بانی‌فیلم نوشت:

«معراجی‌ها» نام پروژه آینده مسعود ده‌نمکی است که هنوز مشخص نیست در قالب سریال جلوی دوربین می‌رود یا فیلم سینمایی.

طرح اولیه این فیلمنامه چند سال قبل در قالب یک فیلم سینمایی نوشته شد. طرحی که نام اولیه آن «راهیان زور» بود و بعدا ده‌نمکی نام «معراجی‌ها» را برای آن برگزید. بعد از دعوت تلویزیون برای ساخت این طرح در قالب یک سریال 26 قسمتی، ده‌نمکی به همراه تیمی از نویسندگان نگارش «معراجی‌ها» را به پایان رساند. این در حالی بود که به دلیل مضمون ملتهب سریال، این طرح در برخی از شوراهای صدا و سیما رد شده بود، اما در ‌‌نهایت گفته می‌شود، معاونت سیما با دادن کد تولید به «معراجی‌ها» با ساخت این سریال برای شبکه یک موافقت کرده است. سریالی که اگر ساخته شود قطعا سیدمحمود رضوی تهیه کننده آن است.

در همین حال شنیدیم ده‌نمکی شاید نسخه سینمایی «معراجی‌ها» را به عنوان کار آینده‌اش جلوی دوربین ببرد. ظاهرا دست‌اندرکاران پروژه ده‌نمکی صحبت‌هایی با تعدادی از بازیگران شناخته‌شده و عوامل پشت دوربین انجام داده‌اند و نکته جالب اینجاست که در چنین شرایطی هم مشخص نیست ده‌نمکی در آینده سریال یا فیلم سینمایی «معراجی‌ها» را جلوی دوربین خواهد برد.

گفته می‌شود تیم بازیگران «معراجی‌ها» کاملا متفاوت از «اخراجی‌ها» خواهد بود. مسعود ده‌نمکی باز هم در پروژه آینده‌اش سوژه‌ای ملتهب را دستمایه قرار داده که قطعا بعد از ساخت، واکنش‌های متفاوتی را به دنبال خواهد داشت.

«معراجی‌ها» یک طنز اجتماعی است و داستان چند جوان دانشجوست که بعد قصد رفتن به شمال برای تفریح سر از کاروان راهیان نور برای دیدار از مناطق جنگی در می‌آورند. قرار است تا یکی، دو هفته آینده تکلیف این پروژه مشخص شود.

اگر «معراجی‌ها» سینمایی باشد پنجمین فیلم بلند مسعود ده نمکی بعد از سه گانه «اخراجی‌ها» و «رسوایی» خواهد بود و با توجه به مضمون‌اش از همین حالا می‌توان گفت فیلم میلیاردی دیگری با دست‌پخت ده‌نمکی در راه است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    4 11
    برای آقای ده نمکی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم فیلمی جذاب با بازی های آقایان حیایی، شریفی نیا، اکبر عبدی و غیره و خانم پروانه معصومی از ایشان ببینیم.