ایسنا نوشت:

محمد علی نجفی عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره گمانه‌زنی‌ها و اخباری مبنی بر نهایی شدن حضور وی در کابینه روحانی، افزود: در مورد انتخاب نهایی نمی‌توانم به طور قطعی اظهارنظر کنم، اما آقای روحانی گفته‌اند که من را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی خواهند کرد، مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که نظر وی عوض شود.

وی با بیان اینکه در کارگروهی که به منظور انتخاب وزیر آموزش و پرورش وجود دارد، به جز من چند گزینه دیگر نیز معرفی شده بودند، افزود: پیشنهاد این کارگروه من بوده‌ام و علاوه بر من حدود پنج نفر دیگر که به اعتقاد من صاحب صلاحیت هستند نیز معرفی شده بودند، اما با توجه به نظر کارگروه و پیشنهاداتی که از قسمت‌های دیگر شد از جمله فرهنگیان، مدیران و بخش مختلف جامعه، آقای روحانی عنوان کردند، انتخاب من شما هستید و باید خودتان را برای معرفی و ارائه برنامه آماده کنید.

نجفی گفت: در حال حاضر برنامه‌ام در دست تنظیم است، ضمن آنکه کارگروه نیز برنامه پیشنهادی را داده بودند، اما با توجه به اینکه مقرر شده من به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شوم، علاوه بر برنامه پیشنهادی کارگروه، مباحث دیگری نیز به آن اضافه شده و به مجلس ارائه خواهد شد.

گزینه فعلی آموزش و پرورش در دولت جدید، درباره اینکه در زمان 9 سال وزارت وی تغییرات بنیادی در آموزش و پرورش صورت گرفت، لذا آیا تحولات آن زمان مبنای تغییرات بنیادین فعلی است یا خیر؟ اظهار کرد: تعداد تغییرات بنیادینی که در آن زمان صورت گرفت، بسیار زیاد است و در حال حاضر حضور ذهن ندارم که درباره آن صحبت کنم، اما به نظرم بخش‌هایی از تحول بنیادین برگرفته از همان تغییرات بنیادی است.

نجفی در ادامه گفت: بخش‌هایی از اقداماتی که تحت عنوان تغییرات بنیادین در دولت سازندگی صورت گرفت، متفاوت با طرحی است که در حال حاضر به عنوان تغییرات بنیادین از آن یاد می‌شود، البته بخشی از برنامه‌های فعلی نیز منطبق با همان تغییرات بنیادین است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد شاید بیش از 50 درصد مسائلی که در آن زمان اتفاق افتاد، در راستای برنامه‌هایی است که امروز به عنوان تحول بنیادین از آن یاد می‌شود، اظهار کرد: البته موارد متفاوتی نیز با آنچه که امروز وجود دارد، وجود داشت.

وی همچنین درباره تغییرات نظام آموزش و پرورش از جمله تغییر ساختار نظام، محتوای کتب و غیره به ایسنا گفت: در سال 67 که وارد آموزش و پرورش شدم مشکلات و چالش‌های متفاوتی دیده می‌شد که در صدر آنها 2 مسئله مهم وجود داشت.

نجفی ادامه داد: مسئله اول این بود که معلمان در نظام فرهنگی کشور از منزلت و جایگاه شایسته و درخور شان خود برخوردار نبودند که این منزلت در مسائل مادی خلاصه نمی‌شود، البته حقوق معلمان نسبت به بسیاری از اقشار کارکنان دولت پایین‌تر بود، اما از سوی دیگر نیز شان و منزلت فرهنگی و اجتماعی آنها نیز به اندازه کافی وجود نداشت.

وی گفت: چالش بزرگ دیگری که در آن زمان وجود داشت، هجوم کمیت دانش‌آموزان به آموزش و پرورش بود، به طوری که تعداد دانش‌آموزان به رقم بیش از 18 میلیون نفر رسیده بود و این فشار در دوره ابتدایی بسیار زیاد بود که علت آن افزایش جمعیت در سال‌های اول انقلاب بود.

به گفته وزیر اسبق و گزینه فعلی آموزش و پرورش در دولت جدید، در آن زمان به علت جمعیت بالای دانش‌آموزان به ویژه در دوره ابتدایی با مدارس سه نوبته مواجه بودیم، به طوری که در برخی از مناطق کشور مدارس به صورت چهار شیفته اداره می‌شد و دانش‌آموزان یک روز در میان به مدرسه می‌رفتند، لذا مجموعه این مسائل و مسائل بی‌شمار دیگری نیز در آموزش و پرورش وجود داشت که باید برای آنها تدابیری اتخاذ می‌شد.

شان و منزلت معلمان چالشی است که همچنان به قوت خود باقیست

نجفی خاطر نشان کرد: امروز چالش اول همان شان و منزلت معلم است، به ویژه ترمیم حقوق و مزایای معلمان متناسب با خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند، مشکلی است که همچنان به قوت خود باقی است و باید برای آینده کشور راهی جهت حل این مسئله پیدا کنیم.

اقتصاد آموزش و پرورش باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد

وی ادامه داد: یکی از این راهکارها این است که نباید آموزش و پرورش اتکای 100 درصد به منابع و بودجه دولتی داشته باشد، چرا که معتقدم اقتصاد آموزش و پرورش باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و تنوع در منابع مالی آموزش و پرورش ایجاد شود.

وزرای احتمالی آموزش و پرورش

وزیر اسبق و گزینه فعلی آموزش و پرورش در دولت جدید گفت: اما چالش دوم که مسئله کمیت بود، به میزان زیادی از بین رفته، اما از سوی دیگر با مسئله کیفیت در آموزش و پرورش مواجه شده‌ایم.

کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی چندان قابل دفاع نیست

نجفی اظهار کرد: گزارش‌هایی که از وضعیت کلی آموزش و پرورش در هفته‌های اخیر دریافت کرده‌ایم، حاکی از آن است که وضعیت کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطوح و دوره‌های مختلف اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از شرایط خوبی برخوردار نیست و کیفیت فعالیت‌ها چه در بخش آموزش و چه در بخش پرورش خیلی قابل دفاع نیست.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع یک چالش اساسی در رابطه با آینده آموزش و پرورش است، ابراز امیدواری کرد: برای این مشکلات و همچنین هزار و یک مشکل دیگری که کماکان در آموزش و پرورش وجود دارد، راه‌حل‌هایی پیدا کنیم تا در جهت اعتلای آموزش و پرورش که نهایتا به اعتلای کشور منجر می‌شود، گام‌های مثبتی برداشته شود.

گزینه فعلی آموزش و پرورش در دولت جدید، همچنین درباره تغییرات آنی در برنامه‌های آموزش و پرورش که همواره این وزارتخانه را با چالش و مقاومت فرهنگیان و جامعه مواجه کرده و اینکه آیا برنامه‌های تحول ادامه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: سند تحول آموزش و پرورش و اسناد مرتبط با آن، حاصل تلاش بیش از پنج ساله کارشناسان و جمع بزرگی از نخبگان و اساتید دانشگاهی و فرهنگیان است که اسنادی قابل دفاع و معتبر بوده و به تصویب بالاترین مرجع فرهنگی کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، لذا اعتبار اسناد باید حفظ شود، اما مشکلی که در سال‌های اخیر ایجاد شده، یک نوع شتابزدگی در اجرای بخش‌هایی از این سند است.

وی تصریح کرد: برخی از منتقدین آموزش و پرورش معتقدند حتی در تعیین اولویت‌ها و تعیین تقدم و تاخر فعالیت‌های اجرایی اشتباهاتی صورت گرفته است، به این معنا کاری که باید ابتدا انجام می‌شد تا زمینه آماده اجرای اقدام بعدی باشد، متاسفانه به صورت عکس اجرا شده است.

وزیر اسبق و گزینه فعلی آموزش و پرورش در دولت جدید عنوان کرد: به نظر می‌رسد یک نوع شتاب‌زدگی در بخش‌هایی از برنامه‌های سند البته نه همه سند تحول ایجاد شده است که باید برای آن مسئله راه‌حلی تعریف شود.

نجفی خاطر نشان کرد: به نظرم در فاصله زمانی که از حالا تا آغاز سال تحصیلی وجود دارد، نمی‌توان تصمیمات شدید و تحولی اتخاذ کرد، چرا که همان‌گونه که به برنامه‌های 2 سال اخیر و شتاب‌زدگی برنامه‌ها ایراداتی وارد است، نمی‌توان با شتاب‌زدگی برنامه‌های فعلی را رد و برنامه‌های دیگری را جایگزین کنیم.

تغییرات جدید برنامه‌های آموزش و پرورش از سال 93 آغاز می‌شود

وی اظهار کرد: پیش‌بینی بنده این است در سال تحصیلی آینده تصمیماتی که درباره اجرای سند تحول اتخاذ شده، باید اجرا شود تا در طول سال تحصیلی، در فرصت مناسب سند را مورد مطالعه قرار دهیم. همچنین باید اسناد پایین‌ دستی سند را آماده کنیم و شش زیرنظام که باید برای این سند تهیه می‌شده که بخش‌هایی از آن آماده نیست را تهیه کنیم و پس از آن آنچه را که باید تغییر دهیم، در طول سال تحصیلی جمع‌بندی کرده و خود را برای تغییرات جدید از سال 93 آغاز کنیم.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 86
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    آقای نجفی،به امید خدا اگه اومدی،یه فکر اساسی به حال حقوق فرهنگیان بکنید.آقای روحانی در این زمینه وعده های زیادی داده بودند، ان شاالله که اجرایی بشه
    • hrk IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      خداییش معلما از حاجی بابایی راضی هستند
    • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      57 16
      بی شک آقای نجفی خیلی از مسایل اموزش وپرورش می تواند حل کند آقای حاجی بابایی مرد قانون بود در قانون گذاری کارامد بود اما به قسمت اجرایی خیلی بها داد تا به قسمتی که کار تعلیم صورت می گرفت
  • فرهنگی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    127 4
    تبعیض در پرداخت حقوق به فرهنگیان رو بردارید آقای نجفی.به امید خدا در این زمینه یه تحولی برای فرهنگیان بشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    26 84
    محمد علی نجفی، هم نجیب و هم کاردان و خوشفکر است، اما به نظرم با توجه به سوابق اقتصادی اش، در جایگاهی های دیگر می تواند مفید تر باشد. این وزارت خانه عریض و طویل نیروی جوان تری را طلب می کند.
  • فرهاد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    95 3
    آقای نجفی تا زمانی که به معیشت فرهنگیان به صورت جدی رسیدگی نشه، هیچ تحول و سند و چشم اندازی در آموزش و پرورش رخ نمیده
    • فرشاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      این معلم ها همش به فکر حقوق هستند! در کل 6 ماه کار مفید می کنند. والله ما که از آموزش و پرورش و معلماش خیری ندیدیم
    • احسان IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      19 4
      آقا فرشاد حق با شماست،اینقدر از لحاظ مالی تحت فشاریم که تمرکز آموزش دادن رو از دست دادیم.حاضریم 12ماهه سال رو کار کنیم اما حقوقمون رو مثله بقیه سازمانهای دولتی بدن.یه کارمند با مدرک زیر دیپلم در یک سازمان دولتی بیشتر از من با مدرک فوق لیسانس فنی میگیره.به همین خاطر تمرکز کمتری در بحث آموزش دارم و مجبورم به کار دومم بپردازم
    • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      18 2
      فرشاد معلما به اندازه کافی زحمت میکشن. نکنه تو میخوای برات نوشابه هم باز کنن
    • یاسر IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      9 3
      اقا از سال 85 که من کنکور دادم تا الان کسانی در رشته های تربیت معلم قبول میشوند که واقعا در سطح پایین علمی قرار دارند رتبه های سی هزار ,چهل هزار و حتی بالاتر مناطق دو و سه کشور در رشته های تربیت معلم قبول میشوند
    • vahid IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      8 0
      بسته ب منطقه داره آقا یاسر... من با رتبه 700 تو رشته دبیری سال 86 درس خوندم ... دوستام هم با رتبه 125 منطقه دو 900 و غیره قبول شدن... چندین نفر از ما تو بهترین دانشگاه ها و رشته ها مثل پزشکی و مهندسی شریف قبول شده بودن ولی بعلت عدم پشتوانه مالی ترجیح دادیم رشته دبیری رو بخونیم... بسیاری از دوستانم دانشجوی ارشد هستن.. رتبه های 1 و 11 ریاضی 12 و 32 زیست شناسی و بقیه از همین معلم هایی ک شما میگین هستن.. هر چند ک اداره بعلت خیلی از مسائل مخالف ادامه تحصیل بود.. ولی ب هزار مشکل درسشون رو ادامه دادن و الانم باید امسال تو مقطع دکترا ادامه تحصیل بدن.. بله آقا یاسر.. نگاهتون رو ب معلمان عوض کنید..
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    68 1
    آقای نجفی سیستم استخدامی برخی خواص را بردارید و عدالت را در استخدام افراد رعایت کنید.
  • ژاله A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    32 73
    به نظر من در دوره قبلی که نجفی وزیر بود زیاد نتوانست عملکرد خوبی داشته باشه وحاجی بابایی خیلی برای معلمین بیشتر تلاش کرد وما معلمین را بیشتر درک میکرد خدا کند وزیر بعدی نجفی نباشد
  • بی نام EU ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    38 5
    آقای نجفی منتظریم تا راه وچاره ای برای معیشت فرهنگیان کنی
  • مهربان توسی A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    30 5
    معیشت و منزلت معلم بسیار مهمه واسیب دیده مثلا چند روزه حقوق ماه قبلو ندادند! اما تغییرات کتب و سیستم لازم بود وخوب
    • فردوس توسی A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      7 0
      اضافه حقوق این ماهو که حرفش بود رو ندادند! چرا؟
  • فرهنگی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    25 0
    اگر هزینه ای را که در بخش فرهنگ سازی سایر نهاد می کنند فقط در این نهاد(اموزش و پرورش) به کار برده شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.امیدوارم وزیر جدید بتوانند این نهاد را از حالت فسیل شده دربیاورند.
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    24 3
    من موندم مجلسی که 99 درصدش اصولگراست چطور میخواد با کابینه جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب و محبوب ایران کنار بیاد؟ مطمئن هستم فاصله رای های موافق و مخالف خیلی اندکه.
    • میلاد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      6 0
      قبلش کلی رایزنی میشه، این طور نیست که روی هوا 20، 30 تا وزیر انتخاب بشه و هیچ کدومم رای نیارن، خیلی از آدمای قوی بودن که به خاطر اینکه رای مجلسی ها رو نمی گرفتن عوضشون کرده.
  • معلم مهندس IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    8 12
    وزیر محترم آینده توجه نماید که چرا بین مهندسان استخدام آموزش و پرورش و دیگران تفاوتی نیست فنی ها زحمات زیادی کشیدند و افکارشان برا آینده دانش آموزان بسیار موثرتر است پس بایستی مزایای بیشتری داشته باشند تا نسبت به همکلاسی های خود که در صنعت استخدام و کار میکنند احساس ضعف نکنند و به خوبی در آموزش و پرورش کارائی داشته باشند.خواهشا پخش کنید.
    • همکار A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      6 0
      همکار محترم سال حدودا 71آقای نجفی وزیر بودن و به دانشگاه تربیت معلم تهران آمدن.در جلسه ای یکی از دانشجویان علوم پایه این سوال را از ایشان پرسید که ما نسبت به دانشجویان علوم انسانی زحمت بیشتری میکشیم پس بایدم از حقوق بیشتری برخوردار باشیم!آقای نجفی در جواب فرمودن:هیچکس شما را مجبور نکرده که بیاین و رشته ریاضی یا فیزیک بخوانید .شما صرفا به خاطر علاقه به این رشته آمدین. ودلیلی بر افزایش حقوق و تبعیض نیست
  • بی نام EU ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    27 8
    درود بر هاشمی درود بر نجفی دست ملن وفر هنگیان به دامن شما اقایان محترم ما را نجات بدهید
    • امینه A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      12 2
      متاسفم مگه نجفی یا هاشمی کی هستن که تو رو نجات بددن؟ معلم شانش بالاتر از این حرف هاست داداش تو هیچ کشوری اینقد مردم یه مسولو بالا نمیبرن
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      9 0
      مشکل اساسی آ.پ خطی و جناحی عمل کردنه.اکثر معلمان به جای حرفه ای عمل کردن به دنبال ظاهر سازی و نفوذ در تشکیلات سیاسی و...هستند.محافظه کاری عجیبی بر آ.پ حاکم است و معلمان نیز به این محافظه کاری خو گرفته اند.جذب نیروی انسانی به هر شکل ممکن در ابتدایی با توجه به هوشمند سازی و کیفی گرایی هیچ توجیه منطقی ندارد.جذب نیرو از نهضت،پیش دبستانی و در حال حاضر نیرو های خدماتی ابتدایی را ضعیف کرده.فقط با معلمان متعهد(حرفه ای با دغدغه آموزشی و پرورشی)که به حقوق دانش آموز و خود آگاه باشد می توان شاهد تحول بود.صداقت در آموزش و پرورش کمرنگ شده و در چند سال اخیر ما شاهد فرهنگ سازمانی خوب با ادبیات خوب نبودیم.به امید...
    • سما A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      9 0
      بینام عزیز واقعا گل گفتی.طرف آبدارچی بوده از دانشگاه آزاد دارغوزآباد مدرک میگیره دستش و میاره میشه معلم ابتدایی. در ضمن شخصی را می شناسم که با 38 سال سن به علت خانواده ایثارگر بودن جذب اموزش و پرورش شده. نمیدونم با این سن و مدرک یرمرتبط 15 سال پیشش چطوری میخواد تدریس بکنه؟!انگار برای بعضیها شرایط سنی وجود نداره!
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    26 33
    اینقدر معلمین معلمین نکنید. دانش اموزان و سیستم اموزشی رو دریابید.
    • شهاب IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      20 3
      تنها تحول بالا بردن جایگاه واقعی معلم است باید از شخص وزیر تا تمام مددیران ستادی تا مدیر وعوامل مدرسه در خدمت معلم باشند وآن وقت می توان از کیفیت آموزش، تحول بنیادین ،دانش آموز، سیستم آموزشی پیشرفت و ارتقا علمی کشور سخن گفت وگر نه تمام این حرف ها فقط به صورت نوشته برزمین می مانند اگر بچه ها وکشورمان را دوست داریم منزلت وجایگاه معلم را برگردانیم دغدغه مالی اورا برطرف کنیم ونکته مهمتر آموزش وپرورش را از مدیران سیاسی دور نگه داریم و مدیریت علمی وتجربی رابرآموزش وپرورش حاکم کنیم که متاسفانه در دولت کنونی مدیریت سیاسی جلوه بیشتری داشت
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      7 3
      وای وای وای چه جایگاهییم داشتن قدیم معلما. ترکه انار و شیلنگ و ... د بزن د بزن.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      3 6
      دغدغه مالی معلمین هیچوقت برطرف نمیشه. هی بیشتر و بیشتر میخوان. شما هی پول بریز تو جیبشون باز بیشتر میخوان. قدیما معلمینی بودند که اهدافشون از تدریس خیلی فراتر از حقوق و اینا بود. الان معلمین شدن مثل فوتبالیست ها. تمام دغدغشون شده پول.
  • دبیر زبان A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    22 1
    کتابهای زبان انگلیسی تالیف سال 68 اند. یعنی 24 ساله که ما داریم اول دبیرستانو با درس فردریک فروبل شروع میکنیم یا مثلا در مکالمه درس 9 از کتاب اول دبیرستان سالها قیمت یک پیراهن 400 تومان بود که باعث خنده بچه ها می شد که البته مسولین زحمت کشیدند و با اضافه کردن یک صفر ان را به نرخ تورم نزدیک کردند. حالا بعد از 24 سال امسال کتابهای زبان متوسطه ی اول یعنی دوم راهنمایی تعویض می شوند .سیاستهای مسولین همیشه بی توجهی به اموزش زبان انگلیسی بوده .امیدوارم با امدن وزیر جدید این سیاستها تغییر کنند.چطور میشه توقع داشت معلمی که نزدیک به 30 سال یک کتاب رو تدریس کرده فسیل نشه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    32 4
    آقای نجفی اگه اومدی به داد ما معلما برس
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      25 3
      باز خوش به حال شما معلمی. خیلیا اصلا شغل ندارن. اونها باید در اولویت باشن.
    • علی اهوازی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      2 0
      آقای نجفی هم میبینید.کاشکی چشمامون بیشتر باز میکردیم و اشکال کارو بیدا میکردیم که اینطور التماس نکنیم
  • احسان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    19 3
    عرض سلام و ادب و احترام، جناب آقای دکتر روحانی به هر عزیزی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی می کنی در درجه ی اول به معیشت و منزلت فرهنگیان سفارش نمایید چرا که تحقق سایر برنامه ها در این وزارتخانه در گرو حل این مشکل اساسی است.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    21 0
    البته رسیدگی به معیشت فرهنگیان امری مهم واساسی است اما آموزش و پرورش ما مشکلات دیگری نیز دارد که باید به آنها پرداخت از جمله مسایلی که نظام شش سه سه ایجاد کرده تبدیل راهنمایی به متوسطه 1 دقیقا پرداختن به دروس تفکیکی نظری بجای دروس تلفیقی و کاربردی است که وزیر بعدی باید به آن به پردازد
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    19 0
    فکری هم برای بازنشستگان آموزش و پرورش بشه که با این حقوقهای کم و تورم بسیار بالا چگونه زندگی می کنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    31 5
    آقای نجفی بسیار مناسبند.بعنوان یک معلم بیسواد شدن دانش آموزان و هدر رفتن استعدادهای درخشان با مدیریتهای نادرست بزرگترین دغدغه ی من است.امیدوارم شرایط بهتر شود
  • محسن A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    41 1
    من زمانی که آقای نجفی وزیر بودن دانش آموز بودم و الان معلم هستم با 12 سال سابقه. طی 12 سال گذشته امسال برای اولین بار هست که 6 مرداد شده و حقوق تیر ماه را نگرفته ام!!! توی سیستم آموزش و پرورش نه معلم جایگاه داره و نه دانش آموز.
    • بی نام EU ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      5 7
      چون برای اولین باراست حقوق نگرفته ای بعداز 12سال برای همین معلم جایگاه نداره افرادی مثل شما هست که مملکت نابود شده وجایگاه دانش اموز را از بین بردها ید
  • شعله IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    4 0
    اقاى نجفى يا هر شخصى كه وزير خواهيد شد: لطفا توجه داشته باشيد كه كارمندان سطوح اوليه در هر وزارتخانه اى ممكن است بهتر بتوانند مشكلات را تحليل نمايند ؛مى توان يك بخش ارسال نظر به راه انداخت وحتى اجازه داد خود كاربران جواب هم را بدهند وايده ها را تكميل كنند شايد كمى به بيراهه بروند ولى مطمئن هستم مى توان تصميمات بهترى اتخاذ كرد تا زمانى كه مديران عالى رتبه( كه بعضا ، اصلا با موضوع از نزديك اشنا نيستند ) قوانين خلق الساعه آرائه مى دهند. من خودم اولين داوطلب براى شروع هستم به شرط وجود شنونده!
  • حامد EU ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    20 44
    باید به کابینه آفای روحانی بگیم کابینه پیرمردها !!!!!! یک وزیر جوون هم تو این کابینه پیدا نمیشه. چهار سال دیگه آقایون باید با عصا برن تو وزارتخونه اشون خخخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      5 4
      آره واقعا. بخصوص که قراره سال دیگه تو جام جهانی هم بازی کنن. من نمی دونم اینا چه جوری می خوان بدون؟!!!
    • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      6 4
      کاملا مشخصه توی انتخابات به کی رأی دادی
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      2 2
      ناراحتی
  • جلیل IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    24 53
    کجای ایشون برای این پست مناسبه چرا عقب گرد کردیم و وزیر 10 سال پیش رو معرفی کردند باید حاجی بابایی تو آموزش وپرورش باقی می موند هیچ وزیری قدرت وشهامت ایشون رو نداشت و اقدامات بسیار خوبی در آموزش وپرورش انجام داد استخدامهای حق التدریسی افزرایش حقوق نظام رتبه بندی نجفی فرد مناسبی برای این کار نیست
    • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      7 0
      قبول بفرمایید آموزش پرورش خیلی سیاسی شده بود ببینید معاونان آقای وزیر از کجا آمده بودند...........
    • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      6 0
      منظورتون از قدر و شهامت همون اقدام عجولانه برای اجرای سیستم جدید؟یکی از نزدیکان من در رده های بالای آموزش و پرورش هستند و گویا شما هنوز نمیدونیم چه بر سر آموزش و پرورش کشور اومد تو این دوران!
    • رشید A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      9 1
      به آقای روحانی به دلیل این انتخاب تبریک می گویم. من یک معلم با سابقه تدریس 20 ساله می باشم، شهادت می دهم که آقای نجفی بهترین وزیر آموزش و پرورش طی سالیان اخیر می باشد. ما فرهنگیان از دوره ایشان خاطرات بسیار خوب و خوشی داریم.
  • بی نام GB ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    8 0
    یعنی آقای نجفی اگر شما اومدید وضع مسکن فرهنگیان و معشیت آنها را درست می کنید؟!! فکر نکنم!!!شما به مسکن فرهنگیان برسید بقیه پیش کش.هر فرهنگی در بدو ورود به آموزش و |رورش باید مسکن مجانی داشته باشد همانند حضرات شرکت نفت و دیگر ارگان ها و.........
  • ملایر IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    7 3
    آخه با600،500 تومن میشه زندگی کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام GB ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    3 12
    ک سوال؟!! کابینه پیرمردها چطور میخوان برای جوونها کار کنند؟؟؟!!!!!!!!!! بابا لااقل دو تا وزیر جوان همانند رییس جمهور قبلی که جوانگرا بود میگذاشتید!!!!!!!!!!!!!!!!خدا عاقبت ما را بخیر کنه. میترسم نقره تحویل دادیم برنز بگیریم!!
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    9 2
    آقای نجفی بهترین گزینه برای آموزش و پرورش اند. البته ای کاش در معرفی وزیر ارشاد آینده هم نظر اهالی فرهنگ و هنر و کارگروه ها لحاظ شود و اخبار نگران کننده دو سه روز اخیر که در تضاد با خواست اهالی فرهنگ است صحیح نباشند.
  • محمدرضا س A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    5 0
    خوش آمدی ...منتظرت بودیم... ممنون که به مطالب و گفته های برادر کوچکتان ارزش گذاشتید ممنون که حریرگونه صبور بودید ممنون که می دانید درد فرهنگیان چیست ممنون که با چراغ نیامده اید تا گزیده تر کالا ببرید! ممنون که شایستگان را انتخاب خواهید کرد ممنون که می دانید مدیر کل حقوقی نباید لیسانس ادبیات باشد!! ممنون که می دانید مدیرکل فناوری نباید لیسانس حسابداری باشد!!! ممنون که می دانید مدیرکل روابط عمومی نباید مهندس نفت باشد!!!! ممنون که می دانید اتوبوس وزارتخانه بدجوری پنجر شده و نیاز هست فرمان به جای خود صادر شود و هرکس در جای خود قرار گیرد و ممنون از آقای روحانی که بهترین را برای آموزش و پرورش انتخاب کرد و این وزارتخانه دست پنجمی نشد!
  • محمدی EU ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    5 2
    من به عنوان یک فرهنگی افتخار می کنم در مجموعه ای کار کنم که آقای نجفی وزیر باشند چراکه ایشان به فلسفه آموزش وپرورش وتعلیم وتربیت واقفند وان شاءالله با بهره بردن ازدانش وخردورزی ، فضای مناسب تری رابرای تعلیم وتربیت کشور وسرمایه گذاری درازمدت در آن فراهم می نمایند .
  • حمید A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    5 0
    وزیر آینده لازم است ارباب رجوعان این وزارت خانه در جایگاه واقعیشون قرار بگیرند
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    0 4
    ارتجاع
  • مهربان توسی A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    6 0
    دولت منتخب برا یکبار مشکل معیشت و منزلت معلمان رو حل کنه انشاا... دولت فعلی خاطره بدی برا معلما گذاشت چون اضافه حقوقارو نداد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 8
    من بعنوان يك فرهنگى بازنشسته كه. ٣٥. سال. كار كرده ام. وهميشه. برنامه ها را دنبال ميكنم. مي گويم. اقاي حاجي. بابايي كارهايي انجام دادند. كه در خور تقدير است. نمي دانم. چرا أيشان را انتخاب نمي كنيد
  • ندا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    6 1
    اتفاقا دکتر نجفی هم علم این وزارتخانه را دارد و هم تجربه اش . خداوند پشت و پناهش.
  • محمد IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 7
    واقعا حاجي بابايي خيلي فعال و با انرژي و با برنامه بود و در همه ي زمينه ها تقريبا عالي كار كرد . رييس جمهور منتخب بهتره وزيري كه كارنامه مثبتي داره را تو كابينه اش داشته باشه.
  • احمد A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    5 1
    در مقایسه حقوق ومزایای فرهنگیان با دیگر نهادها دولتی به اشکال گوناگون باید به مزایایی مثل حق مسکن. حق لباس. بهره وری. ماموریت .وام مسکن با بهره های خیلی کم .وام خرید خودرو با بهره کم .انواع واقسام پاداشها به بهانه ها ومناسبتهای مختلف مثل روز زن .عیدنوروز .عید فطر .عید قربان.واگذاری زمین. مسکن سازمانی .استفاده از امکانات رفاهی: مثل استخر مثل باشگاه ارائه مهمانسرادرشهرهای مختلف و.......اشاره نمود که بعضابه صورت پنهانی بدون درج در فیش حقوقی وبه طورسازمان یافته به پرسنل آن نهاد پرداخت وارائه میشود که در آموزش وپرورش متاسفانه هیچ خبری از آن نیست ودر این راستا هیچ گونه عدالتی اجرا نشده است. امید است که وزیر آینده در این مورد نیز تاملی بفرمایند .
  • کاوه EU ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    4 0
    به امید موفقیت هرعزیزی که که قبول زحمت کرداما.....تفاوت حقوق اداریها و ضرر و زحمت اینان توجه شود...وضعیت کاردانش و اموزش دوگانه..توجه به وضعیت اقتصادی مدارس و سرانه...توجه به قیمتهای عامل انرژی مدارس....مشکل خاص مالی دانش اموزان ....وضعیت فرم و مانتو و زحمان اولیا ....اعتبارات نوسازی ....توجه و احترام خاص به خیرین مدرسه ساز
  • سعید A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 32
    با سلام اینجانب سالهاست که با سیستم آموزش وپرورش سروکار دارم و خودم سالها حق التدریس وحالا هم معلمم به خدا حقوق یک سال را باید جمع میکردیم تا یک موتور دست دوم بخریم یانامهربانی هایی که با معلمان می شد هرگز فراموش نمی کنم به خصوص به معلمان حق التدریس در دوره وزارت علی احمدی .من کار کردن در ادارات دیگر را هم تجربه کردم به خدا تنها کسی که به فکر معلم و آموزش وپرورش بوده جناب آقای حاج بابایی هستند به خدا ناانصافی است خدمات ایشان را نادیده بگیریم ،خدماتی مثل افزایش حقوق ،استخدام حق التدریس ها مهمتر از همه بیمه طلایی فرهنگیان که واقعاٰ خیلی ارزش داره خداکنه که باز وزیر باشن.
  • بی نام A1 ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    44 0
    به شتر گفتند مادرت زایمان کرد. خواهردار شدی یا برادر؟ گفت من زیر بار خودم زاییدم!! تغییر وزیر هیچ تاثیری بر حال روز قشر معلمی که در سنگر مدرسه است نخواهد داشت. همان وعده وعیدها، همان کارشکنی ها، همان می خواستیم اما نشدها، همان باصطلاح تغییرات کارشناسی شده(اما دریغ از مشورت) و ... این تغییر فقط به نفع بخش هایی از نیروهای ستادی و کمی هم به ضرر برخی دیگر از همان نیروها در سطح وزارت خانه، سازمان ها در استانها، و تا حدودی ادارات مناطق خواهد بود همین. ما معلم ها نیز فقط زیر بار خود....!!!
  • ارشد فیزیک بیکار. EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    91 0
    عده ای خوشحال وعده ای ناراحت. جای من وامثال من بودید که با اومدن دانشگاه فر هنگیان ما رو انداختن بیرون چیکار می کردید.
  • مریم IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    8 0
    انقد معلم معلم نکیند...اقای نجفی اول نحوه جذب نیرو رو عوض کنید که فقط مختص دانشگاه فرهنگیان نیاشه!!! خیلیا با رتبه های عالی از بهترین دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شدند که داره حقشون پایمال میشه!!!
  • شهره IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    4 0
    امید وارم اقای نجفی بیاید وفکری به حال حقوق نا چیز معلمان کم درامد کند بابا بخدا ما عمری تو دانشگاهها درس خوندیم زحمت کشیدیم اموزش دیدیم ما که شانسی ویا تصادفی نیومدیم سرکار مثل بعضی شرکت نفتی ها یا نطامی ها یا ادارات /فکری کنید به حال انسانهای با ابرو وشرف جامعه صلاح نیست ما را فقیر و کم در امد نگه دارید ما زحمت میکشیم چرا باید انقدر حقوقمان پایین باشد چرا؟
  • کریمی A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    5 84
    دوستان چرا زود همه چی یادتو ن رفته مگه همین اقای نجفی چندین سال وزیر نبود برای معلما چکارکرد اتفاقا یکی از بدترین دوران ازنظر معیشتی بود یادمون نره که سال تحصیلی را 15 شهریور شروع کرد بهخدا هیچ وزیری مثل حاجی بابایی به فکر معلمانیست اگه باهاش همکاری بشه نباید الکی نجفی را سرزبانها انداخت فقط بگین در اون زمان برای معلما چکار کرد؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      6 3
      شما فراموش کردی که قرار بود دانش اموزان در فصل زمستان تعطیلات داشته باشند ودر عوض دراواخر شهریور که هوا مناسب است مدارس باز شوند. عزیر برادر در مسائل بیشتر دقت کن.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    8 2
    کار سیستم اموزشی ما شده تربیت معلم. همه درس میخونن میشن معلم. و اون معلم ها هم باز معلم تربیت میکنن. چکار کنیم با این همه معلم؟ همه اموزش ها منجر به تولید اموزگار میشه. کی این اموزشها قراره باعث تولید و اختراع و ارتقاء و پیشرفت بشه؟ کی؟
  • میرآبادی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    3 0
    کاشکی درس نخونده بودم مثل دانش آموزم که ترک تحصیل کرد و رفت دنبال توپ حالا برای یک فصل میلیارد ها تومن می گیره کشورای خارجی می ره ازش امضا می گیرن ماشینشم 400میلیونه
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    5 0
    فعالیتهای مهم اقای نجفی در دوران وزارت 1- صدور احکام تطبیقی مطابق با دیگر سازمانها 2- زمینه سازی جهت ادامه تحصیل فرهنگیان 3- ایجاد مدارس نمونه مردمی
  • احمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    3 2
    حقوق‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏حقوق‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏حقوق‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    2 1
    من از همکارانی که در دوره آقای نجفی کار کرده اند شنیده ام که در مقایسه با دیگر وزیران آموزش و پرورش بهتر بوده اند. بعد هم سن افراد مهم نیست تجربه و کارایی مهم است. مثلا یک جوان بی تجربه که خیلی هم در کارهای سطح بالا نبوده بیاید خوب است؟
  • ناشناس IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    5 0
    چرا چند ریالی که به حقوق معلمین اضافه می شود آن را رسانه ای می کنند اما حقوق ادارات ، سازمانها و وزارت خانه های دیگر که تومان تومان افزایش میابد مخفی نگه داشته می شود به نظر شما خود این عمل توهین به مقام معلم و پایین آوردن شاءن و منزلت این قشر فداکار در بین اقشار جامعه نیست طوری که به یک کارمند بانک با مدرک دیپلم که حقوقش به اندازه یک معلم با مدرک فوق لیسانس و حتی دکتری است بی توجهی به علم و مقام معلم نیست .خدا عاقبت ما را به خیر بگرداند . انشاءالله .
  • vahid IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    5 0
    بسته ب منطقه داره آقا یاسر... من با رتبه 700 تو رشته دبیری سال 86 درس خوندم ... دوستام هم با رتبه 125 منطقه دو 900 و غیره قبول شدن... چندین نفر از ما تو بهترین دانشگاه ها و رشته ها مثل پزشکی و مهندسی شریف قبول شده بودن ولی بعلت عدم پشتوانه مالی ترجیح دادیم رشته دبیری رو بخونیم... بسیاری از دوستانم دانشجوی ارشد هستن.. رتبه های 1 و 11 ریاضی 12 و 32 زیست شناسی و بقیه از همین معلم هایی ک شما میگین هستن.. هر چند ک اداره بعلت خیلی از مسائل مخالف ادامه تحصیل بود.. ولی ب هزار مشکل درسشون رو ادامه دادن و الانم باید امسال تو مقطع دکترا ادامه تحصیل بدن.. بله آقا یاسر.. نگاهتون رو ب معلمان عوض کنید..
  • حسین IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 0
    آقای نجفی : 1:فکر اساسی به حال کتب درسی کنید چون اکثر کتاب های درسی در حد حفظیاتی بوده و فقط به منظور نمره گرفتن خوانده می شوند و کارایی در جهت آینده شغلی و زندگی به آن صورت ندارند . 2 : به جای این همه کتب درسی پیشنهاد می شود از روش های تحقیقی در شیوه آموزش استفاده شود . 3: نمره ارزیابی از 20 حذف و به جای آن نمره دیگری با معیارهایی مانند معیار شماره 2 درنظر گرفته شود .
  • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 0
    مشکل معلمان شرکتی باید در اولویت برنامه های اقای نجفی باشد............
  • مینا IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    2 0
    امیدوارم اولین کاری که انجام میشه استخدام افراد خبره و متخصص در اموزش و پرورش باشه تا کیفیت سیستم آموزشی بهتری داشته باشیم. و حق استخدام افراد به عهده وزیر کاردان آموزش و پرورش گذاشته شود نه نمایندگان مجلس که باری به هرجهت تصمیم گیری میکنند.
  • مربی دردمند IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    3 2
    ای کاش به داد دل مربیان پیش دبستانی برسند که در دوره حاجی بابایی مورد بی مهری قرار گرفتند و جای انها ابدارچی و مستخدم را برای اموزش به کار گرفتند الهی اه مربیان دامنتو بگیره حاجی بابایی
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    3 0
    ایا اقای نجفی برای مقطع پیش دبستانی و مربیان پیش دبستانی تدابیری اتخاذ نموده اند یا خیر لطفا جواب دهید
  • گمنام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    3 2
    من متاسفم آقای نجفی همان وزیری بود که شروع مدارس را به 12شهریور ماه رساند پیش دانشگاهی و ترمی واحدی را راه اندازی کرد که هیچ کدام جواب نداد و حذف شد خدا بخیر کنه .
  • سعید IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    تورابه خدا تورا به دین وایمانتون اول فکری برای پرداخت حقوق ماسرایداروخدمتگزاران زحمتکش بکنید با490تومان میشه زندگی کرد تازه این سندر سه قرون هم 3ماهه پرداخت نشده حقوق مارا هم اضافه کنید از اصفهان
  • حسین A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    با این وزرا و معاونان ما دوباره دوچرخه را اخترا کردیم !
  • آرام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    کاش میشد شغلها چرخشی باشه اولان که همه ایرانیها مخ میشدن و همه انسان واقعیه با مفهوم کامل دوما حداقل دیگران هم از حقوق ما معلمای قشر فقیر جامعه دفاع میکردن شاید مسئولین بیشتر رسیدگی میکردن و عمل !عمل ! عمل! که همیشه در جامعه ما به رویا تبدیل شده !!!!!!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!! دیگر هیچ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • الناز EU ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    خواهشا فکری برای استخدام اموزش و پرورش کنید به خصوص برای کسی که یک عمر والدینشون در این اموزش و پرورش با حقوق ناچیز زحمت کشیدن حداقل بچه هاشون برن سر کار