مهر نوشت:

علی مطهری نماینده تهران درباره تحریم‌های جدید کنگره آمریکا در واکنش به روی کار آمدن دولت جدید در ایران، گفت: رفتار کنگره آمریکا مقداری متناقض است. به تازگی قرار بود که تحریم‌ها را عقب بیاندازند اما دوباره مصوبه جدیدی درباره تحریم‌های نفتی و غیره داشتند. به هر حال آمریکایی‌ها به داخل کشور نگاه می‌کنند. باید منتظر باشیم تا دولت جدید روی کار بیاید و ببینیم که چه رفتاری با آمریکا خواهد داشت.

احمد توکلی نماینده تهران هم در حاشیه راهپیمایی روز قدس درباره تحریم‌های جدید کنگره آمریکا گفت: تحریمی که به تازگی کنگره آمریکا علیه ایران تصویب کرده است، همان فرایندی است که آمریکا از آن چرخش نخواهد کرد. این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان قصد دارند، فشار را بالا ببرند.

خانه ملت هم نوشت:

منصور حقیقت پور  نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با بیان اینکه این تحریم ها از گذشته برای به زانو در آوردن ملت ایران انجام شده است، گفت: آمریکا قصد داشت با اعمال این تحریم ها، ملت ایران را تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار دهد. اعمال تحریم های جدید نشاندهنده کارساز نبودن تحریم های گذشته است؛ همچنین این اقدام عدم صداقت و نیرنگ بازی آمریکا را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه آمریکا تصور می کرد که می تواند برنامه های خود را در دولت جدید پیاده کند، تصریح کرد: تحریم های جدید نشان دهنده نا امیدی سران آمریکا از همراهی دولت جدید است و نارضایتی و ناراحتی خود را به این شکل نشان می دهند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا که به دروغ بحث تنظیم ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بر پایه رفتار دیپلماتیک را داشت امروز به راحتی حقوق یک ملت را زیر پا گذاشته این تحریم ها را اعمال می کند، گفت: قطعا به لطف خدا این اقدامات با پایداری ملت ایران که با قامت استوار همچنان راه انقلابی امام را پی می گیرند تا به مقصد برسند خنثی خواهد شد.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    خب هنوز كه نيومده دولت جديد ما! هنوز كه نوع تعامل خود ما هم عوض نشده!
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    10 32
    آخه مگه چرخشی تو رفتار ایران ایجاد شده که اونا چرخش کنن؟!! پیشنهاد مذاکره دادن قبول نکردید اینم نتیجه اش!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    15 7
    کی میخوایم بفهمیم که امریکا تفاوتی بین احمدینژاد و روحانی قائل نیست؟ مگر در دوران اقای خاتمی نبود که امریکای شریر ایران رو محور شرارت نامید؟ کاری که ما باید بکنیم این هست که این اجماع با امریکا رو بشکنیم و و به اروپا نزدیکتر بشیم. امریکا به دنبال دوستی نیست.
  • بهمن IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    8 52
    مگه قراره با آمدن دولت جدید چیزی عوض شود که انتظار داریم دولت آمریکا رفتارش را عوض کند ؟
  • حسین IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    3 0
    کلن همه مخالفن
  • مجید IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    1 4
    اول ما باید تغییر کنیم . گام اول پاسخ مثبت به آمریکا برای مذاکره