ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله علیخانی تشکیل احزاب فراگیر را ضرورت جامعه عنوان و تصریح کرد: ضرورت جامعه ما ایجاب می‌کند که احزاب قوی و مردمی که وابسته به حکومت نباشند، شکل بگیرند. کشور نیازمند چنین چیزی است و تا ابد نمی‌شود کشور را بصورت هیأتی اداره کرد.

فقدان احزاب قوی موجب شده تا انسجام میان نیروهای همفکر نباشد

وی با اشاره به فقدان احزاب در جامعه بویژه در مجلس یادآور شد: فقدان احزاب قوی موجب شده تا انسجام میان نیروهای همفکر وجود نداشته باشد. بطور مثال در مورد مجلس گاهی به مزاح گفته می‌شود اسمش این است که مجلس اصولگراست اما وقتی انتخاباتی مثل ریاست جمهوری پیش می‌آید، مشخص می‌شود که بحث بر سر اصولگرایی نیست و اگر چنین بوده، چرا آنها تقسیم شده‌اند و از کاندیداهای متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند؟

حزب فراگیر نباید انحصارگر باشد

علیخانی با تاکید بر اینکه "در صورت فراهم شدن زمینه، یک حزب فراگیر نباید انحصارگر باشد"، گفت: احزاب فراگیر باید منافع ملت، کلیت نظام و استقلال کشور را در نظر بگیرند. اغلب آن چیزی که اکنون به عنوان حزب وجود دارد، تنها یک "گروه" است و فراگیری لازم را ندارد تا بتواند دیدگاه‌های یک گرایش را نمایندگی کند.

باهنر نمی‌تواند رییس جریان فراگیر اصولگرایان باشد

وی با اشاره به اینکه "تشکیل حزب فراگیر از سوی محمدرضا باهنر پیش‌بینی می‌شود"، ابراز عقیده کرد: البته آقای باهنر نمی‌تواند رییس این جریان فراگیر در اصولگرایان باشد زیرا او در مواقع مختلف، موضع خود را عوض کرده و گاهی به نفع اصلاح‌طلبان، گاهی علیه آنها، گاهی به نفع هاشمی و گاهی علیه هاشمی موضع گرفته است. وی همچنین از آقای احمدی‌نژاد حمایت زیادی کرد. در واقع آقای باهنر در شهردار شدن احمدی‌نژاد نقش داشت و به تعبیر خودش از همان موقع نظرشان این بود که احمدی‌نژاد قابلیت ریاست جمهوری را دارد اما حالا ضمن ایجاد فاصله میان خود و احمدی‌نژاد و پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، می‌گوید حزب فراگیر تشکیل شود. این ایده خوب است اما فکر می‌کنم وی نمی‌تواند این نقش را در جریان اصولگرایی ایفا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در عین حال درباره هدایت حزب فراگیر اصولگرایان از سوی علی‌اکبر ناطق نوری ادامه داد: ناطق نوری نشان داده است که می‌تواند با گروه‌ها، افکار و ایده‌های مختلف کار کرده و همسویی ایجاد کند.

علیخانی تاکید کرد: کسانی باید هدایت احزاب فراگیر را به عهده بگیرند که شکست‌خورده نباشند و پرونده اعمالشان نزد ملت گواه بر صداقت و اعمال آنها باشد. در واقع این افراد باید حرف مردم را مطرح کرده و همراه با مردم باشند. ناطق نوری چنین قابلیتی را در جریان اصولگرایی دارد، زیرا نسبت به بسیاری از اصولگرایان، بیشتر همراه مردم بوده است؛ ضمن اینکه در بین اصلاح‌طلبان هم سیدمحمد خاتمی می‌تواند این کار را انجام دهد و اگر قرار بر تشکیل حزب فراگیر اصلاح‌طلبان شود، آن را هدایت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: برخی افراد می‌گویند روحانی وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست و وامدار هیچ‌کس نیست. وامدار بودن متفاوت با حامی داشتن است. نه حامیان آقای روحانی وی را وامدار خود می‌دانند و نه آقای روحانی خود را وامدار کسی می‌داند، اما انکار نقش حامیان آقای روحانی از سوی برخی رقبا تحت لوای مقوله متفاوت وامداری رییس‌جمهور منتخب دنبال می‌شود. آیا واقعا حسن روحانی بدون حمایت فرد و جریانی در انتخابات پیروز شده یا حمایت آیت‌الله هاشمی، آقای خاتمی و کل اصلاح‌طلبان را داشته است؟ 

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    3 29
    کل اصلاح‌طلبان مگه چند نفرند ؟
    • نگین A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 2
      در انتخابات۹۲ مشخص شد که بیش از نیمی از ملت ایران رو اصلاحطلبان تشکیل میدن....بله!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      0 0
      اگه تا حلا نفهمیدی دیگه هم نمیفهمی
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    15 0
    من فكر كردم احسان عليخاني را ميگيد.
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    5 2
    درست گفته
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    همچین نوشتین علیخانی من فکر کردم احسان علیخانی رو می گید !
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    47 4
    کجای این مطلب برای ناطق و خاتمی تعیین تکلیف شده بود؟ اعتبار خود را برای 4 تا کلیک خرج نکنید.
  • احمد عبد الله زاده IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    0 13
    به به چه می شود !؟ وقتی یک اصلاح طلب دو آتشه افراطی برای اصولگرایان خواب یک حزب فرا گیر را دیده باشد وپیشاپیش دبیر آنرا هم مشخص کرده باشد . آقای ناطق نوری را روزی فکر میکردیم که اصولگرا است وحال آنکه ایشان در سال 88 نشان داد که اصلاح طلب است . یکی از نخبگان بی بصیرتی که در سال 88 اسلام ، قرآن ، انقلاب و رهبری را تنها گذاشت وسمت و سویش سمت و سوی اصلاحات شد جناب آقای ناطق نوری است . آقای علیخانی بهتر است برای هیئت اصلاح طلب خود سینه بزنند و غصه اصولگرایان را نخورند . یقین دارم ایشان وهمفکران ایشان همتی جز برای داغ نگه داشتن دیک اصلاحات وبرای گذر از زمستانیکه آقای زیبا کلام آنرا تفسیر فرمودند ندارند . بعد از فتنه بزرگ سال 88 وبه آتش کشیدن پایتخت جمهوری اسلامی وهمدلی با امریکا انگلیس و اسرائیل توسط اصلاح طلبان و قاطبه خاندان آیة الله هاشمی رفسنجانی و دوستان ایشان عملاً ثابت شد که نه آقای هاشمی رفسنجانی و نه آقای ناطق نوری هیچ کدام سنخیتی با اصولگرائی ندارند
    • علی A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      1 0
      عزیزم توهم باید تو دیدگاههات تجدید نظر کنی
  • سیامک IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    5 0
    سلام اگر به بعضی دوستان باشد تمام اصلاح طلبان دزدن فاسد عذر میخوام این فساد مالی که تو این 8 سال بیش اومده مقصرش کیه.این که سن ازدواج مشکلات کار و اقتصادی زیاد شد ایا مقصر اصلاح طلبان.ایا این اقا وقتی دولت را تحویل گرفتن خونه 60 یا 70 متری دوازده تا سی میلیون نبود.چرا به 300میلیون رسید بعد با منت تو بیابون برای ملت خونه ساخت داد به قیمت صد میلیون.اقا 88 مرد تموم شد تا کی تو اون روزا گیر میخواین بکنید.امسال شخصیت اردلان تو این فیلم کانال سه تو این 8سال خرخره مردم جویدن کی اینقدر دزدی بود.اقا نسل سن بالا میانسال بالاخص نسل سه نابود شدن تو این مملکت.امریکا خر کیه اصلاح طلبی اصولگرایی بدون تو این هشت سال تولید تو این مملکت از بین بردن تا به این روز برسیم