۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

این روزها علی کفاشیان به هر مرجعی متوسل می‌شود تا ضمانت‌نامه‌ مسئولان اجرایی کشور برای کنفدراسیون فوتبال آسیا امضا شود. ضمانت‌نامه‌ای که باید توسط 5 وزیر و فرمانده نیروی انتظامی امضا می‌شد و تا کنون تنها فرمانده نیروی انتظامی آن نامه را امضا کرده و امنیت برگزاری جام ملتها در تهران را تصمین کرده.

برگزاری جام ملتهای آسیا در ایران یکی از آرزوهای اهالی فوتبال در ایران است. آرزویی که بعید است به زودی محقق شود؛ اما تلاش برای رسیدن به این آرزو به هیچ عنوان حرام نیست. در شرایطی که از جمع کشورهای آسیا، 4 کشور غرب آسیا و دو کشور شرق آسیا باقی مانده‌اند و ایران باید برای میزبانی با این 6 کشور بجنگد، بی تفاوتی مدیران اجرایی کشور همه را شگفت‌زده کرده. می‌دانیم که به دلیل برخی چارچوب‌ها، نمی‌توانیم رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای چنین رقابت‌هایی کسب کنیم؛ اما چرا برای کسب میزبانی، بی‌میل نشان می‌دهیم؟ قطر با آن فوتبال بی‌کیفیت، میزبانی جام جهانی 2022 را گرفت (که همه پول رشوه‌های کسب میزبانی و همه پول امکانات و برگزاری جام را از میدان مشترک گازی پارس جنوبی می‌دهد که ما چند سال است که از این میدان مشترک برداشتی نداریم و حق ملت را نمی‌گیریم). امارات و عربستان با فوتبال درجه 3 خود، سخت به دنبال میزبانی جام ملتهای 2019 هستند؛ اما مدیران اجرایی مملکت از دادن یک امضا برای تضمین برگزاری بازیها طفره می‌روند.

رئیس جمهور محترم که این روزها در وزارت‌خانه‌ها برای ایشان مراسم تجلیل می‌گیرند (و در بازی شنبه‌شب تیم ملی با تیم 98 در جریان تحریم فوق‌ستاره‌ها، میزان محبوبیت ایشان مشخص شد) می‌تواند با دستور به وزارت‌خانه‌ها، کاری کند که در یاد مردم بماند. باید کاری کنیم که نه خود، که مردم از ما تجلیل کنند. ما 4 روز برای دادن این تضمین به کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان داریم. می‌توانیم این نامه را هم ندهیم و بگوییم که استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملتها با چارچوب‌های فرهنگی ما مغایرت داشت و اصلا به دنبال میزبانی نرفتیم. اما سالها بعد، مردم چه قضاوتی درباره مدیران اجرایی خود خواهند داشت؟ ما از دولتی که عنوان مهرورزی را برای خود برگزیده، این بار توقع مهرورزی و دلسوزی داریم. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیاوش92 A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    2 0
    درکشورما برنامه ای وجود ندارد که طبق ان جلو برویم هر که فکر خودشه