رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون را چراغ راه حرکت به سوی تعالی و پیشرفت دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار گفت: محور همه قوانین کشور، قانون اساسی است و اگر فصل حقوق ملی آن را اجرا کنیم، همه مردم راضی می‌شوند، جز یک اقلیت افراطی که رأی مردم را تزئینی می‌دانند.

وی با برشمردن حقوق مردم در نظام اسلامی و اهدافی که جمهوری اسلامی برای آنها ترسیم کرده است، گفت: نظام اسلامی با نهی از منکر صریح قرآنی در «ولاتجسسوا» به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که در زندگی خصوصی مردم سرک بکشد.

وی با یادآوری جمله تاریخی رهبری در روز انتخابات که «رأی مردم حق‌الناس است»، گفت: این جمله فقط برای روز انتخابات نبود به روزهای قبل از آن و بعد از آن هم مربوط می‌شد، که انشاءالله هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست، در این راه تلاش می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از زندگانی امام مظلوم شیعیان در 25 سال خانه‌نشینی و حدود 5 سال حکومت، گفت: با وجود صراحت پیامبر در واقعه غدیر و بنا به سفارش آن بزرگوار، حضرت امیر(ع) به رأی مردم توجه می‌کرد و نمی‌خواست خود را بر مردم تحمیل کند.

هاشمی رفسنجانی،‌ در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان در خصوص چرایی و چگونگی حضور در انتخابات و اتفاقات پس از آن گفت: در ماه‌های قبل از انتخابات هر کس به دیدار من می‌آمد، با پاسخ منفی مواجه می‌شد.

وی افزود: عصر جمعه‌ای که فقط یک روز به آخر مهلت ثبت‌نام مانده بود، احساس کردم به استبداد رأی نزدیک شدم و در اوج تحیّر روحی، به قرآن پناه بردم که هم خوب آمد و هم می‌گفت به نتیجه نمی‌رسی، اما آثارش خوب است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدارهایی که با بعضی از مسئولان نظام در آن روزها و پیش از آن داشت، پرداخت و گفت: واقعاً مصمم بودم که نیایم و در آخرین لحظات با پیام‌های علمای قم و نجف و گروه‌های فراوان مردمی، تصمیم گرفتم به سهم خویش برای تحقق حماسه سیاسی کمک کنم.

وی با تأکید بر آشنایی با موانع قبل و بعد از ثبت‌نام گفت: وارد عرصه شدم و اتفاقات پس از آن را می‌دانید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دیدگاه ایشان نسبت به آقای روحانی، گفت: سالهاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع کشور در ابعاد داخلی و خارجی و تأکید بر لزوم پرهیز از ملاحظه‌کاری و تقیه سیاسی، گفت: باید با درایت در سیاست داخلی و خارجی، راهها را برای جهش کشور و جبران عقب‌افتادگی‌های سالهای اخیر باز نماییم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به نگرانی یکی از نمایندگان در خصوص پرونده هسته‌ای گفت: هیچ جای نگرانی نیست، چون هم دانش هسته‌ای را در اندیشه‌های جوانان خود و هم فتوای رهبری برای حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای داریم، مهم تفهیم این موضوع با ادبیات دیپلماسی به جهان است تا مثل زمان پایان جنگ، اجماع دشمنان جهانی را به مسابقه دوستی با ایران تبدیل کنیم.

وی افزود: با اعلام سیاست تنش‌زدایی در ابتدای دولت سازندگی، تمام کشورهایی که در طول 8 سال دفاع مقدس علیه ما در مجامع جهانی رأی می‌دادند، صدام را در مذاکرات بین‌المللی قطعنامه 598 آغازگر جنگ دانستند و دیدید پس از آن، سرنوشت حزب بعث چه شد و ایران چگونه به سوی پیشرفت و تعامل با جهان حرکت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از همزبانی افراطیون داخل و خارج کشور، در دشمن‌تراشی برای مردم ایران، گفت: می‌خواهند با تبلیغات مسموم، ذهن مردم دنیا را نسبت به ایران مخدوش نمایند.

وی تأکید کرد: مغرضان داخلی و خارجی که همیشه بهانه‌گیری دارند، ولی باید با عقلای قوم در داخل و دیگر کشورها در جهت رفع تردیدها کار کنیم تا گره‌ها باز شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در فرازی از سخنان خویش، ضمن تقبیح اختلافات موجود بین باندها و جناح‌ها، گفت: تعارض قوا در جمهوری اسلامی بی‌معناست، مگر اینکه منافع باندی را بر منافع ملی رجحان دهند.

وی توجه به شرایط همه نهادهای قانونی کشور را برای چیدمان نیروها در آینده، ضرورتی سیاسی و مصلحتی اقوا برای کشورداری دانست و گفت: همه باید به منتخب مردم کمک کنند تا مردم را از وضع معیشتی موجود نجات دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از اتفاقات اخیر مصر، لیبی و تونس گفت: حاکمان پس از انقلاب در این کشورها نتوانستند مردم را قانع کنند که نسبت به حاکمیت مجدد استبداد نگران بودند.

بر اساس این گزارش در آغاز این دیدار تابش، مطهری، پزشکیان، زارعی، برومند داش قاپو، ملک‌شاهی، قادر مرزی، قوامی، جلیلی، حسین‌زاده، عبدی، گروسی و تاجگردون نمایندگان شهرهای یزد، تهران، تبریز، بویراحمد، مغان، خرم‌آباد، بوکان، اسفراین، مسجد سلیمان، اشنویه، شهریار و گچساران در مجلس شورای اسلامی، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف پرداختند.

گفتنی است عابد فتاحی نماینده ارومیه به خبرگزاری فارس گفت70نماینده مجلس در دیدار با هاشمی حضور داشتند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • milad IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    متاسفانه نمی گذارند...:-(
    • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      بهانه ها شروع شد.
    • مجتبی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      3 2
      شما که پیر سیاستی آقای هاشمی شما که ساختار سیاسی این کشور رو خودت راه انداختی پس شرایط رو میدونستی یا نه ؟ اگر میدونستی نمیتونه کاری کنه پس خیانت کردی که ازش حمایت کردی یا اینکه از الان شروع کردی جنگ روانی و بهانه گیری اگر میدونید نمیتونید همین الان بذارید برید سنگینترید
  • sina A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    درود بر هاشمی و مشی اعتدالگرایی...
  • عليرضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    104 9
    باز هم اگر بگذارند...
    • آرمان IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      براي احمدي نژاد هم نگذاشتند حتي از خودي ها هم ضربه خورد.
  • جواد A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    کی باید بذاره !؟ همین که خود شما میذاری باعث می‌شه مملکت گل و بلبل شه!
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    بعید می دانم با انتخاب پسر حضرت آیت الله جنتی به عنوان وزیر فرهنگ بتوان پاسخ شایسته ای به امیدواری مردم داد. با این شرایطی که با معرفی کابینه حاکم می شود تنها 4 میلیون از مردم به خواسته شان می رسند!
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    39 90
    اقای هاشمی درسته که الان مردم وحتی خود من بهت رو کردیم.درسته که مردم تو این وضعیت دچار فراموشی زمان سازندگیت شدن.همون زمان که همه چی فدای سد وپتروشیمی و و...شد.حتی فرهنگ و... مدت زمانیه که همسو شدی با مردم.یعنی واقعا مردم مهم شدن؟ کاش سالهای اخر امام هم استخاره میکردی.استخاره برا پیرمردی که اچ مزه اش کردی. میدونم اینجا سر نمیزنی وبه احتمال زیاد کامنت رو حذف میکنن ولی اگه بهت رسید یک سری به قران بزن
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      13 49
      داغ جام زهر اما قلبهای ما را هنوز به اتش میکشد .چرا انوقت استخاره نگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    51 23
    ببخشید چه کسانی باید بگذارند تا اقای روحانی کار کنند...
    • بی نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      14 93
      اصلاح طلبا.
    • مهدی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      17 58
      آقای هاشمی!
    • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      4 0
      يكيش روزنامه به اصطلاح مردمي كيهان!!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    72 46
    آقای هاشمی لطفا بهانه نگیرید. یعنی چی اگر بگذارند. آقای روحانی می تواند و کار هم خواهد کرد. شما هم مثل آقای احمدی نژاد به مافیا سازی و توهم آفرینی نپردازید
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    37 86
    یعنی چی اگر بگذارند؟ آقای هاشمی رفسنجانی از شما بعید است اینگونه سخن بگویید.
  • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    آقای هاشمی , اگر این دفعه کوتاه بیایید و بخواهید با تن دادن به خواسته جناح اقتدار گرا ,مصالحه کنید.ملت ایران هیچگاه شما و آقای روحانی را نخواهند بخشید.
  • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    129 8
    آقا من فقط به سه دلیل به روحانی رای دادم, شماها رو نمیدونم: 1- خروج اصلاح طلبان از انزوای مطلق و تنفس و پوست اندازی مجدد. اگه هرکس بجز روحانی رای میاورد این اتفاق نمیفتاد و اصلاح طلبان کم کم نقش سیاسی خودشونو بطور کامل از دست میدادن. 2- باز شدن نسبی فضا و بهبود وضعیت آزادی بیان, احزاب و تشکلها 3- حل مسئله هسته ای و مناقشات بین اللمللی که شاه بیت مشکلات کشوره و تخصص اصلی روحانی هم همینه. اتفاق اول که با انتخاب روحانی خود بخود افتاده و ادامه پیدا میکنه. مورد دوم هم جزء شعارهای اصلی روحانی بوده و بنظر من زیرش نخواهد زد و تا جایی که بتونه پیگیر آزادی خواهد بود. اگه روحانی بتونه فقط مسئله هسته ای رو حل کنه و ایرانو با دنیا آشتی بده کار بسیار بزرگی انجام داده و من ازش راضیم.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    75 4
    دکتر روحانی ما به شما رای دادیم چون فکر کردیم مقتدر هستید و خواست ملت را اجرا خواهید کرد و به هیچکس باج نخواهید داد امید ما را تبدیل به یاس نکن خواهشا چون اکثریت پشت شماست و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت مردم نیست
  • بی نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    27 41
    ظاهرا از حالا بعضي ها دارن بهانه جور ميكنند كه اگر نتونستن كار كنن دليلش معلوم باشه.
  • رحیم A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    66 2
    آقای هاشمی ازقدیم گفته اند کار آن کرد که تمام کرد همانطور که ازاقای روحانی برای رییس جمهور شدن حمایت کردید تاآخر نیز ازوی حمایت کنید درغیر اینصورت شما نیز به خیل آنهایی خواهید پیوست که سالها از چشم مردم افتاده اند
  • تی تی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    80 8
    زنده باد آیت الله هـــــــــــــــــــــــــــــاشمـــــــــــی رفسنــــــــــــجانــــــــــــی درود بر روحـــــــــــانـــــــــــــي درود بر اعتـــــــــــــــــــــــــــــــــــدال
  • همتی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    13 74
    بسمه تعالی سلام اگر آقای هاشمی و طرفدارانش در پی مصادره انقلاب به نفع خودشون نباشند هیچ مانعی بر سر راه دولت جدید در پیشبرد اهدافش نخواهد بود
  • lpsk IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    46 11
    ای خدا!!!!!!!!1دیگه کی قراره نزاره؟؟؟؟؟؟؟؟8 ساله احمدی نژاد میگه نمیزارن!!!!!!!مگه قراره بازم نزارن؟؟؟!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      9 2
      یعنی هنوز نفهمیدید کی و کیا نمی گذارند کارا به نفع دولتی که با حمایت خاتمی و هاشمی پیروز شده پیش بره ؟ نمونه آشکارش روزنامه کیهان که شب و روز مشغول کوبیدن آقای روحانی است و برایش خط و نشان می کشد. آونایی که هی می پرسن کی؟ اومیدوارم متوجه شده باشن اون کی کیه؟
  • صفدر IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    10 0
    سلام من طرفدار شخص خاصی نیستم و فقط اعتقادم بر اینه که هر کسی که رای میاره وظیفه ی شرعی و قانونیش هست که بدون تبعیض و با مبارزه با ان و با انتخاب درست کابینه که از افراد عالم و متخصص و با تجربه ی کافی و ریشه کن کردن مدیران بی لیاقت بی عرضه بی کفایت و به ظاهر معتقد به ولایت که خون مردم رو تو شیشه کرده اند را تماما از مدیران سطح پایین تا بالاترینشان را باید و باید و باید از ریشه برنداز کنه بعد به تصمیم گیری صحیح در رابطه با کشور پرداخته(هر چند که تمام مشکلات هم حل نشود) و باعث شادمانی ملت عزیز شود . این موقع می توان به این گونه رئیس جمهور با این خصوصیات افتخار کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    8 6
    كاش خاتمي يا حتي هاشمي رييس جمهور ميشدن. به نظر من اكه كشت ارشاد و فيلترينك سايتهايي مثل فيس بوك بدون قيد و شرط حذف نشه قطعا از دولت اينده هم نبايد انتظاري داشت!
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      1 0
      یه جوری میگی انگار که زندگی ما بسته به فیس بوکه و فقط منتظریم همین حل بشه. اونارو میشه با فیلتر شکن و وی پی ان و ... حل کرد. سیاست خیلی پیچیده تر از این حرف هاست که آدم ازش سر در بیاره؛ صد درصد آقای روحانی مخالفانی داره اگه بخواد جلوشون کم بیاره یا تغییر موضع بده میشه روز از نو روزی از نو. اقای روحانی در مسائل خارجی بدون اینکه ایران رو مثل خاتمی و احمدی نژاد ذلیل کنه موفق میشه، چون فکرش مثل هاشمیه کسی که بعد از شکست انتخابات 84 ،آمریکایی ها به خاطر رأی نیاوردنش جشن گرفتند. هرچند بعدا پشیمون شدند. این هایی که میگن هاشمی به فرهنگ ضربه زد ندیدند که احمدی نژاد چی کار کرد، اگه همون موقع حرف های هاشمی رو عملی می کردند این جور نمی شد، حرف هایی که الان خیلی ها مثل آقای قرائتی و ...الان به اون رسیدند
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    27 5
    زنده باد هاشمی♥زنده باد خاتمی♥زنده باد عارف♥زنده باد روحانی♥
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    12 2
    هنوز کارو تحویل نگرفته میگین نمیگذارند پس چرا کارو تحویل گرفتین چرا نامزد شدین دو سال بعد چی میگین 4سال بعد چی میخاین بگین؟تو رو به خدا اهداف و برنامه های دولتتون در زمینه های مختلف را بگین و از زدن حرف های مبهم پرهیز کنین
  • ترابی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    16 3
    اینها که خیلی از خودشون مطمءن بودن و کلید به مردم نشون میدادن که همه چیز دست خودشونه حالا که مردم بهشون رای دا ن تازه فهمیدن سخته و نمیتونن نه دیگه اینقبول نیست شما میدونستید سیستم و شرلیط مملکت چه جوریه و باید با همین سیستم کار کنید و نمیگزارند فقط بهانه جویی است.
  • شهروند ایرانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    12 1
    اقای هاشمی شما هم
  • فرامرز A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    9 8
    وای فکر کنم چهار سال دیگه بدبخت شدیم ای کاش عارف شده بود :-(
  • بی نام US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    24 0
    پس رای دادن ملت چه معنی داره..............
  • سورنا A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    7 1
    آقای هاشمی...لطفا به نفع مردم با تمام قوایتان از ایشون حمایت کنید...