مسکو شواهدی در اختیار دارد که بر اساس آن مخالفان سوری در نوزدهم مارس و در جریان درگیری های خان العسل در حلب از گاز سارین استفاده کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، مسکو شواهدی در اختیار دارد که بر اساس آن مخالفان سوری در نوزدهم مارس و در جریان درگیری های خان العسل در حلب از گاز سارین استفاده کرده اند. در مقابل ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به حکومت بشار اسد مظنون هستند.

ویتالی چورکن، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در همین زمیه گفت: "ما همه البته به دقت امور را دنبال می کنیم و بر این باوریم که در سوریه یا جاهای دیگر از سلاح های شیمیایی استفاده نشده است و اگر جایی از آن استفاده شده باید تحقیقات در مورد آن صورت گیرد. به همین دلیل از اینکه در مورد حادثه نوزدهم مارس تحقیقاتی صورت نگرفته ناخرسندیم." هفته گذشته تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی از کشف و ضبط مقادیر زیادی از مواد شیمیایی خطرناک در بنیاس خبر داده و آنها را متعلق به گروههایی موسوم به تروریستها دانسته بود.

مقامات سوریه پیش از این با اعلام اینکه مخالفان سوری از سلاح های شیمیایی و سمیدر درگیری های خان العسل در حلب استفاده کرده اند از سازمان ملل خواستند تا تیمی را برای تحقیق در این خصوص به سوریه اعزام کند.

ویدئویی قربانیان مسمومیت ناشی از گاز سارین را نشان می دهد که هر دو طرف درگیر در سوریه دیگری را متهم به استفاده از آن کرده است.

 

 52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =