از بنی اسرائیل تا اسرائیل...دایرة المعارف مصور صهیونیسم در 15فصل

ایبنا گزارش داد: کتاب «دایرة المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم» با نگاهی کارشناسانه و جامع به تاریخ یهودیت از ابتدا تا به امروز، به همت انتشارات سایان، به بازار کتاب عرضه شد.

این دایرة المعارف حاصل ترجمه کتاب نویسنده و پژوهشگر کویتی، «طارق سویدان» با عنوان «دایره المعارف مصور یهودیت» است. انتشارات سایان با همکاری نشر عابد با مدنظر قرار دادن صحت مطالب اثر، بر آن بوده تا با کمک گروهی از مترجمان و محققان این دایرة المعارف را برای مخاطب ایرانی کامل‌تر و جذاب‌تر سازد. محدود بودن اطلاعات در زمینه‌های تقابل رژیم صهیونیستی و ایران، تاریخ قوم بنی اسراییل و یهودیت و مبحث کتاب‌های مقدس موجب شد تا گروهی از کارشناسان با استناد به منابع معتبر به تکمیل داده‌های کتاب بپردازند.

این اثر با تصاویری جذاب و دیدنی همراه شده است . رویکرد تصویری و اطلس‌گونه آن با سلیقه مخاطب ایرانی هماهنگ شده است و سعی شده تا این جذابیت تصویری در خدمت تبلیغ یا ضد تبلیغ درباره یهودیت قرار نگیرد.

این کتاب از سه بخش و 15 فصل تشکیل شده است. در نخستین بخش با عنوان «از بنی اسرائیل تا اسرائیل» در 9 فصل به تاریخچه یهودیت، کتاب‌های مقدس یهودیان، شریعت و آداب و رسوم یهودی، عرفان‌های یهودی مانند کابالا و حسیدی، تشکیلات حامیان یهودیان و چگونگی نفوذ یهودیان در مراکز قدرت آمریکا، شوروی و انگلستان پرداخته شده است.

دومین بخش این کتاب که «تاریخچه و ساختار حکومتی رژیم صهیونیستی» نام گرفته است به وضعیت رژیم صهیونیستی و ساختار درونی‌اش می‌پردازد. نظام سیاسی، اقتصادی، آموزشی، ساختار نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی و مقامات و شخصیت‌های تاثیرگذار صهیونیست مانند «دیوید بن گوریون»، «موشه دایان» و «ایهود باراک» سر فصل‌های این بخش را تشکیل می‌دهند.

«ایران و صهیونیسم» عنوان سومین بخش این دایرة المعارف مصور است. در این فصل به رابطه متقابل ایران و صهیونیسم از زمانی که یهودی‌های صهیونیست در ایران نفوذ و حرکت سیاسی خود را پایه‌گذاری کردند، اختصاص دارد. بخش دیگری از این فصل به موضوع تقابل ایران و اسراییل پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد و اطلاعات زیادی از این تقابل در دوره پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ ایران و عراق و پس از آن تا به امروز به خواننده ارایه می‌دهد.

در بخشی از کتاب که به سخنان احمدی نژاد در همایش ضد صهیونیسم اختصاص دارد، آمده است: «در اروپایی که به راحتی می‌توان خدا را زیر سوال برد چرا نمی‌توان از هولوکاست حرف زد؟ اما در این بین واکنش اسرائیلی‌ها به این سخنان از همه جالب‌تر بود آنها بعضی اوقات خود را شادمان نشان می‌دادند و در بعضی موارد عصبانی. در هر حال بعد از احمدی نژاد سخن گفتن از موارد ممنوعه مثل موجودیت اسرائیل و هولوکاست که سال‌ها ممنوع بود آسان‌تر شد و باعث شد محققان در سراسر دنیا این علامت سوال بزرگ را در مقابل اذهان بیدار جهانیان قرار دهند.»

دومین چاپ کتاب «دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم» با شمارگان سه هزار نسخه، در 464 صفحه و به بهای 300 هزار ریال روانه بازار چاپ و نشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیل A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    12 36
    باید کتاب مفیدی باشه.مخصوصا که به اتفاقات امروز هم پرداخته.انصافا این کار آقای احمدی نژاد بسیار شجاعانه و متفکرانه بود.با یه سوال بنیان فکری و سیاسی و اعتقادی رژیم صهیونیستس رو به چالش کشید...