ایسنا نوشت:

رهبر جریان صدر عراق با اشاره به انفجارهای اخیر در این کشور گفت: شمارش معکوس برای سقوط دولت نوری مالکی آغاز شده و هرگز فرصت دوباره‌ای به دولت عراق نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای درباره انفجارهای اخیر در این کشور گفت: همگان باید بدانند که من در برابر این انفجارها ساکت نمی‌نشینم و هرگز به دولت فرصت دیگری نمی‌دهم نه 100 روز نه حتی کمتر و نه بیشتر چرا که دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق سقوط کرده و آخرین شمارش معکوس برای برکناری این دولت آغاز شده است.

وی همچنین تاکید کرد: صاحبان خودروهای بمبگذاری شده که در عراق بمبگذاری می‌کنند تمام اقشار جامعه عراق را با هر عقیده و مرام و مسلکی می‌کشند و کوچک و بزرگ را هدف قرار می‌دهند و هیچ فرقی میان زن و مرد قائل نیستند.

مقتدی صدر افزود: با این وجود می‌بینم که سکوتی مرگ آور در قبال این جنایت‌ها حاکم است که از حد محکوم کردن صرف فراتر نمی‌رود و یا گاهی با صدایی شرمگین که به هیچ وجه امنیت و صلح را برای مردم عراق به دنبال ندارد به این اقدامات اعتراض می‌کند.

مقتدی صدر در واکنش به پیامدهای سیاسی اقدامات تروریستی در مناطق مختلف کشور به ویژه در بغداد، پایتخت عراق شورش علیه دولت نوری مالکی را خواستار شد.

همزمان با صدور بیانیه مقتدی صدر، اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق نیز در بیانیه روز گذشته خود اظهار داشت: ما انفجارهای جنایتکارانه را که هموطنان عراقی‌مان را هدف قرار می‌دهد و درصدد ایجاد اختلاف و درگیری و جنگ طایفه‌ای در میان ملت یکپارچه عراق است، محکوم می‌کنیم.

النجیفی در ادامه از دستگاه‌های امنیتی عراق خواست تسلیم کسانی که آنها را تروریست خواند، نشوند و برای دفاع از بیگناهان تصمیمات کارآمدتری اتخاذ کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    2 1
    تا کی خونریزی
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    3 1
    این مقتدی صدرم معلوم نیست با کیه جویای نامه
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    2 1
    پس نیروهای امنیتی چکار میکنند