جان ویلیامز آهنگساز هر شش فیلم قبلی «جنگ‌های ستاره‌ای» موسیقی فصل جدید این مجموعه سینمایی علمی تخیلی را هم می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 7» را جی. جی. آبرامز کارگردانی می‌کند.

خبر انتخاب جان ویلیامز به عنوان آهنگساز اولین فیلم سه‌گانه سوم «جنگ‌های ستاره‌ای» را کاتلین کندی رئیس لوکاس‌فیلم روز شنبه در آلمان اعلام کرد.

آبرامز ماه آوریل اعلام کرد تمایل دارد ویلیامز موسیقی فیلم او را بسازد، اما تاکید کرد همه چیز هنوز در اولین مراحل قرار دارد.

ویلیامز در مصاحبه‌ای ویدیویی که در وبسایت «جنگ‌های ستاره‌ای» منتشر شد، درباره همکاری خود با این پروژه توضیح داد.

او گفت: «البته هنوز فیلمنامه را ندیده‌ام. نمی‌دانم داستان جدید از چه قرار است، اما مطمئنم در آن به داستان قدیمی اشاره شده که در این صورت استفاده از بعضی تم‌های به‌کار‌رفته در فیلم‌های قبلی «جنگ‌های ستاره‌ای»، ضروری و مناسب است.»

فیلمنامه «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 7» را مایکل آرنت («داستان اسباب‌بازی 3» و «لیتل میس سانشاین») می‌نویسد. این فیلم قرار است سال 2015 روی پرده سینماها برود. دو فیلم بعدی (اپیزود 8 و اپیزود 9) در سال‌های بعد اکران می‌شوند.

انتظار می‌رود مارک همیل، کری فیشر و هریسن فورد، ستاره‌های سه‌گانه اول «جنگ‌های ستاره‌ای» در فیلم جدید بازی می‌کنند.

جرج لوکاس خالق مجموعه سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای» و موسس لوکاس‌فیلم در مقام مشاور هنری با این پروژه همکاری می‌کند.

لارنس کاسدان که سابقه همکاری طولانی با لوکاس‌فیلم را دارد و به عنوان فیلمنامه‌نویس با سه فیلم این مجموعه همکاری کرده، یکی از مشاوران «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود 7» است.

جان ویلیامز برای «ویولن‌زن روی بام»، «آرواره‌ها»، اولین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای»، «ئی‌تی» و «فهرست شیندلر»‌ پنج بار برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی شده است.

این آهنگساز 81 ساله نیویورکی درمجموع با 48 نامزدی اسکار پس از والت دیزنی دومین فردی است که در تاریخ سینما بیش از همه نامزد اسکار شده است.

ویلیامز همچنین چهار جایزه گلدن گلوب، هفت جایزه بفتا و 21 جایزه گرمی در کارنامه دارد.

موسیقی «سوپرمن»، مجموعه فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای»، دو فیلم اول «تنها در خانه»، «هوک»، «پارک ژوراسیک»، «نجات سرباز رایان»، سه فیلم اول «هری پاتر»، «اسب کارزار» و «لینکلن» از دیگر ساخته‌های اوست. ویلیام غیر از دو فیلم «دوئل» و «رنگ ارغوانی» موسیقی تمام فیلم‌های مهم اسپیلبرگ را ساخته است.             

سری فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» از سال 1977 با فیلمی به همین نام به کارگردانی لوکاس با حضور بازیگرانی مانند همیل، فورد و الک گینس آغاز و خیلی زود یک پدیده فرهنگی شد.

«جنگ‌های ستاره‌ای» دو دنباله «امپراتوری ضربه می‌زند» (اروین کرشنر، 1980) و «بازگشت جدای» (ریچارد مارکواند، 1983) را به همراه داشت.

لوکاس بیش از دو دهه پس از نمایش اولین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» تولید دومین سه‌گانه خود را آغاز کرد که داستان آن پیش از حوادث سه‌گانه اول روی می‌دهد.

«جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود اول ـ تهدید شبح» به عنوان اولین فیلم سه‌گانه جدید سال 1999 پخش شد و «حمله کلون‌ها» و «انتقام سیت» سال‌های 2002 و 2005 به نمایش درآمدند.

فروش شش فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.

هالیوود ریپورتر / 27 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =