از اعلام مصادیق بدحجابی تا کشیده شدن چادر آمر به معروف

...بنظر می رسدحاصل فرهنگی گشت های ارشاد و طرح پرنقص آن در سیاست گذاری و اجرا، در یک نمونه بسیار کوچک خودش را نمایان کرده است.

سایت های خبری در 26 تیرماه از واقعه ای خبر دادند که در عصر آن روز و در میدان پونک تهران روی داده بود.اتفاقی که درطی آن اعتراض یک خانم چادری به پوشش یک شهروند زن باعث درگیری بین آن دو نفر گردیده وطی آن چادر آمر به معروف از سرش کشیده شده است.

بنظر می رسدحاصل فرهنگی طرح امنیت اخلاقی وگشت های ارشاد و طرح پرنقص آن در سیاست گذاری و اجرا، خودش را نمایان کرد و چه دیر این اتفاق افتاد.با توجه به ورود مجلس به این قضیه باید در آینده از این رویداد بیشتر هم بشنویم.

هر آنچه در جامعه نمود پیدا می کند حاصل رفتار و عمل قبلی مااست.یعنی هرآنچه که پیش از این بذرش را کاشته ایم حالا لاجرم محبور به دروی آن می باشیم.اگر ادب و اخلاق کاشته باشیم طبیعی است که فرهنگ درو میکنیم.واگر بذر بداخلاقی پرورانده باشیم ،بی هیچ تردیدی باید در انتظار محصول بی فرهنگی باشیم.کاری که گشت های ارشاد در این چند ساله انجام دادند به واقع کاشتن بذر اخلاق بود؟

در اردی بهشت سال گذشته سردار رادان طی گفتگویی خبری مصادیق بدحجابی را عنوان کرد.بر این اساس لباس تنگ و چسبان،روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد،مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ از مصادیق بدحجابی است.جانشین فرمانده نیروی انتظامی در باره برخورد پلیس با "بدپوششی"مضامین فوق را در صدر این شاخص ها اعلام کرده بود.

از یکسال پیش از آن نیز بدحجاب ها ی پایتخت روی نوار ویدیو رفتند.تمام این اتفاقات برای این بود که مثلا ارزش گذاری فرهنگی به تعالی برسد!فارغ از اینکه عملکرد سئوال برانگیز گشت ارشاد پلیس برای سالهای بعد چه چیزی را برای درو پیش رو می گذارد.

حالا رسیدیم به این درو کردن محصول فرهنگی گشت ارشاد.در اینکه کشیدن چادر از سر بانویی که آمر به معروف بوده کار پسندیده ای نیست هیچ شکی وجود ندارد.از اینکه شاید این مقوله که مجلس هم در آن ورود کرده بیشتر یک دعوای زنانه بوده است یا خیر هم می گذریم،سئوال اینجااست وقتی گشت های ارشاد دختران و مادران و بانوان پایتخت را صف به صف زیر هرم گرما وارد ون های معروفشان می کردند و در این بین بودند بانوان محترمی که هیچ گناهی نداشتند آیا کسی وارد معرکه شد؟آیا یک مقام فرهنگی-از سیاسی جماعت در این مقوله که آبی گرم نمی شود-اعتراض کرد که این حرکت گشت های ارشاد تبعات جبران ناپذیری برای آینده دارد؟

وقتی هنوز تعریف صحیحی نداریم چرا باید اینگونه به مصادیقی برسیم که کارشناسی نشده اند.شرم آور اینجااست که گشت ارشادی ها  هنوز بین مانکن و بدحجاب و روسری به سرها!تفاوتی قایل نیستند.

بد حجاب ها به زعم بسیاری مادر و همسر و شهروند هم هستند ؛ شاید برخی سالی یک بار قرار است به عروسی و جشن تولدی بروند . راستی کدام متر و معیار قرار است بدحجاب و مانکن نما های حرفه ای را از هم جدا کند ؟ برخی از بانوان خسته از کار روزانه در هنگام بازگشت به منزل ممکن است روسری شان کمی عقب و جلو برود و توان صاف کردن آن را برای هر دقیقه نداشته باشند .

اگر حال و حوصله داشتید این دو یادداشت کوتاه و مرتبط را نیز ببینید:بد حجاب های پایتخت روی نوار ویدیو /مصادیق بدحجابی اعلام شد

کد خبر 304779

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 122
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    آخه یکی نیست بگه امر به معروف و نهی از منکر باید فقط واسه حجاب باشه!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      اصل امر به معروف و نهی از منکر در اسلام حق امت بر حکام است یکی از اصول مترقی اسلام که مردم را ناظر بر اعمال حکومت و عوامل حکومت میکند اما در این مملکت تنزل پیدا کرده و یکی از حقهای حکومت بر مردم شده آیا در زمان حکومت پیامبر در مدینه تاریخ و یا احادیث نشان دهنده چنین مواردی هست حقیست که بنا براوایت اهل تسنن و شیعه حق نظارت مردم بر حاکم است نه برعکس
    • محمد امين A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      حالا چون زورشون به يه عده گردن كلفت رانت خوار ... نميرسه بايد ديگه امر به معروف رو كنار بزارن ؟ من توي آلمان هم ديدم يه عده دعوت به اخلاق و رفتار درست ميكنن . يعني حتي ما كه دينمون گفته بايد از كشور هاي ديگه هم عقب تر باشيم ؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      99 12
      با نظر این دوست بی نام موافقم
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      این طور شنیدم،قضیه را بزرگ کردند،حین درگیری،خانم مججبه چادرش را ول کرده بود وچادرش به زمین افتاده،به نظرم ایشون غلو کرده،
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      آقای محمد امین،اگر تو آلمان کسی بخواد در امور شخصی کسی دخالت کنه زندانیش می کنند لطفا اگر واقعا در این ماه مبارک روزه ای،این قدر دروغ نگو
    • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      نگذارید یک عده اسلام را بد نام کنند،مثل همین گشت ارشاد یا همین خانم محجبه،اگر ایشان این کار را واقعا برای خدا انجام داده بود این ماجرا را این طور به همه جا نمی کشوند
    • رضا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      115 9
      وضعیت حجاب نه ممکنه که به دهه شصت یعنی ارمان مذهبی ها برگرده و نه به دهه پنجاه که گویا ارمان طبقه روشنفکره. پس ، همدیگر رو تحمل کنید
    • ئ IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      من موندم اگر حجاب در اسلام اجباری نبود اونوقت وجه تمایز «اسلامی» و «غیر اسلامی» چی میشد ؟ خسته شدیم از بس همه جا تا بحث از اسلام شد فقط و فقط به مساله حجاب گیر دادند!
    • محمد امين TR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      آقاي بينام شما سكونت داشتي ؟ نگفتم دخالت در كار همسايه . گفتم پيشنهاد در خيابون و ... . الكي جو نده شما. مشكلات اين كشور با حضور امثال شما تداوم داره . كه صورت مسئله رو واسه منفعت خودشون تغيير ميدن تا سوال حل شه.
    • صادق IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      یعنی مشکل جوونهای ما الان طرز لباس پوشیدنشونه؟؟!!! این گفته از من نبودا !!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      78 13
      مردم بدبخت گرفتار چه چیزا هستند
    • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      بنده با همسرم بیرون رفته بودیم جهت خرید( سال گذشته ) 2 نفر خانم و 2 آقا از همین حضرات گشت ارشادی با چنان حالت زننده ای به خانم بنده تذکر دادند واسه کمی از موی سرش که بیرون بود که مطمئن هستم هیچ چلب توجه ای نمی کرد و باعث شدند که خانمم به گریه بیافتد این رفتارشان باعث عصبانیت من شد منم گفتم اگر خانمم بخواهد ظاهری مثل شما داشته باشد همین فردا 3 طلاقش می کنم. بخدا تا چند ماه بعضی اوقات با خودم حرف می زدم مثل آدمهای دیوانه و روانی که چرا همچین افرادی بماند از چه طبقه ای هستند و چه پیشینه ای دارند اجازه به خود می دهند که سلیقه شان را به دیگران تحمیل کنند
    • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      25 8
      آقای محمد امین در کار هر کس دخالت کنی،چه همسایه باشه که می شناسیشچه عابر پیاده که نمی شناسیش،این کار زندان داره،هر کشوری با کشور دیگر قوانینش فرق داره
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    ياداشت به جايي بود دقيقا همينطور است شروع كننده اين بداخلاقي خود گشت هاي ارشاد بودند كه در موارد بسيار بسيار زيادي رفتاري زننده و وقيحانه از خودشان نشان داده اند.
    • مرتضی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      چرا نمی گویید شروع کننده این بی حرمتی ها بعد دوم خرداد 76 بود با آن همه شعار های دهن پرکن و عوام فریبانه که به حرمت همگان را از بین بردند
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      80 18
      خب ملت رو ميذارين تو آمپاز... اونا هم ميان قمپز در ميكنن... نتيجه اش ميشه اين !!
    • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      در جواب مرتضي: اينكه هر كسي در امور شخصيش آزاد باشه بي حرمتي نيست بي حرمتي از اونجايي شروع ميشه كه يكي بخواد به زور كاري كنه بقيه مطابق ميلش رفتار كنن. به نظر شما خوبه كساني كه اهل حجاب چادر مشكي نيستند بخواهند به زور چادري ها را مجبور كنند پوشش مطابق سليقه آنها داشته باشند. محدوده آزادي شخصي فراتر از اون چيزيست كه شما تصور ميكنيد و البته بدون مرز هم نيست.
    • بی نام NL ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      27 11
      در جواب مرتضی: اینکه گفته میشه روند بی حجابی به خاطر دوره خاتمی شروع شده فکر نادرستی است. اگر در آن دوره کسی مثل جلیلی هم رییس جمهور بود همین روند رخ می داد. دلیلش ورود نسل جدید به جامعه بود که با نسل قبلی اختلاف زیادی داشت و دلیل دیگرش تغییرات فرهنگی است که خود بخود در جامعه رخ می دهد به دلیل ارتباطات با جهان و نیز نارضایتی از گذشته. شاید زمان خاتمی تنها کمی باعث شد این موضوع بیشتر آشکار شود.
    • محمد A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      27 5
      تا وقتی بزرگان مردم را به دسته های مختلف مانند بی حجاب و بدحجاب و ... تقسیم میکنند باید منتظر بدترش هم بود. ما باید یاد بگیریم که بعضی امور شخصی است و حکومت و دیگران نمیتوانند در ان دخالت کنند و فقط میتوانند از طریق رسانه های جمعی تبلیغ کنند. خدا به پیامبر هم وظیفه ای بالاتر از بشارت و ترس از اخرت نداد پس دلیلی نداره حکومت اسلامی هم پا را فراتر بزاره و بخواد به زور مردم را به بهشت ببره.چاره ای نیست جز اینکه به مردم یاد بدیم که با هم کنار بیایند و گرنه روزی رو در روی هم قرار میگیرند و وحدت ملی دچار مشکل خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    از نویسنده بسیار سپاسگزارم
    • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      99 8
      یکی از نمایندگان سابق مجلس خانم عشرت شایق گفته بود اگر 10 نفر از زنان خیابانی را در ملاعام اعدام کنند آن وقت دیگر یک زن خیابانی نیز وجود نخواهد داشت.خوبه حالا ببینه این چیزا رو .کار فرهنگی رو دادن دست کسانی که به سبب ذات شغلشون نمی تونن آنچنان با فرهنگ کنار بیاین.
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    آقا یکی به ما حالی کنه، چرا ما نمی تونیم هم آدم با حجاب داشته باشیم هم بی حجاب؟ چی چیه بنیان اجتماعیمون به هم میریزه؟
    • مریم IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      نمیشه دیگه.اصرار الکی نکنین و واقع بین باشین.
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      باشه خواهر جان اصرار نمی کنیم.ولی خدائیش خودت واقع بین هستی؟
    • حمید IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      75 8
      دوست عزیزم جامعه دچار یک دوقطبی در زمینه اخلاق شده عده ای پیرو منطق هرکس هر جور دلش خاست هستند و به شرایز قبل انقلاب تمایل دارن عداه ای هم پیرو ارزشها و هنجارهای حاکم هستند و در ظاهر هیچکدام هم قدرت غلبه بر دیگری ندارن لذا باید با هم کنار بیان به هر نحوی که شده پلیس سخت نگیره و خانم ها هم خودشان رعایت کنند
    • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      36 4
      امان از اجبار اون هم در هر زمینه ای!
    • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      22 5
      حجاب مسئله شخصی هست. هیجکس حق ندارد بخاطر پوشش به کسی اجبار کند .
  • سعید IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    من نمیخوام اون اتفاق رو تایید کنم. ولی این حوادث قابل پیش بینی بود. به هر حال هر رفتاری پاسخی داره. اتفاقا با رسانه‌ای شدن و ورود مجلس در هفته های آینده باید منتظر اپیدمی شدن این اتفاق در جامعه باشیم. از این بترسین که روزی حمله و کشیدن حجاب ماموران (!) امر به معروف در بین بخشی از جامعه تبدیل به ارزش یا یک نوع اعتراض مدنی بشه.
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    181 8
    همیشه چیزی واقعی و با ارزشه که فشار و اجباری روش نباشه .ما عادت کردیم به نمایشی بودن ، دیگه توی این کشور کسی خودش نیست .دایره جرم هامون انقدر بزرگه که همه توش هستیم و برای مبارزه و فرار از اون مجبور نمایشی رفتار کنیم
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      22 10
      واقعا همین طوره تحلیل خوبی بود
  • محمد A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    129 9
    به نظر من این کار مصداق بارز افراط و تفریط است . حتی در زمان ائمه هم روایتی ذکر نشده که آن معصومین مردم رو به زور وادر به حجاب کنند !!! راه رستگاری و راه گمراهی مشخص است پس چرا ما اسرار داریم که مردم را به زور به راه راست هدایت کنیم ؟ چرا ما همیشه دوست داریم کاسه داغتر از آش باشیم ؟
  • مسعود IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    متاسفم برایتان.در ماه مبارک رمضان همچنین واقعه زننده ای روی داده و شما با بافتن قصه و داستان حرف های ضد انقلاب و دشمنان ایران را سر داده اید.
    • علی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      هر چی میکشیم از شما اقلیت محجور میکشیم
    • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      آقا مسعود آیا شما دیگر فرایض دینی را به جا میاورید عدم دروغ دزدی غیبت تهمت
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    157 9
    من به عنوان یک شهروند با دیدن رفتار بعضی از تازه به دوران رسیده های گشت ارشادی احساس میکردم بیگانگانی در کشور من بر مردم کشورم حمله کرده اند انصافا اگر حجاب از دستورات اسلام است رفتار خوب و پسندیده هم از دستورات ماکد تر در همین اسلام است
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    وقتی این بحث‌ها رو می خونم یا می شنوم آرزو می کنم یک زن در یک کشور ازاد بودم تا اینطور در شخصی ترین مسائلم دخالت نمیشد.
  • تورم زاده IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    136 9
    حالا همه چی درست شده فقط حجاب مونده.اختلاس-تورم -گرانی دارو-و............. حلا شما بگید الویت موی سر زنانه یا مسائل اقتصادی
    • reza IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      3 5
      داداش تا حالا به شعب ابی طالب فکر کردی داداش مردم رفتن واسه حجاب جون دادن شما با نوشتن این حرف یعنی اسلامو ببوسیم بذاریم کنار اسلام برای هر چیز راهه خودشو داده حجاب یعنی امر به معروف .اقتصادیعنی مقاومت همه جایه دنیا الان وضع اقتصاد خرابه پس باید مقاومت کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    148 5
    باور کنید اگه حساسیت به حجاب کمتر ازین بود اگه نگیم حجاب اختیاری بود خیلی کمتر مسئله داشتیم. الان چرا استفاده از مواد آرایشی تو ایران زیاده؟ جراحیهای بینی و غیره
    • لاله IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      105 5
      موافقم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    90 9
    تحلیل عالی بود بخاطر این دید روشن مجکرم
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      اگر تحلیل اش این بوده که اون خانم چادری مظلوم واقع نشده خیلی نامردیه.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      40 5
      مگه شما متنو نخوندی یا نتونستی منظورشو بفهمی که میگی اگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    99 6
    مشکل این است که امر به معروف و نهی از منکر فقط شده حجاب زنان. وقتی مردم جرم ها و فساد های بزرگ ، سو استفاده از مقام، فامیل و دوست بازی مسئولین و... را می بینند دیگر به حرف های ما در این مورد توجهی نمی کنند
  • محمدجواد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    79 10
    ((شاید برخی سالی یک بار قرار است به عروسی و جشن تولدی بروند .)) (( برخی از بانوان خسته از کار روزانه در هنگام بازگشت به منزل ممکن است روسری شان کمی عقب و جلو برود و توان صاف کردن آن را برای هر دقیقه نداشته باشند.)) با اطمینان می توانم بگویم که شاید فقط و فقط یک درصد از خانم هایی که اسیر گشت ارشاد شده اند در یکی از دو گروه یاد شده جای بگیرند، ولی به طور کلی با شما موافقم و گشت ارشاد را پدیده ای ضد فرهنگی و ناکارآمد می دانم.
    • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      0 0
      ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎ ﻫﺴﺘﻦ. ﭼﻮﻥ ﮔﺸﺘﻢ ﺯﻭﺭﺵ ﺑﻪ ﺁﺩﻣﺎﯼ ﺳﺎﺩﻩ ﻣﯿﺮﺳﻪ. ﺍﺻﻼ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮐﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﮔﺸﺖ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﮔﯿﺮ ﻣﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻔﻨﻦ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻧﯿﺴﺘﻢ. ﭼﻮﻥ ﮐﺎﺭﺷﻮﻥ ﺍﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﺯﻫﺮ ﭼﺸﻢ ﺑﮕﯿﺮﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﯼ ﺳﺎﺩﻩ ﻫﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺘﺮﺳﻦ.ﻭ ﺍﻭﻧﯽ ﮐﻪ ﻇﺎﻫﺮﺵ ﺑﯿﺸﺖ. ﺑﺎ ﻋﺮﻑ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﻠﺪﻩ ﺟﻮﺍﺏ ﮔﺸﺘﯽ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺪﻩ.
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    87 6
    در متن بنظرم این جمله عالی بود :...شرم آور اینجااست که گشت ارشادی ها هنوز بین مانکن و بدحجاب و روسری به سرها!تفاوتی قایل نیستند.
    • جعفر IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      13 63
      به نظرم کلمه روسری به سرها توهین است.روسری گذاران مناسب است.
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      30 2
      چی میگی مومن.
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    143 1
    امر به معروف فقط شده حجاب بانوان ، وقتی یک نفر با پول بیت المال 100 نفر از فامیل هاش رو میبره روسیه هیچ کدام از این آقایان به اصطلاح نماینده به فکر امر به معروف و نهی از منکر نمی افتن، اون کسی هم که اعتراض میکنه بنا بر مصلحت اندیشی بعضی ها باید سکوت اختیار کنه ...
    • سعید A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      85 1
      موافقم..... یکی از واژه‌هایی که مملکت را به باد فنا داده ، واژه‌ای که دیگر رذیلانه میتوان خواندش ، همین «مصلحت» است.
  • سعید A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    50 0
    درود بر تو مسئولان گوشهایشان را باز کنند و حرف حق را بشنوند
  • محمد A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    مانكن ها كه كمبود شخصيتي دارن . با زور بدتر اين كمبود بيشتر هم ميشه . ناموس تقليد كار مردم هم كه مقصر خود مسئولين هستن . تا مانتوي كوتاه نباشه كه اينا مانتوي كوتاه نميخرن . پس خودشونو جمع كنن بهتره . ميممونه اون عمدي ها كه گشت ارشاد مگس نپرونن.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      58 3
      آصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟ من کشته و مرده او سواد و جمله بندی شما شدم .
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    52 2
    مشکل سر برهنه ها حل شد ؟! آمران به معروف و نهی از منکر مشکل پا را هم حل کنید....
  • بی نام DE ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    55 2
    کاش همه مشکلات با..کنترل حجاب..مادران.و.خانمهای..جامعه ..حل میشد....کاش..
    • حسن IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      73 2
      یکی از ترفندهای همیشگی سیاستمداران و قدرتمندان این است که برای کم رنگ کردن مشکلات بزرگ سعی در بزرگنمایی مشکلات کوچک دارند تا توجه افکار عمومی را به سمت دیگری جلب کنند
  • مونا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    100 9
    واقعا جای تاسف!!! ای کاش روزی مجلس برای دختران بیگناهی که به جرم مانتو به دید چند خانم گشت ارشاد تنگ به زور به ون های ارشاد فرستاده می شوند و در این بین چند بار می افتند و با وحشت بلند می شوند و با پلاکارد دور گردن از آنها عکس گرفته می شود گویی که جنایتی نابخشودنی مرتکب شده ان هم جلسه ای تشکیل دهد!!!! هرچند افتادن چادر از زنی ایرانی ناراحت کننده است ولی از ماست که برماست!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    7 85
    آقای تهرانی.شما که همیشه حتی توی نقد های فیلم و یادداشت های دیگه تون پونصد تا لینک مرجع می دادین،چرا اینجا ترسیدین بگین کدوم سایت اومده و این ماجرا رو بزرگنمایی کرده؟براتون متاسفام
    • مهدی تهرانی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      54 1
      سلام.من برای خودم متاسف نیستم دوست بی نام .تصورم این بود که اشخاص فرهیخته مثل شما خبرها رو دنبال میکنن.بفرمائید اینهم عنوان خبر فقط برای جبران کم کاری شما.متاسفانه من توی بخش نظرات نمی تونم هایپر لینک بزنم.عنوان رو توی سایت خبری ببینید یا در گوگل جستجو نمائید: """"در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس تشریح شد: ماجرای کشیدن چادر از سر دختر آمر به معروف در ماه رمضان دختر آمر به معروف و ناهی از منکر در میدان پونک تهران، مورد حمله زن بدحجاب قرار گرفت."""
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    49 2
    ما احتياج به اين تحليل ها در موضوعات زيادى داريم به نويسنده وناشر ان تبريك مى كويم
  • بی نام EU ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    18 65
    چرا به موضوع هایه دیگه ربط میدین همش به خاطره ماهوارس مهمونیا خونوادگیه که متاسفانه...
  • آرش IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    86 5
    بابا به پیر به پیغمبر امر به معروف یعنی توصیه به کار خوب نه اجبار به کار خوب دستور نیست توصیه اس اصلا به کسی ربطی ندارد که کی چی میپوشه
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    89 5
    به نظرم بازیه! روحانی می خواست گشت رو جمع کنه. این رو راه انداختن تا جلوش رو بگیرن
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    79 1
    من خودم یه بار به خاطر رفتار بسیار زشت گشت ارشاد با یه خانک اونم جلوی شوهرش که انصافا مانتو و روسری از قشر ضعیف روداشت به شدت دچار آمپاس شدم و با گشت ارشاد هم درگیر شدم .حالا اونایی که با گشت ارشاد جلوی سربازا راه می اومدن حرصشون رو حتما یه جای خلوت به دور از ون و گارد خالی میکنن!!!!تا کی گیرشون بیاد!!!
    • م.ع..ح A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      52 0
      حالا شما خوبی. به قرآن قسم با این زبون روزه من یه بار از تمرین فوتبال داشتم برمیگشتم منو به خاطر آستین کوتاه چند سال پیش گرفتن و رفتیم دیدم حدود 40-50 نفر مثل منو که یا موشون بلند بود یا آستین کوتاه بودن گرفتن و بعدشم ما تعهد دادیم که ما ارازل و اوباش هستیم و دیگه از این کارا نمیکنیم و انگشت هم زدیم. من الان دانشجوی دکترا هستم و سی ساله و بسیار سالم زندگی کردم ، شاید 7-8 سال از این جریان میگذره ولی اغده ای که به خاطر خورد شدن شخصیتم تو دلم مونده به این راحتی پاک نخواهد شد
  • ش ق IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    77 1
    حدودای سه سال پیش توی دانشگاه امیرکبیر بین خانم دکتر راکعی و خانم علاسوند از حوزه در مورد حجاب مناظره ای برگزار شد. آخر جلسه من به خانم علاسوند گفتم که اگر گشت ارشاد رویه اش رو اصلاح نکنه میاد روزی که یه عده از لجشون چادر از سر دیگران می کشن.اونروز ایشون طوری به من نگاه کردن و خندیدن که انگار من یه بچه دانشجوام و چیزی متوجه نمی شم. متاسفم که امروز برای اولین بار این اتفاق افتاده. حالا چطور می خوان جواب ناامن کردن جامعه به خاطر ندونم کاریشون رو بدن خدا می دونه
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    34 3
    فقط عقب ماندگی فرهنگ ماست که متاسفانه روز به روز بدتر میشود که شاهد ای گونه اتفاقات هستیم
  • من IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    61 4
    تو دعوا که حلوا خیرات نمیکنن.حالا اون خانوم شد رضاخان!!!!شما چرا این مساله رو این قد بزرگش کردین؟؟!!
    • بی نام A1 ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      3 2
      واقعا متوجه ماجرا شدی که این نظر را دادی امیدوارم برای یکی از نزدیکان شما پیش نیاید تا دفعه بعد با توجه بیشتری نظر خودت را بنویسی
  • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    28 7
    يعني اونايي كه ميگن چرا امر به معروف فقط واسه حجاب . اگر كسي بياد بگه چرا رشوه ميگيرين و ... باهاش راه مياين ؟ بعد كه مشكلات حل شد و گفت حجاب هم رعايت شه باز بهونه نميگيرين ؟
  • سارا A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    بابا ما نمیتونیم تواین گرما حجاب رعایت کنیم کیو باید ببینیم
    • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      لابد می خوای لخت بیای بیرون
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      خیلی عوضی هستی بی نام.واقعا وقیحی
    • محمدرضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      36 5
      حتما دوس داری همه بخاطر اینکه جنابعالی نمی تونی جلوی خودتو بگیری،خودشونو بامپیچی کنن،برو خودتو درست کن.
    • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      7 27
      محمدرضا دلبندم بامپیچی نه،باند پیچی.بعدشم لازم نکرده تو واسه کسی نسخه بنویسی
    • محمدرضا A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      20 4
      عزیزم اگه به غلط گیر احتیاج داشتم صدات می کنم.فک نکنم فرق بین حرف عامیانه و کتابی رو بدونی.فعلا برو فارسی یاد بگیر.(خبررررررررر آنلاین چاپش کن خواهشا)
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    97 6
    آقا اصلا بذارید مردم تو حجاب برا خودشون تصمیم بگیرن. بهشت و جهنمش هم با خودشون . مگه اون دنیا میان یقه شما رو برا اعمال من میگیرن؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      59 0
      ااا این چه حرفیه بردار ما باید همه رو با خودمون ببریم بهشت من دلم نمیاد جوونای ما برن جهنم باید بیان بهشت
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    خدمت دوستانی که خیلی راحت از آزادی و راحت بودن و شخصی بودن نوع پوشش و آرایش و تفسیرهای من درآوردی از امر به معروف و نهی از منکر صحبت میکنند و اظهار فضل میکنند باید عرض کنم که امر به معروف امر است و توصیه نیست؛ ثانیا دستور قرآن است و باید متخصصین علم قرآن و فقه در موردش نظر بدن ؛ ثالثا همین دوستان به ظاهر متمدن آزاداندیش لازمه که به قول حضرت امیر ( علیه السلام ) آنچه برای خود نمی پسندند برای دیگران هم نپسندند و بر عکس و تصور کنند که ناموس و مادر و همسر و خواهر خودشون آیا میتونند توی این تهران به راحتی عبور و مرور کنند و اگر خدای ناکرده کسی به خودش اجازه داد که به ناموسشون تعدی کنه چه حالی میشن و انتظارشون چیه ؟ اون موقع است که می تونن تیریپ روشنفکری بگیرن و نظر بدن چنین و چنان!!! شاید خیلی ها
    • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      48 3
      به شما دوست گرام پیشنهاد میکنم نهج البلاغه علی (ع)و کتاب نصیحه ال ائمه علامه نایینی را مطالعه نمایید تا با فلسفه و حقیقت امر به معروف و نهی از منکر آشنا شوید ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیب است دوست گرام خداوند ما را از خود حق پنداری و تعصب بدور بدارد انشالاه
    • بی نام EU ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      38 2
      آقای بی نام، لطفاً به شعور بقیه توهین نکنید. هیچکس با پوشش غیرعادی موافق نیست. اما در همه جای دنیا وقتی پوشش در حد عادی و معمولی و عرف اون جامعه باشه، کسی اصلاً نگاه می کنه؟! خود شما با این درجه غیرت و حساسیت به یکی از کشورهای مسلمان مثل مالزی، ترکیه و ... بری، فقط ساعت اول ممکنه چشمت اینور اونور بچرخه! بعد عادی میشه. فقط افراد دارای سادیسم جنسی از دیدن تار مو تحریک میشن و حالتی بهشون دست میده ... که جای ابن افراد نه توی خیابونه، نه توی خونه، چون با دیدن خانواده خودش هم تحریک خواهد شد. جای اینا توی تیمارستانه.
  • نیک نژاد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    47 20
    من درهواپیما دیده ام بمحض اینکه هواپیما ازمرز میگزرد خانمها حجاب خودرا بر میدارند پیشنهاد من این است : مسولین برای حفظ اعتبار اسلام به مساله مسکن اشتغال وازداج بپردازند
    • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      27 8
      پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    52 1
    حساب کنید 75 میلیون نفر بخوان بهم تذکر بدن اینجوری باش اونجوری باش دقیقا همین حالتی پیش میاد که الان اومده همه میخوان یقه همدیگه رو بگیرن فقط خدا رحم کنه بهمون با این وضعیت
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    69 3
    مردم و روانی کردین. بابا ولمون کنین . خودمون شعور داریم و عقل داریم... بزارین مردم خودشون انتخاب کنن.. هرکی تو قبر خودش می خوابه. کشون کشون با سر و صورت زخمی میخواین مردم ببرین بهشت؟؟
  • mehdi EU ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    55 1
    از 30 سال تجربه زور بر این مسأله که نتیجه عکس داشته درس بگیرید !!!!!
  • حافظ IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    19 4
    باید در برابر این بی توجهی بعضی مسئولین نظام به مسائل اقتصادی اینطوری واکنش نشون داد وقتی اونا درباره ی گرانی دارو و مسائل اقتصادی که اگر بیشتر از حجاب نباشه کمتر نیست اینطوری با مردم بازی میکنن مردم هم باید واکنش نشون بدن در واقع هیچ زن بدجاب ایرانی واقعا دلش نمیخواد بد حجاب باشه اتفاقا عاشق اینکه که یه شوهر خوب با یه وضع زندگی متعادل داشته باشه و بچه بدنیا بیاره تربیتش کنه اما وقتی بعضی ها خودشون رو زدن به اون راه....................... ربا و اختلاس خودش هم اندازه بد حجابی گناهه البته بعضی افراد هم هستن که برای نا امن کردن فضا و ایجاد بد بینی از عمد بد حجابی میکنن از میخوایم ببینیم که واقعا دوست داره حجاب داشته باشه باید وضعیت رو درست کرد 60 ملیون نفر با حجاب خواهند شد به امید ان روز
  • باب اتش IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    56 0
    زن و بچه مردم رو به زور میبرن پاسگاه ارشادشون کنن واقعا امنیتی وجود نداره .ایا واقعا اسلام اینجوریه ؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    21 2
    هم شخص ضارب هم مضروب با هم هماهنگ کرده بودند تا بهانه بدهند به دست افراطیون تا در دولت آینده گشت ارشاد جمع نشود.
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    35 1
    دروغ بگو چشم و همچشمی بکن زیراب مردمو بزن و ..... فقط حجابتو رعایت کن!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام EU ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    63 0
    در اوایل فیلم مارمولک، جایی که رضا مثقالی در حین فرار از دیوار زندان دستگیر میشه و میبرنش دفتر زندان، رئیس زندان جمله ای میگه که زبان حال مسئولین کشوره: «من شماها رو میفرستم به بهشت، ولو شده به زور...»!!!
  • محمد A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    31 2
    اجبــــــــــار؟! لا اكراه في الدين مملكت متعلق به تمام سليقه هاست و ديدگاه هاست، ايران فقط براي يه عده نيست، همه ايراني ها حق آب و گل دارند! من مسلمانم و خانواده مذهبي دارم ولي دليلي نمي بينم ديگران بايد تو جامعه م مثل خودم و خونوادم رفتار كنن،هر كسي مسئول تربيت و آموزش خانواده خودشه. همين كار ها رو مي كنين كه بهتون ميگن طالبان! «خواهشا با كسي كه كمي از مو هاش معلومه و پوشش كمتر پوشيده داره اونو فاحشه خطاب نكنيد،مسلمانيد خجالت بكشيد و روزي حساب پس خواهيد داد، خداي همه يكي است.» كمي مهربون تر، به قول آقاي روحاني: ما با جسم جوان كاري نداريم، ما با تفكر و روحش كار داريم.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    29 0
    راهش اینه که باحجابها به زور حجاب سربی حجابها بکنند و بی حجابها به زور چادر از سر باحجابها بردارند!!! این یعنی جامعه مدنی!!!
  • محمدرضا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    24 0
    دمت به واقع گرم داداش.حرفای دل رو زدی.خواهشا نظرمو چاپ کنید.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    34 1
    آقا وقتی تو یه جشن عروسی مردم تو محدوده خصوصی خودشون به جشن و شادی پرداختن یه مشت ... وحشیانه با باتوم و میلگرد بریزن تو جمعیت مردو و داماد را خونین و مالین کنن شما فکر میکنین این 500 نفر چه حسی خواهند داشت؟ ارشاد شدن؟؟!!!! چه حسی رو تو زن و بچه مردم القا میکنن جز نفرت و انزجار؟ یا بعضیهاشون قسم بخورن تا پای مرگ هم برن ....
  • مملی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    4 34
    با نیروی انتظامی بخاطر عدم ورودشان به مشاجره علی رغم حضورشان در صحنه باید برخورد جدی صورت پذیرد .
  • بيتا IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    44 3
    وااااي چه فاجعه اي رخ داده.چادر يه خانومي افتاده زمين.وقتي دختراي جوون مردم واسه 4تاشيويد مو كتك ميخورن و توهين ميشنون هيچ اهميتي نداره.خدايا كاش مارو زن نمي افريدي تا هر بي سراپايي نتونه بهمون توهين كنه...
  • صابر IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    29 0
    کی می خوایید درست شید تا کی می خوایید با این افکارتون مملکت درست کنید اون از حسینیان که تو مجلس فتوا میده حد و مرز تعیین میکنه یکم فکر مردم باشید
  • حمید IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    9 52
    ایران به زمان شاه برنخواهد گشت.
    • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      43 2
      زمان شاه شما خیلی راحت می توانستی یک مسلمان واقعی را بشناسی چون کسی مجبور نبود بنا به هزار و یک علت تظاهر به دینداری بکنه!!!! کسی از دین استفاده ابزاری نمی کرد!! افتضاحاتی که یک عده به بار می آوردند به نام دین تموم نمی شد!! منکر برخی نکات منفی اون زمان نیستم اما در حال حاضر هم شرایط خوبی نداریم... الان خیلیها ظاهر را حفظ میکنند اما در خلوت ها و دور از چشم دیگران آن کار دیگر میکنند!!!! اگر خدا پرده ستر و عیب پوشی خودش را برمیداشت خدا میداند که چقدر از افرادی که سنگ دین را به سینه میزنند رسوای خلایق میشدند!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    31 0
    حجاب باید درونی و قلبی باشه تا بتونه چه در مورد مرد و چه زن نمود ظاهری پیدا بکنه با زور و اجبار و بد اخلاقی فقط نتیجه عکس میده
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    8 57
    واوبلا به داد دین برسید،کار به جایی رسیده که بی حجاب ها با محجبه ها میگن شما باید چادر از سرتون بردارید.دردمونو بریم به کی بگیم؟؟؟ به خدا قسم آینده ای نزدیک میبینم که مردم کشف حجاب کنند و بدون توجه به نیرو انتظامی و .... بی حجاب بیان بیرون.خاک تو سر تدابیر دولت برای مقابله با این هرزه های وحشی. کار بچه حزب اللهی ها هم به جایی رسیده که وقتی دیدن خواهر محجبه شون توسط این دختره وحشی مورد حمله قرار گرفته واکنشی نشون ندادن. تسامح و تساهل دیگه بسه،بنده به شخصه بعد از خوندن این مطلب .... هرجا منکرات ببینم طبق وظیفه شرعیم قاطعانه برخورد میکنم.
    • mr IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      43 7
      اقای محترم،شما مجری دین هستی؟چه کاره ای که می خوای برخورد کنی،اگه یکی به خار و مادرت بگه هرزه خوشت میاد؟.برو دیگه دوره این حرفا گذشته،برو توو پستو بذا باد بیاد.
    • بی نام EU ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      36 5
      ادبیاتت کاملا گویای شخصیتت هست جناب بی نام... کی میشه ملت از دست امثال شما راحت شن؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      27 4
      همين امثال تو كار رو به اينجا رسوندن
  • سوگلی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    19 2
    مثل اینکه خیلی ها کمیته ها را یادشون رفته چطورب با مردم همیشه در صحنه برخورد می کردند .البته مشکل ما 2 ،3 تا ،تار مو نیست ما مشکلات زیادی داریم به قول محمود جون!
  • سيما IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    36 4
    اگه يه روزي ما زنا به يه قدرتي برسيم حتماحجاب رو براي مردا اجباري ميكنيم -تا بفهمن يه من ماست چقدر كره داره...كاش بشه...چه كيفي داره.همچين بذاريمتون تو امپاس كه ديگه قمپز درنكنيد ..:)
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    5 51
    سیما خانم برو بخواب خوابت دیر شده... مگه تو خواب از این چیزایی که گفتی ببینی... اون که حجاب رو برای زن واجب کرد مرد نبود اسلام بود... خدا ان شاء الله شفات بده...
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    28 2
    يادمه سال 76 دوم دبيرستان بودم اون سالها پوشيدن لباس روشن ممنوع بود هميشه از سر صف كه مي خواستيم به كلاسها بريم ناظممون كنار صف مي ايستاد و بهمون ميگفت شلواراتو نو ببرين بالا تا ببينم جوراباتون چه رنگيه جورابي كه حتي موقع راه رفتن رنگش مشخص نبود مي بايست رنگ تيره داشت كه مبادا موجبات انحراف جواناي مملكتو به وجود نياره يا حتي تو دوران راهنمايي و دبيرستان داشتن چادر اجباري بود حالا بماند...
  • حمید IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    17 2
    چرا فقط به حجاب گیر میدید مملکت مسائل ومشکلات مهمتری داره که هرروز تعدادزیادی یا ازنبود این امکانات می میرند یا خلاف می کنند نبود دارو برای بیماران خاص نبود کار وخراب بودن اقتصاد که باعث خلاف کردن جوان ها میشه
  • م. A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    23 3
    برید مصاحبه با خانم چادریو بخونید به نظر من که جالب بود. اینم که هی می گن پلیس کاری نکرد خود خانومه گفته که پلیس اون جا نبوده یعنی طرف بعدا برگشه با شوهرش اون جا. اون نزدیکی کانکس پلیس بوده رفته گلایه گیر داده شما مگه از دور ندیدین شلوغه مردم جمع شدن چرا نیومدین ببینین چی شده؟! حالا هی این سایتای وصل به غیب می خوان مظلوم نمایی کنن می گن مردم و پلیسم جمع شدن نگاه کردن این خانوم کتک خورده. بابا من خودم یه بار شده ببینم یه آقایی وسط خیابون یه خانومیو کتک بزنه پلیس هم روشو برگردونه بره وقتی هم ازشون خواستیم کاری بکنن گفتن دعوا زن و شوهره! حالا دو تا خانوم گیس کشی کردن به مجلس کشیده شده قضیه. کاری به قضیه امر به معروف و گشت ارشاد لعنت الله علیه ندارم فقط از این مسئولا لجم می گیره.
  • هادی NL ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    54 5
    تو کشورهای عربی که همین دین اسلام از اونجا برخاسته حجاب اجباری نیست. بعد ما اینجا شدیم کاسه داغ تر از آش.
    • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      22 50
      کدوم کشورهای عربی؟ عربستان که پادشاهش لیوان به لیوان میزنه با جورج بوش؟ نخیر ما از این اسلام ها نمیخوایم. کشور شیعه با رهبر شیعه رو با این عربا مقایسه میکنین؟!
  • نيما A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    9 9
    اينم عاقبت سياسي كردن مقوله هاي فرهنگي روحاني متشكريم
    • بی نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      17 5
      ببخشید اشتباه گفتید : روحانی مچکریم.!!! مثلا برای این نوشته اینطوری میشه ؛ دیروز با خواهرم که روسریش رد داده بود عقب و شلوار تنگ پوشیده بود ، از جلوی چنتا گردان خیابونی امر بمعروف رد شدیم هی بهمون تو ماه رمضان شیرینی و شربت تعارف میکردن ....، روحانی مچکریم ...!!!
  • دوستدار عفاف و حجاب IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    35 53
    دوستان براي دعوت از اين دو بانو شجاع و در جريان قرار گرفتن هر چه بيشتر افكار عمومي در مورد اين معضل اجتماعي ناگوار و آگاهي بيشتر جامعه از وقوع اين چنين بي عفتي و بي حيايي هايي لطفا با برنامه « ماه عسل » از طريق پيامك، ايميل و تلفن تماس بگيريد يا از طريق سايت رسمي اين برنامه به نشاني www.maheasal.tv3.ir درخواست خودتون رو براي دعوت از اين دو خانم آمر به معروف به برنامه ماه عسل و اختصاص يك برنامه يك روزه ويژه براي بررسي اين مسئله، ارسال كنيد اميدواريم با ارسال هر چه بيشتر اين درخواست براي برنامه ماه عسل شاهد حضور اين دو بانو و شرح زنده اون چه اتفاق افتاده در تلوزيون سراسري باشيم پس دست به كار شو حتي شما دوست عزيز خبر آنلاين حتما چاپ كن يا حق
  • علی A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    23 21
    باید برخورد جدی بشه تا این اراذل فکر نکنند هرکاری دلشون میخواد میتونند انجام بدند
  • فرح A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 8
    ایا خانم چادری به علت چادر خودش را برتر دیده و باعث تحقیر این زنان شده تا بحال شده درست نه با نگاه زشت و حرفهای تحقیر امیز صحبت کنید
  • آیهان A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 2
    دو تا زن با هم دعوا کردن این گیسه اونو کشیده اونم چادر اونو .....ادم که نکشته تو دعوا از این چیزا پیش میاد دفاع از خود بوده...خواهشا از رو تعصب نظر ندین .......فقط دموکراسی.....اون خانوم از خودش در مقابل گشت ارشادیه دفاع کرده.......دفاع از خود قانون طبیعته......روحانی مچکریم
  • يدال IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    با كمي فكر در خواهيم يافت چه چيزي امنيت ما را بدنبال خواهد داشت .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین