واحد مرکزی خبر

منابعی در تونس اعلام کردند افراد مسلح دوشنبه نه نظامی تونسی را در منطقه جبل الشعانبی در استان القصرین در غرب این کشور در مرز با الجزایر کشته و آنها را سر بریدند. 
منابعی امنیتی و بیمارستانی در تونس با اعلام این خبر افزودند :« افراد مسلح پس از کشتن این نه نظامی آنها را سر بریدند و سلاح و لباس آنها را ربودند.»
این منابع افزودند :« این افراد مسلح که احتمالا عضو سازمان القاعده در مغرب اسلامی هستند در کمینی دیگر چهار نظامی دیگر را زخمی کردند.»
شاهدان خبر دادند حدود 2500 نفر از مردم القصرین مقابل بیمارستان این شهر تجمع کردند و شعارهایی بر ضد راشد الغنوشی (72 ساله) رئیس جنبش اسلامی النهضه سر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس ، وزارت کشور تونس هنوز خبری درخصوص این حادثه منتشر نکرده است.
نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی تونس از ژانویه 2012 عملیاتی را در جبل الشعانبی در جسجوی افراد مسلحی که در همان ماه یک نیروی دستگاه گارد ملی تونس را در روستای درنایه کشته بودند آغاز کرده اند.
در این عملیات پیش از این هم چند نیروی نظامی تونسی کشته و زخمی شده اند.

3 روز عزای عمومی در تونس 

در همین حال تلویزیون دولتی تونس اعلام کرد در پی کشته شدن نه نظامی تونسی در کمین افراد مسلح در نزدیکی مرز الجزایر ، منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس سه روز عذای عمومی اعلام کرد. 
به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس ، تلویزیون تونس برنامه های عادی خود را قطع و پس از پخش تلاوت قرآن کریم و سرود ملی این کشور اعلام کرد مرزوقی از طریق تلویزیون با مردم صحبت خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =