نبردهای رزمی با تصاویری شاعرانه / آنونس فیلم «استاد بزرگ»

«استاد بزرگ» جدیدترین فیلم وونگ کار وای کارگردان چینی داستان ایپ من استاد بزرگ ورزش‌های رزمی و مربی بروس لی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تونی لیونگ چیو وای که به دفعات با وونگ کار وای همکاری کرده، در فیلم جدید او نقش ایپ من استاد افسانه‌ای کونگ فو را بازی می‌کند و ژانگ زی‌یی به نقش گونگ اِر رقیب و دوست او ظاهر شده است.

داستان «استاد بزرگ» در چین در پسزمینه سال‌های پرهیاهوی دهه 1930 روی می‌دهد و مضامینی چون افتخار، اصول اخلاقی، خیانت و عشق ممنوعه را دربرمی‌گیرد. این فیلم اولین بار در دنیا فوریه پیش در افتتاحیه جشنواره برلین روی پرده رفت.

ایده ساخت «استاد بزرگ» سال 1996 به ذهن کار وای رسید. پیش‌تولید این فیلم حدود یک دهه و تولید فیلم تقریبا چهار سال طول کشید.

شخصیت لیونگ که در بخش اول فیلم حضوری غالب دارد، بر مبنای شخصیتی واقعی با همان نام خلق شده، مردی که مدرسه هنرهای رزمی وینگ چان را راه‌اندازی کرد و بروس لی یکی از شاگردانش بود.

شخصیت زی‌یی به تدریج در «استاد بزرگ» نقش محوری پیدا می‌کند و علاقه دیرین او به ایپ من باعث می‌شود مهارت کار وای در پرداختن به افسردگی - که بیش از همه در شناخته‌شده‌ترین فیلم او تا به امروز «در حال و هوای عشق» با بازی لیونگ نمود دارد - بار دیگر جلوه‌گر شود.

«استاد بزرگ» اولین فیلم اکشن کار وای از سال 1994 و ساختن «خاکسترهای زمان» است که لیونگ در آن هم حضور داشت.

جز لیونگ و زی‌یی، چن چانگ، بنشان ژائو، شنگیانگ زیائو و سونگ هایه کایو و صدها تن از رزمی‌کاران مطرح آسیایی نیز در «استاد بزرگ» بازی کرده‌اند.

 کار وای که در هنگ کنگ زندگی می‌کند، سال 1994 با «قطار سریع‌السیر چانگ‌کینگ» در سطح بین‌المللی به شهرت رسید و از آن زمان یکی از فیلمسازان محبوب علاقه‌مندان فیلم‌های هنری در اروپا بوده است.

او سال 2000 با فیلم «در حال و هوای عشق» برنده جایزه سزار بهترین فیلم خارجی شد و سال 2004 با رمانس علمی تخیلی «2046» در جوایز فیلم اروپا جایزه بهترین فیلم غیراروپایی را برد. کار وای سال 1997 با فیلم «شاد بودن با هم» برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره کن شد.

کار وای آخرین بار فیلم «شب‌های زغال‌اخته‌ای من» را روی پرده داشت که سال 2007 با حضور بازیگران انگلیسی‌زبان چون جود لاو و ریچل وایس ساخته شد.

او مهارت خاصی در قاب‌بندی‌های زیبا و شگفت‌انگیز دارد و باید منتظر صحنه‌های نبرد جذاب در «اساتید بزرگ» بود.

فیلم «استاد بزرگ» 23 اوت در آمریکا روی پرده می‌رود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =