اعتراض مردم پاریس به رفتار پلیس این شهر با یک زوج مسلمان

ابنا نوشت:

صدها نفر از مردم پاریس علیه رفتار پلیس این شهر در قبال یک زوج مسلمان در اطراف یکی از مراکز پلیس این شهر دست به اعتراض زدند. این تجمع در اعتراض به بازداشت مردی صورت گرفته است که روز پنج‌شنبه مانع تفتیش همسر محجبه خود از سوی پلیس پاریس شد.

روز پنج شنبه یک زوج مسلمان در ناحیه تراپ در اطراف پاریس از سوی پلیس متوقف و مورد بازجویی قرار گرفتند که ممانعت مرد جوان از تفتیش همسر محجبه خود منجر به درگیری لفظی و فیزیکی با پلیس شده است.

بازداشت این مرد مسلمان موجب تعجب و اعتراض صدها نفر از مردم پاریس شده است. این افراد شب گذشته با تجمع در مقابل ساختمان محل بازداشت این مرد مسلمان، خواستار آزادی وی شدند. پلیس فرانسه ده‌ها نیروی کمکی در مقابل این ساختمان مستقر کرد.

شایان ذکر است که رسانه‌های فرانسه سعی در مجرم دانستن زوج مسلمان و تخلف آنها از «قانون سال 2011» داشته‌اند. فرانسه در سال 2011 قانونی را تصویب کرد که طبق آن حجاب کامل در اماکن عمومی ممنوع شد و 150 یورو جریمه برای متخلفان اعمال می‌شود. این قانون مورد اعتراض محافل مسلمان و مذهبی این کشور قرار گرفته است. طی سال‌های اخیر رفتار‌های نژاد پرستانه و به ویژه حمله به زنان محجبه در فرانسه گسترش یافته است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =