مهر نوشت:

رئیس انجمن داروسازان ایران، دلایل تفاوت قیمت دارو در داروخانه ها را تشریح کرد و اظهارداشت: داروخانه ها جرات ندارند خودسرانه قیمت دارو را افزایش دهند.
دکتر رهبر مژدهی آذر در ارتباط با اظهارات یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر اینکه داروخانه ها در تعیین قیمت دارو تخلف می کنند، گفت: داروخانه ها بسیار درست کار می کنند و برای هر قلم دارویی که می دهند، رسید صادر می کنند و این نیست که بخواهند خودسرانه قیمت دارویی را افزایش دهند.
وی با عنوان این مطلب که اگر تفاوت قیمتی در یک قلم داروی مشابه هست، دلیل دارد، افزود: این تفاوت قیمت می تواند بر حسب نوع خارجی و ایرانی دارو باشد و اینکه دارو محصول کشورهای مختلفی باشد که بر همین اساس قیمت آنها متفاوت است.
مژدهی آذر با اشاره به اینکه داروی مشابه هندی و فرانسوی نمی تواند یک قیمت داشته باشد، گفت: فکر نمی کنم در شرایط فعلی که نهاد تعزیراتی و وزارت بهداشت به شدت بر قیمت دارو نظارت دارند، داروخانه ها جرات داشته باشند که خودسرانه قیمت یک داروی مشابه را افزایش دهند.
رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: قطعا کسانی که ادعا می کنند داروخانه ها خودسرانه قیمت داروها را افزایش می دهند، از شرایط حاکم بر داروخانه ها اطلاع ندارند.
اخیرا شهلا میرگلوی بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان داشته است که تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌های کشور به دلیل نبود نظارت درست از سوی وزارت بهداشت است که نتوانسته با نظارتی درست بر عملکرد داروخانه‌ها از بسیاری تخلفات جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه قیمت دارو باید در تمام داروخانه‌ها یکسان باشد، گفته است که بی‌توجهی به عملکرد داروخانه‌ها منجر به تخلفات این مراکز شده و حوزه سلامت را که به خودی خود مشکلات فروانی دارد را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.
میرگلوی بیات با تاکید بر اینکه باید داروخانه‌های متخلفی که داروها را با قیمتهایی غیرواقعی عرضه می‌کنند معرفی شوند، عنوان داشته که می بایست با داروخانه‌های متخلف برخورد قانونی صورت گیرد چراکه در غیر این صورت داروخانه‌ها به خود اجازه می‌دهند تا داروها را هرگونه و با هر قیمتی که بخواهند بین بیماران توزیع کنند.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    6 3
    من يه شربت گرفتم روش قيمت زده بود 750 .داروخانه 1500 از من گرفت.ايا داروخانه درست عمل كرده يا نه؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      7 5
      بعضی وقت ها از خود بیمه دستور افزایش می یاد و کاری به قیمت قبلی نیست
  • حمید A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    5 0
    هفته قبل ویتامین c گرفتم 1800 امروز رفتم گفت 3 هزار تومن در حالیکه روش نوشته بود 1800 هر چقد هم اعتراض کردم به جایی نرسید گفت نرخ جدیده. آخر سر هم جوابش این بود: عزیزم نداری نخر.
    • یک داروساز IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      0 0
      معمولا قیمت داروها یکپارچه اعلام میشه و داروخونه هربار که قیمت جدید اعلام میشه اونو باید تو نرم افزار مخصوص داروخونه که نسخه و سایر داروها توش وارد میشه ومبلغ رو محاسبه میکنه،وارد کنه.حالا اگه داروخونه یه دارویی رو با 9 ماه پیش خریده باقیمتی که رو برچسب نوشته،حالا طبق قانون باید اونو با قیمت جدید بفروشه مهم نیس دیگه قبلا چند بوده.پس اگه قیمت برچسب با اونی که بهتون میدن فرق داش دلیلش اینه.البته با اعلام قیمت جدید بهتره برچسبم جدید شه تا این شبهه ها پیش نیاد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    3 0
    لطفا اينو درج كنين تا بفهميم كه هممون ايراني هستيم! مدتي قبل دارويي به نام طلسم رسما در برنامه به خانه برميكرديم تبليغ شد جهت ريزش مو كه باور كنين فروشش اونقدر بالا رفت كه فكر كنم طرف ظرف مدت كوتاهي ميلياردر شد! كاري به كيفيت داروش ندارم حتي فكر كنم موثر هم باشه. اما ميخوام اشاره اي كنم به بي انصافي محض توليدكننده اش كه در اقدامي غير اخلاقي وقتي ديد ملت علاقمند شدند و فروش بالاست سريعا كاهش غلظت و كيفيت دارو رو در دستور كارش قرار داد طوريكه حتي رنكش هم عوض شد! و از طرفي بلافاصله ٣٠ هزار تومن به قيمتش اضافه كرد!! اينه انصاف و وجدان توليد كننده ايراني!
  • یک بیمار بدبخت IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 4
    داروخانه ها هر دارو را 2 برابر حساب می کنند ... این آقا احتمالا اینجا زندگی نمی کنه یا جدیدا بیمار نشده ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    همچین می گه جرأت ندارند انگار این داروخانه ها فاکتور رسمی می دهند!
  • بی نام EU ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    یک ورق قرص 14 تای تا همین هفته ای پیش می خریدم 5500 تومان، دیروز رفتم همون رو خریدم 10800 ! خیلی جالبته که افزایش 100% یکدفعه صورت میگیره!!!! دارو چیزی نیست که آدم نخره! وقتی عزیزان مون جلوی چشم هامون دارن ناله می کنن و نیاز به دارو دارن نمیشه بیکار نشست... ایران پر شده از انسان های مسلمان نما و همه به فکر سر کیسه کردن بقیه هستن ...
  • بی نام A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    1 0
    داروخانه چه رسیدی می دهد؟! چرا الکی می گی؟ شما آقای دکتر مسئول حفظ منافع داروخانه دار ها هستی برای شما مردم مهم نیستند
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    البته بعضی داروخانه ها نه همه اگر یک نفر خلافی انجام داد بقیه اینجوری نیستند تو همه صنفها خوب وبد داره