بهنام تشکر از «دودکش» می‌گوید: یک چیزهایی را به نصرت اضافه کردم/می دانستم بازی برق‌نورد می‌گیرد

بهنام تشکر می‌گوید برای پرداخت بهتر شخصیت نصرت در سریال «دودکش» چیزهایی را به نقش اضافه کرده است.

بهناز شیربانی: سابقه بهنام تشکر در تلویزیون به سال 83 و بازی در سریال«مروارید سرخ»بر می‌گردد و پس از آن ایفاگر نقش‌هایی در سریال های «عصای پیری»،«تا صبح»، «مختار نامه» و..بود، اما بسیاری از مخاطبان تلویزیون او را با نقش دکتر نیمای سریال «ساختمان پزشکان» به یاد می‌آورند.حضوری که با بازی مقابل هومن برق نورد، شکل جذاب‌تری گرفت و در سریال«دزد و پلیس»بار دیگر این دو بازیگر کنار هم قرار گرفتند و حالا سریال «دودکش»سومین تجربه همکاری بهنام تشکر و هومن برق نورد است که این شب‌ها از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.سریالی که تشکر حضور متفاوتی را در آن تجربه کرده است.او معتقد است متن خوب برزو نیک نژاد و کارگردانی محمدحسین لطیفی «دودکش»را دیدنی‌تر کرده است.  

«دودکش»داستان دو خانواده را روایت می‌کند که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می‌افتد که داستان این سریال را تشکیل می‌دهد.

هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاسv نوروزی، رونیکا محمدی، نصرت میرعظیمی، سیدرضا حسینی و نوید خداشناس بازیگران این سریال هستند.

گفت و گوی ما با بهنام تشکر را می‌خوانید:

 بعد از بازی درسریال«دزد و پلیس»در مورد اینکه ترجیح می دهید در تلویزیون نقش های جدی تر بازی کنید صحبت می کردید.اگر کاگردانی غیراز محمد حسین لطیفی سریال«دودکش»را کارگردانی می کرد حضور در این سریال و این نقش طنز را نمی پذیرفتید؟

کارگردان همیشه عنصر مهمی در شکل گیری یک اثر است و من تجربه کار با محمد حسین لطیفی را در«ساخت ایران»داشتم و متاسفانه این کار آنطور که شایسته بود، دیده نشد. اما در سریال«دودکش»چند عامل وجود داشت که من را برای حضور در آن ترغیب می کرد. فیلمنامه بسیار خوب نوشته شده بود، محمد حسین لطیفی گروه را هدایت می کرد، هومن برق نورد در یک تجربه دیگر من را همراهی می کرد و تمام این عوامل باعث شد بستر را برای حضور مجدد در یک اثر طنز فراهم ببینم.

شما از معدود بازیگرانی هستید که در هر بار حضورتان مقابل دوربین بازی متفاوتی را ارائه می دهید. اتفاقی که بیشتر دربازی باز بازیگران تئاتر دیده می شود. آن‌ها می گویند این تفاوت در بازی به دلیل پیشینه و تمرین هایی است که در تئاتر اموخته اند و قوه درک و تحلیلشان از نقش بیشتر است. این موضوع در مورد شما هم صدق می کند؟

به عنوان بازیگر اصلی ترین عنصر برای من متن است. متن ابزارهای بسیاری به لحاظ اجرا به بازیگر می‌دهد و در ذهن نویسنده شخصیت شکل می‌گیرد و وقتی این پردازش شخصیت در متن درست انجام شده باشد، برای ایفای یک نقش بهتر به بازیگر کمک می کند.در سریال «دودکش»علاوه بر اینکه به متن استناد کردم چیزهایی هم به شخصیت نصرت اضافه کردم مثل نوع راه رفتن یا حرف زدن.صدایی که برای نصرت گرفتم کمی به سمت تیپیکال بازی کردن می‌رفت البته اجازه ندادم این اتفاق خیلی گلدرشت در نقش ظاهر شود.این شخصیت به اندازه کافی در متن پرداخت شده بود.پیشنهاداتی که ایمان امیدواری طراح گریم برای این نقش داد و سیبیل را به گریم اضافه کرد کمک زیادی برای پرداخت بهتر شخصیت بود و در نهایت از نصرت آدمی ساخت که در عین بدبختی به سر و صورتش هم می رسد.

تا چه حد با محمد حسین لطیفی به عنوان کارگردان برای این تغییرات اتفاق نظر داشتید؟

تمام این اتفاقات با نظارت محمد حسین لطیفی پیش می رفت. او دقت زیادی روی بازی‌ها داشت.

در صحبت‌هایتان برای پذیرفتن این نقش در «دودکش»به حضور هومن برق نورد اشاره کردید .با توجه به این که خواستگاه هر دوی شما تئاتر است تا پیش از سریال«ساختمان پزشکان»در تئاتر تجربه بازی کنار هم را داشتید؟

نه با هم تجربه همکاری نداشتیم.اما امیدوارم در آینده این اتفاق بیفتد که بازی در صحنه تئاتر را کنار هم تجربه کنیم.

-به نظر می رسد حضور شما و هومن برق نورد در کنار هم نتیجه خوبی داشته است.

 در «ساختمان پزشکان»سکانس های بازی من ،هومن و شقایق دهقان از سکانس های برتر سریال شناخته شد و وقتی محراب قاسم خانی دید این ترکیب نتیجه خوبی داده است در سریال«دزد و پلیس»هم آن را تکرار کردیم و خوشحالم از اینکه این اتفاق افتاده است.

علاوه بر شما و هومن برق نورد در این سریال نگار عابدی و سیما تیر انداز هم از همکاران تئاتری شما هستند.کار کردن با این گروه چطور بود و اصلا از ابتدا نظری مبنی بر اینکه تیم بازیگران کار از اهالی تئاترباشند وجود داشت؟

به نظر من انتخاب تیم بازیگران خیلی بر این مبنا پیش نرفت.مثلا الناز حبیبی بازیگر تئاتر نیست اما خیلی خوب از عهده نقشش بر آمده است یا امیر حسین رستمی که هیچ وقت تئاتر بازی نکرده است اما حضور متفاوتی در این سریال دارد.

سیما تیر انداز و نگار عابدی که بازیگران تئاتر هم هستند وقتی به گروه اضافه شدند قطعا تیم قوی تر شدو من فکر می کنم با متن برزو نیک نژاد و کارگردانی محمد حسین لطیفی اگر بازیگران دیگری هم به جای ما بودند نتیجه خوبی حاصل می شد.چون من از تئاتر آمدم شاید در بازی با اهالی تئاتر راحت تر باشم اما هیچ تفکیکی وجود ندارد.مثلا شقایق دهقان بازیگر تئاتر نیست اما همیشه درخشان بازی می کند یا بازیگران دیگر که هیچ گاه صحنه تئاتر را تجربه نکرده اند اما بازیگران قدرتمندی هستند.

واکنش مردم به سریال«دودکش»و نقشی که شما ایفا کردید در طول این چند شب چطور بوده؟

خدا را شکر که بازخورد های بسیار خوبی داشته و مردم وقتی با من روبرو می شوند از بلاهایی که سر نصرت می آید صحبت می کنند و مشخص است که مردم سریال را می بینند و پیگیر آن هستند.

آقای تشکر داستان این تکیه کلام ها در سریال چیست؟

واژه «ضرس قاطع» که هومن آن را تکرار می کند قصه جالبی دارد.یک روز پشت صحنه با بچه ها صحبت می کردم و می گفتم به ضرس قاطع هومن برق نورد در این سریال می درخشد.هومن و برزو نیک نژاد از من پرسیدند یعنی چی؟ گفتم، یعنی قطعا و با تصمیم هر دوی آنها این واژه یکی از تکیه کلام های هومن شد. یا مثلا «من از شما می پرسم» تکیه کلام من است.اما جالب است که آنقدر در تکیه کلام‌هایی که هومن در سریال به کار می برد حرف «ق» است که وقتی سر تمرین آنها را تکرار می کرد ناخودآگاه همه ما را به خنده می انداخت.

در تمرین ها چیزی را به متن اضافه می کردید؟

ممکن بود وقتی اتود می زنیم نکته های کوچکی به متن اضافه شود اما همه چیز در متن آمده بود و برزو نیک نژاد به عنوان نویسنده در تمرین ها حضور داشت و این اتفاق خوبی برای ما بود.

برخی معتقدند سریال«دودکش»متن خیلی قوی ندارد و بیشتر تیم بازیگران خصوصا شما و هومن برق‌نورد عامل جذابیتش هستید.چقدر این انتقاد را می پذیرید؟

فکر می کنم کمی بی انصافی نسبت به تیم این سریال است و این تعریف درستی نیست.این انتقاد بی انصافی به بازیگران دیگر،فیلمنامه نویس و کارگردان است.شاید وقتی من و هومن روبروی هم قرار می گیریم مردم بیشتر بازی ما را می‌بینند،آن هم به دلیل خاطره خوبی که از بازی ما دارند.اما این نقد نادیده گرفتن تلاش همه کسانی است که برای سریال زحمت کشیدند.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    نصرت در دودكش : بشين بابا لنگي ......خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • امير حسين A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      62 29
      از كيسه كه بهتره
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    73 88
    لنگيا بعد از اينكه نصرت تو دودكش بهش گفت لنگي ديگه از رويانيان ناراحت نيستن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    79 98
    آقاي تشكر واسه چي به پرسپوليسيا گفتي لنگي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مسعود IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      96 31
      بی جنبه بازی نداشتیماااا دادا
    • محمد A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      91 8
      تو دزد و پليس تشكر پرسپوليسي بود و برق نورد استقلالي . نقشه باو . حساس نشو . حساس نشو
    • نگین IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      3 1
      آقای تشکر خودش ملوانیه
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    78 11
    خیلی بازیکن خوبیه
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      59 2
      آره این دو تا ((بازیکن )) خیلی زوج خوبی رو تشکیل دادن کاش بقیه بازیکنای ما هم مثل اونا بودن
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    بهنام تشكر بابت اينكه لنگيا رو سوزوندي تشكر
  • میلاد A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    106 7
    جناب آقای تشکر بنده بر خود واجب میدونم که از بازی زیبای شما و آقای تیغ نورد تشکر کنم واقعا تو این اوضاع بی رمق تلویزیون سریال دود کش با بازی زیبای شما و گروهتون یه نقطه ی قوته که نمیشه ازش گذشت
    • محمد IN ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      77 8
      تیغ نورد رو خوب اومدی!!!!
    • فرزاد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      39 0
      بنده خدا "هومن برق نورد" بازیگر رو با "سیامک تیغ نورد" فوتبالیست قاطی کرده!!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    88 8
    چرا جو گیرمیشید رفقا؟خواهشا بحث فوتبال و اینجا باز نکنید!به خدا از هرچی قرمز و آبیه دیگه بدمون اومده!
    • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      65 4
      آی گل گفتی. بسه دیگه تو این همه بدبختی بعضی چه حوصله ای دارن به خدا.
  • من A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    68 9
    دودکش بهترین سریال ماه رمضان
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    43 14
    چرا لباسهای بازیگران اینقدر قدیمی انتخاب شده ؟یاد سالهای 60 تا 70 میفتم. احساس میکنم مردمی نشون دادن با قدیمی کردن لباسا فرق داشته باشه.شاید اشتباه میکنم ؟منفی لایک کنید.
    • ساسان A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      37 5
      به نکته خوبی اشاره کردی دوست عزیز منم همش احساس میکردم یه چیزی غیرعادیه . حتی مدل مو و سبیل مال دهه ی شصته
  • بى نام طارم A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    14 3
    صحبت زوجهاى هنرى شد ياد فيلم استشهادى براى خدا افتادم با بازى محسن تنابنده(طنابنده) و احمد مهران فر كه پيش ازاين در سريال پايتخت ١ و ٢ همبازى بودن ، هرچند به نظر من بسيار در اون سريال عالى بازى كردن ولى فيلم استشهاد. جورى بود انگار دارن پايتخت ٣ رو بازى ميكنن . اين ايراد كلى تيپ زدگى كاراكترهاى فيلمهاى اخيره . (ببخشيد به اين بحث خيلى ربطى نداشت ولى جاى بهترى پيدا نكردم !!!)
  • مسعود A1 ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    17 51
    اصلأ از آقای لطیفی انتظار نداشتم! شوخیای تکراری و آبکی و بشدت بیجا, نمیدونم معیار انتخاب کارگردان صاحبدلان واسه دادن نقش نصرت به آقای تشکر چی بوده..!؟؟ بشدت خاطره بازی قشنگش تو ساختمان پزشکان رو تو ذهنم خراب کرد ..
    • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      18 5
      شما ذهنت مورد داره نه بازی اقای تشکر
    • میلاد IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      8 10
      به نظر من که بهنام تشکر بهترین بازی عمرشو تا حالا توی سریال دودکش انجام داده
  • همایون A1 ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 14
    آقای برق نورد مثل همیشه عالی بازی می کنند و بار طنز فیلم را یک تنه به دوش می کشند ولی آقای تشکر بازیش بسیار شبیه سریال ساختمان پزشکان و سریالی قبلیشان است که به کارگردانی سعیدآقاخانی بود در آمده و تکراری و بی مزه شده اند.
  • سینا IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 14
    متسفانه مهم ترین چیز در این سریالهای ماه رمضان فراموشی وجود شخصیت در انسانها میباشد. بنحوی که هر گونه توهین ، افترا ، و بدو بیراه عین نقل و نبات تو این سریالها رد و بدل میشه و این شده طنز که ما باید بهشون بخندیم . کاش قدر رعایت ادب و نزاکت صورت می گرفت.
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    12 1
    حالا چرا اسمش دودکشه؟
    • h IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      1 1
      آقا يا خانوم بي نام به خاطر اين اسمش دودكشه چون دودكش بخاري كثيفي ها رو از خونه ميبره اينم مثل همونه يعني مشكلات زندگي به جاي دود!!! گرفتي؟؟؟؟؟؟
  • سيدمحمدحسين موسوي هفتادر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    10 3
    بسم الله الرحمن الرحيم باعرض سلام.دربين سريال هاي ماه رمضان دودكش بسيارزيباتر است
  • علی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 5
    متنش واقعا ضعیفه.همه تیکه کلام ها تکراری.برق نورد و رستمی و تشکر خودشون سریال رو پربیننده کردن نه متن دمدستی و ضعیف
  • آنیتا IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    6 0
    خواهشا از نصرت میرعظیمی بازیگر سریال دودکش در نقش هوشنگ عکس و بیوگرافی بذارید دقت کنید خیلی باحاله هههههههههههههههههه همیشه نامزدش باهاش کار داره
    • بی نام EU ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      5 1
      آره راس میگه منم خیلی از بازیش خوشم میاد اون دفعه دم چاه داشت به نصرت آرامش میداد یا توی قسمت اخیر که از در افتاد پایین من مردم از خنده
  • بی نام A1 ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    5 1
    نه از سریالهایی که داستان ساده دارند خوشم میاد و نه از تکرار بی رویه تکیه کلامها .با این حال از دودکش بدم نیومده ...این که زیاد تو فضای غم نمیمونه و با یه حرکت ساده کمی جو رو برمیگرودنه ...اینکه توی اصطلاحات بدگویی نداره ...اینکه ادم میتونه احساسات ادمهاش رو درک کنه ...اینکه با این که داستان خاصی نداره ولی محتوا داره رو خیلی دوست دارم...و در مورد شخصیت نصرت خیلی رو اعصابه ..نمیدونم بعضی چیزا تو ذات نصرته یا اقای تشکر اینطوری خواستن اجراش کنن...از اقای تشکر انتظار بازی بهتری رو داشتم به نظرم بعضی جاها رفتارهای افراطی وجود داره توی نحوه بیان دیالوگ ها یا توی برخی رفتارهای نصرت که به اصطلاح تن لش بودن نصرت رو به نمایش میذاره...زیباترین چیزی که از نصرت دیدم صحنه چراغ بستن و افتادن توی کیکش بود
  • رضا EU ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    4 5
    سلام اقای بهنام تشکر خیلی ممنون از بازی خوبتون امید وارم همیشه سر بلند وپیروز باشید اما نمیدانم چرا در این فیلم از استقلال طرفداری کردید حالا نمیدانم دیالوگتان بود یا نه ولی من خیلی تو انپاسم امید وارم شما تو انپاس نباشید که میدانم هستید ولی همیشه پرسپلیسی باشد باز هم ممنون از بازی خوبتون
    • سحر EU ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      6 5
      آقای تشکر شدیدا استقلالی هستش حتی تو یکی از مصاحبه هاش گفت که تو دزد و پلیس هم بهش کلک زدن که پرسپولیسی باشه
    • نگین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      3 2
      دوستان بهنام تشکر انزلیچی و ملوانی هستن.خودشون هم توی تیم جوانان ملوان بازی کردن.توی خیلی از مصاحبه هاشون هم این موضوع رو گفتن