روز دوشنبه معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در حال انجام تحقیقاتی است که بر اساس آن میزان نیترات موجود در آب شرب تهران مشخص می‌شود و نتایج این تحقیقات تا دو ماه آینده به اطلاع مردم می‌رسد.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حسن اصیلیان درباره وجود نیترات در آب شرب تهران گفت: سالیان سال است که در تهران از مکانیسم چاه‌های جذبی برای دفع فاضلاب‌های شهری استفاده می‌شود و از آنجایی که در فاضلاب‌های انسانی میزان اوره و نیترات بالا است، به طور قطع میزان نیترات در سفره‌های آب زیرزمینی تهران بالاتر از حد استاندارد است.

با این حال او گفت: اما در مورد اینکه آب شرب تهران به نیترات آلوده هست یا خیر نمی‌توان نظر قطعی داد. زیرا آلوده بودن آب شرب تهران بستگی به این دارد که در آب شرب تهران چه مقدار از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود و آب‌ شرب تهران حاصل ترکیب چند درصدی سفره‌های آب زیرزمینی با آب‌های سد است.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در عین حال توضیح داد:‌ به طور قطع میزان نیترات در آب سدها بالاتر از حد استاندارد نیست و اگر آب سد با نسبت مناسبی با سفره‌های آب زیرزمینی مخلوط شود، آب شرب تهران نباید آلوده باشد.

گزارش کامل‌تر در این باره را این‌جا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =