۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹

قیمت طلا در دو روز گذشته با جهشی 17 دلاری،روی خط افزایش قیمت افتاده است.

گروه اقتصادی: قیمت طلا در دو روز گذشته با جهشی 17 دلاری،روی خط افزایش قیمت افتاده است و پس از آنکه روز جمعه با 10 دلار افزایش به بالاترین قیمت در سه ماه اخیر رسید،امروز شنبه نیز با 7 دلار 30 سنت افزایش قیمت مواجه شد و به 927.30 سنت در هر انس رسید.

به گزارش "خبرآنلاین" انتشار شایعه هایی درباره اقدام چین در خرید طلا به عنوان جایگزین اوراق بهادار خزانه داری آمریکا به افزایش بهای طلا، کمک کرده است. شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داده است که بهای طلا با افزایش دو درصدی در معاملات در اروپا به بیشترین میزان در سه ماه گذشته رسیده است.

تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا در پی نگرانیها از کاهش ارزش دلار آمریکا، علت اصلی افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی اعلام شده است. بازار جهانی طلا در شرایط بحران جهانی طلا نشان داده است که در دوران رکود قیمت نفت چندان از طلای سیاه تبعیت نمی‌‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عماد IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۳
    18 1
    به نظر می رسد رشد قیمت طلا تا پایان ماه مارس 2009 ادامه بیابد و شرایط بحرانی در اقتصاد جهانی و وضعیت خاور میانه و انتظار برای سیاست گذاری های جدید از سوی دولت های جدید سرمایه گذاران را بر آن داشته که طلا بهترین و بی خطر ترین کالا برای سرمایه گذاری در این وضعیت است . از سوی دیگر شایعات و نوسانات بازاری دلار روی رشد قیمت یا به گفته بهتر جهش قیمتی طلا تاثیر بسزایی خواهد داشت