سازمان وظیفه عمومی ناجا نحوه بهره‌مندی از کسرخدمت‌های جبهه و جانبازی والدین را که مربوط به سال‌های 88 و 89 است، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، برابر ابلاغ جدید ستاد کل نیروهای مسلح، مشمولان دارای گواهی کسرخدمت به تاریخ 88 و 89 (کسرخدمت اخذ شده برابر مقررات سال 88) چنانچه کسرخدمت خود را تا 24 آبان ماه 90 از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 ثبت کرده یا تاییدیه کسرخدمت آنان تا این تاریخ در سامانه وظیفه عمومی به ثبت رسیده باشد، تنها در صورتیکه تا پایان سال 90 به خدمت وظیفه عمومی اعزام شده باشند، می‌توانند از گواهی کسرخدمت مربوط به سال‌های مذکور استفاده کنند.

این مصوبه شامل حال افرادیست که گواهی کسر خدمت خود را برابر مقررات سال 89 اخذ کرده‌اند و سایر مشمولان متولد سال 72 و قبل از آن که فاقد غیبت هستند همچنان می‌توانند گواهی کسرخدمت مربوط به ایثارگری والدین خود را تا زمانی که وارد غیب نشده‌اند دریافت کنند.

30145

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرباز متاهل IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    3 3
    1- من با دو فرزند و بدون غیبت نمی توانم کفیل فرزندانم باشم اما تک فرزند می تواند کفیل پدر توانمند خود باشد. 2- من در این سخت روزگار اقتصادی برای معاش خانواده ام تلاش نموده ام حقی از کسر خدمت ندارم اما اگر به جای خانواده و زندگی و فرزند به سایر مسائل می پرداختم مشمول کسر خدمت بودم. 3- من باید در دوره سربازی خانواده ام را با حقوقی در حد یارانه هایمان اداره کنم اگر انشاله در شهر خودم باشم و در کاری که وقتی برای خانواده ام بماند. 4- من اگر به خدمت نروم جرم مرتکب شده ام و مشمول تنبیه اما نظام وظیفه با تخطی از مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ بی قانونی ندارد. 5- دینم، رهبرم، اجتماعم بر حفظ و تعالی خانواده ام تاکید دارند و نظام وظیفه بر خدمتی غیر مدبرانه 6- روزی که دیپلم گرفتم برای مراعات حال خانو
  • hamed A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 0
    سلام. اقا حالا تکلیف ما چیه که یکبار اردیبهشت 89 اعزام شدیم یکبار هم دی 91. گواهی کسر خدمتم رو سال 89 ثبت کردم الان هم تو سیست هست و تایید هم شده و تیک فعالی داره. ولی ظآهرآ با این خبر دیگه قابل قبول نیست. کسی میتونه راهنمایی کنه
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      0 0
      منم دانشجوی ارشد هستم که کسریمو سال 89 گرفتم و سال 90 ثبت کردم ولی متاسفانه نظام وظیفه دوباره زیر حرفش زد و کسریهای 88و89 رو که گفته بودند اگه ثبت باشه قابل استفاده است رو با ابلاغیه جدیدش رد کرد. ما درد دلمونو به کی بگیم که باید هر دو هفته یکبار برنامه زندگیمونو به خاطر نابه سامانی های مسئولین عوض کنیم. از مسئولین وظیفه عمومی تقاضا دارم قبل از مصاحبه و زدن خبر اول با هم هماهنگ کنند!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 0
    مگر ايثارگراني كه فرزند آنها بعد از سال 72 به دنيا آمده اند ديگر جزء ايثار گران محسوب نمي شوند و يا اشتباه كرده اند فرزند شان بعد از سال 72 به دنيا آمده و يا افراد مد نظر شما فرزندانشان متولد 72 به قبل هستند.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 1
    پس معافیت متاهلان چی شد؟؟؟؟
  • کیوان IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 1
    یعنی افرادی که 89 کسر خدمت گرفته اند و همان 89 ثبت نموده اند و اکنون مشغول تحصیل هستند نمیتوانند از قانون کسر خدمت استفاده کنند؟
  • کیوان IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 4
    با سلام ببخشید الان این موضوع با گفته سردار موسوی کمالی مقداری مغارت داره.ایشون گفتن که این قانون لازم الاجراس برای افراد متولد 72 و به پایین.. تو رو قران تکلیف مارو مشخص کنید.الان من سال دوم ارشد دانشگاه دولتی هستم کسری خدمتم رو هم سال 89 ثبت کردم.بخاطر این که برم خدمت و تموم بشه درخواست مرخصی تحصیلی دادم...الان طبق این خبر شاید شامل من نشه.هر روز یه خبر در مورد کسر خدمت سربازی میاد.خب ما چه گناهی کردیم که درس خوندیم و دانشجو بودیم نتونستیم بریم اون موقع؟
  • پیام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 0
    لطفا پیگیری کنید: دو هفته پیش ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح اومد اونایی که کسری برای سال 88و89 دارن و ثبت کردن برابر مقررات همون سال اگه غیبت نداشته باشند و مرخصی تحصیلی داشته باشند می تونند استفاده کنند من به محض این خبر به خاطر این که سرباز هستم دست به کار شدم و به فاصله 1 روز تونستم کسریم رو با مدت 438 روز دریافت کنم که تو برگ سبزم این عدد ثبت شد 438 روز. و برگه رو تحویل یگان خدمتیم دادم . اما امروز مطلع شدم به فاصله تنها سه هفته یه ابلاغیه جدید یه ابلاغیه دیگه رو لغو میکنه. امروز برگ سبز جدید از پلیس +10 گرفتم هفته قبل میزان کسری رو نوشته بود 438 روز امروز زده 240 روز . خبر آنلاین لطفا پیگیری کنید
  • مجتبی A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    13 0
    من 89 ثبت کردم 90 اعزام شدم. بعد بخاطر قبولی در دانشگاه مرخص شدم. حالا کسری من با کدوم قانون حساب میشه؟ 89قانون یا جدید؟
  • امین IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    1 0
    من درحین خدمت هستم پدرم در منطقه مرزی تایباد به مدت 9سال خدمت کرده آیا میتوانم ازکسری خدمت استفاده کنم وآیا بستگی به سالی که در منطقه مرزی تایباد خدمت کرده بستگی داردمنظورم تایم زمانی خاصی هست
  • فرخ یونسی A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    من تا آخر شهریور 90 معافیت تحصیلی داشتم ولی از دانشگاه اخراج شدم به دلیلی این که سنواتم پر شده بود .درضمن پدرم سابقه 17 سال جبهه را دارد. من برگه ای از پلیس +10 نگرفته ام . حالا وضیعت بنده به چه نحو می باشد .اگر بخواهم تا برج 6 اقدام کنم.چند ماه باید خدمت کنم ؟ اضافه خدمت بنده چند ماه می باشد ؟ آیا می تونم از معافیت پدرم استفاده کنم یا خیر ؟ در ضمن متولد 1365 می باشم و مدرک تحصیلی بنده فوق دیپلم می باشد. لطفا بنده را راهنمایی نمایید. با تشکر
  • احسان IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    4 0
    منم دانشجوی ارشد هستم که کسریمو سال 89 گرفتم و سال 90 ثبت کردم ولی متاسفانه نظام وظیفه دوباره زیر حرفش زد و کسریهای 88و89 رو که گفته بودند اگه ثبت باشه قابل استفاده است رو با ابلاغیه جدیدش رد کرد. ما درد دلمونو به کی بگیم که باید هر دو هفته یکبار برنامه زندگیمونو به خاطر نابه سامانی های مسئولین عوض کنیم. از مسئولین وظیفه عمومی تقاضا دارم قبل از مصاحبه و زدن خبر اول با هم هماهنگ کنند!!!!!!!!!!!!!!!
  • بهمن A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 0
    چرا خبر انلاین این قضیه را پیگیری نمیکنه.چرا هر روز قانون جدید میزارن.ما از دانشگاه مرخصی گرفتیمزود اعزام شدیم یه جای خیلی بد داریم خدمت میکنیم به این امید که 13 ماه کسری داریم یهو میبینیم کسری شده نصف حالا نه راه پیش داریم نه راه پس!!!!واقعا محشره خودشون کارای خودشونو قبول ندارن که هر روز عوض میکنند.ببینید سرنوشت ما دست چه کسایی افتاده مگه جوونا بازیچه این اقایون هستند که هر روز از خواب پا میشن یه قانون جدید میزارن...
  • غمگینی از جهنم!!! IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    2 0
    باسلام (هر چند که واسه ماها دیگه نایی واسه سلام کردن هم وجود نداره)! من سال 89 اعزام شدم و کسریهام که 3ماه بود رو سال 90تایید کردم و تو پرونده ام هستش. تاپایان شهریور 90خدمت کردم و رفتم بلانسبت ارشد خوندم (چه غلطی کردیما)!!! حالا موارد زیر رو واقعن نمیدونم از کی سوال کنم. -این کسریهایی که ثبت شده و تو پرونده وجود داره، تکلیفش چیه؟ -خدمت افرادی که تو سالهای 890و 90اعزام شدن و از کسری مناطق عملیاتی و محروم و بد آب و هوا بهره میگرفتن چی میشه آخر؟! (در سال89 جایی که من خدمت میکردم، 15ماه خدمت داشت با احتساب عملیاتی و بد آب و هوا بودن و 1ماه واسه لیسانس). الان شرایط خدمتی من و امثال من چی میشه؟ بر اساس اعزامی قبل باید خدمت کنم یا با قانون جدید؟! (کجاست یاری کننده ای که ما را یاری کند)!!!