۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱

تسنیم نوشت:

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت های بررسی استراتژیک و مرکز مطالعات راهبردی ایالات متحده (دیدبان امریکا)، واشنگتن پست گزارش داد: اگر چه افشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا چند روز پیش در دیدار با گروه های حقوق بشری در فرودگاه مسکو و در واکنش به درخواست دولت روسیه وعده داد که افشاگری ‌های خود را متوقف کند اما به گفته گرینوالد اگر اسنودن طرح های امنیت ملی را منتشر کند، ضربه بزرگی به امنیت آمریکا می زند.

«گلن گرینوالد»، خبرنگار روزنامه گاردین در گفت و گو با آسوشیتدپرس گفت که اطلاعات محرمانه مربوط به طرح های امنیتی آژانس امنیت ملی در دستان «ادوار اسنودن» است. این خبرنگار روزنامه گاردین گفت که طرح ها که در دست افشاگر آمریکایی است بسیار حساس هستند و حاوی اطلاعاتی درباره چگونگی اداره عملیات ‌های آژانس امنیت ملی آمریکا است.اگر چه افشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا چند روز پیش در دیدار با گروه های حقوق بشری در فرودگاه مسکو و در واکنش به درخواست دولت روسیه وعده داد که افشاگری ‌های خود را متوقف کند اما به گفته گرینوالد اگر اسنودن طرح های امنیت ملی را منتشر کند، ضربه بزرگی به امنیت آمریکا می زند.گرینوالد گفته است که اسناد که اسنودن در اختیار دارد چگونگی عملکرد و برنامه آژانس امنیت ملی در آینده را نشان می دهد. این خبرنگار روزنامه گاردین همچنین افزود که ادوار اسنودن نمی خواهد اطلاعات مربوط به طرح های امنیت ملی را فاش کند.

وی پیش از این با ادوارد اسنودن مصاحبه داشته است، تاکید کرد در صورتی که این طرح ها منتشر شوند، کابوسی بزرگ برای دولت آمریکا خواهد بود. همچنین به گفته این خبرنگار گاردین، بخشی از این طرح ها هم مربوط به برنامه های نظارتی و اطلاعاتی دولت آمریکا در سراسر جهان است. اسنودن در سخنان اخیر خود گفته است وی نمی خواهد به منافع آمریکا صدمه بزند. اما در عین حال، اسنودن گفت که به خاطر افشاگری ‌های خود احساس تاسف نمی‌ کند.وی از روسیه درخواست پناهندگی موقت کرده است تا از این طریق بتواند از این کشور به آمریکای لاتین سفر کند و مسکو با این درخواست موافقت کرده است. اسنودن از حدود سه هفته پیش در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو اقامت دارد.

بر اساس برنامه گسترده ای که ادوارد اسنودن فاش کرده است شرکتهایی از قبیل فیس بوک و گوگل، اطلاعات میلیونها کاربر اینترنت در آمریکا را جمع آوری می کنند و به آژانس امنیت ملی می دهند همچنین شرکتهای مخابراتی از قبیل ورایزن نیز اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی مردم آمریکا را تحویل آژانس امنیت ملی می دهد. این گردآوری اطلاعات توسط آژانس امنیت ملی، بزرگترین برنامه جاسوسی در تاریخ آمریکا لقب گرفته است و انتقادهای زیادی را علیه دولت و مقامات امنیتی به وجود آورده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =