گناه خواندن انها هم مسخره است. ضمن اینکه دلیل حمایت های برخی از مرسی رو نمیفهمم گذشته از همه مسایل سقوط مرسی و اسلام گرایان اخوانی در هر کشوری که باشد به نفع منافع بلند مدت ایران در منطقه است. اخوانی ها بخشی از ائتلاف ضد ایرانی مبتنی بر مذهب در منطقه بودند. ایران با اهل سنت میانه رو و عرب های سکولار به مراتب بهتر میتواند ارتباط داشته باشد تا با اهل سنت افراطی و اسلام گرا که ایران شیعه را کافر و مجوس میدانند. نمیدونم چرا درک این موضوع برای عده ای سخته که از هر طرفی بخواهیم نگاه کنیم به نفع ایران است.
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      35 8
      قول میدم همون اخوان هستند که خودشون رو دارن میکشن. اونا از کشتن انسانها در هیچ جایی بیم و هراسی ندارن حتی طرفدارهای خودشون رو هم میکشن. گلوله ها از پشت سر شلیک شده عزیزم. شما هم بهتره اینقدر از این مرسی حمایت نکنی.
    • فرهاد A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      20 11
      رستاخيز جان، فكر كردي بي‌بي‌سي فارسي و صداي امريكا مردم مصر رو گمراه كرده كه 4 ميليون نفر ريختن تو خيابوناي قاهره؟ بعد هم سران استكبار جهاني دارن از مردم فريب‌خوردة مصر حمايت مي‌كنن؟ روباه پير هم داره به ريششون مي‌خنده؟!
    • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      24 2
      بابا اینا با اسلحه به ارتش حمله کردند پس ارتش بشینه نگاه کنه !!!!!!!! ارتش هم سربازهای همون مملکت هستند. اخوان بایست خلع سلاح شه . و نمایندگان اون ها هم در انتخابات جاری شرکت کنند. اطمینان داشته باشند که با اون یکسال درندگی شاید بیست درصد ملت بهشون رای نده.
    • رستاخیز خطاب به فرهاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      2 3
      فرهاد جان نظر احمد علی در پایین رو بخون خیلی عالیه اگه قانع نشدی بیا بحث کنیم چرا فعلا به نه صلاح مردم مصره و نه سایر کشور های دوست عزل مرسی رو میگم
    • نوشین IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      4 0
      حالا شاید رستاخیز خانومه میگی برادر!!!!!!!! خخخخخخخ از کجا فهمیدی پسره؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    18 8
    آقاي رستاخيز چرا هميشه همه چيو تقصير بيگانگان! ميندازيم؟پس اون جمعيت ميليوني كه مخالف مرسي بودن و روزها توخيابونا تجمع كردن آدم نبودن يا خس و خاشاكشون بودن؟كمي واقع بين باش برادر من اينقدر حرفا وشعاراي تكراري نگو.اي بابا
    • احمدعلی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      6 14
      اون جمعیت طرفداران مبارک بودند عده ای بسیار کمی بدلیل سهم خواهی از دولت مرسی و اشتباه جزیی مرسی به این افراد اضافه شدند آیا اون نمازگزاران اول صبح، تروریست هستند که ارتش از پشت به آنان تیراندازی کردند؟ آیا همین ارتش مبارک نبود که پارسال به انقلابیون (همین افراد فعلی طرفداران مرسی ) تیراندازی و کشتار میکرد. همه میدانند ارتش فعلی ، همان ارتش مبارک است که پاکسازی نشد چرا همین ارتش ،‌زمانی که بقول شما جمعیت میلیونی مخالف مرسی ، بعنوان معترض به خیابان ریختند به آنان تیراندازی نکرد واز آنان حمایت کرد؟چون طرفدار خودشان است ولی در عوض با این کودتا ،طرفداران مرسی به مخالف دولت فعلی تبدیل شده و در حال اقامه نماز بودند ارتش تیراندازی کرد؟ آقای"بی نام " شما این روی سکه را میبینید نه اون روی سکه را !!!
    • پدرام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      4 12
      اون جمعیت میلونی روز انتخابات کجا بودن؟
    • احمدعلی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      8 10
      چرا آمریکا و اسراییل از دولت فعلی حمایت میکند؟ در آینده ببین ، گذرگاه رفح در حمایت از رژیم صهیونیستی بسوی فلسطینیان بسته خواهد شد!!!! الان فقط / دشمن دشمن شده دوست همدیگر !!!! و ..................
    • رستاخیز عقلی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      6 12
      آقای بی نام طرفداران مرسی میلیونی نیستند؟! حرفای احمد علی کاملا درسته چرا واسه اونا هیچی ولی واسه اینا همراه با کشت و کشتار؟!اصلا ای مردم تظاهرات امروز و دیروز مصر رو پیگیری کردید ببینید کدومشون بیشترند؟ طرفداران مرسی فعلا خس و خاشاک شدند و هی دارند اونا رو می کشند خواهشا شما یه کم دیدتان را وسیع کنید.
  • سروناز A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    19 11
    سلام آزادی خواهان باید از این اقدام ارتش مصر حمایت کنند چون علیه اسلام گرایان افراطی و ضد آزادی انجام گرفته است
    • حامیان اسلام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      8 13
      درود بر مرسی و درود بربرادران اخوانی اخوانی ها بهتر از آمریکایی ها و سکولار ها هستند
    • حسن A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      11 2
      کمی در مورد حرفات بیشتر فکر کن
  • احمدی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    19 3
    lمشکل مصر به مصریان مربوطه ما به فکر بدبختی ها وگرانی ها وبی کاری های خودمان باشیم
    • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      3 7
      مثل کبک سرتو فرو نکن توی برف
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    3 3
    چه سرو ناز ی!!! این حرف ها رو شمشیر هم نمی زنه این بیچاره هایی که کشته شدند مردم عادی بودند از تصاویر مشخصه اگه کسی بخواهد حمله کنه ینجور بی محابا نمب ره شما خیلی بی رحمی!!
  • امین IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    4 8
    معادله ساده ای است: مرسی به قتل عام شیعیان واکنشی نشان نداد، خدا خواست این بلاها بر سر خودش و طرفدارانش نازل شود...
  • جهان A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    4 4
    ارتشی که هنرش کشتار مردم کشورشه مایه ننگ کشورشه
  • حقیقت US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    3 4
    وقتی شیعیان بیگناه را این سلفی های از خدا بی خبر به خاک و خون می کشیدند باید می دانستند که چوب خدا صدا ندارد اینها تقاص خون شیعیان بیگناه است که این سلفی های مزدور شهید کرده اند خدا جای حق نشسته -- دوستان عزیز لطفا از این نوچه های وهابیت طرفداری نکنید -- زنده باد اسلام و مسلمین