تسنیم نوشت:

منابع آگاه مصری تاکید می‌کنند که هدف سفرهای اخیر نمایندگان و مسئولان آمریکایی و اروپایی به مصر و دیدار با رهبران جماعت اخوان المسلمین برای حل بحران حاکم بر مصر نبوده، بلکه بیم از افشای برخی حقایق توسط رهبران اخوانی بوده است.
به گزارش‌ خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، منابع آگاه مصری تاکید می‌کنند، ادعای آمریکا مبنی بر ارسال مسئولان و نمایندگان این کشور به مصر در تلاش برای حل بحران مصر بهانه و دستاویزی بیش نیست.
این منابع تاکید می‌کنند که هدف اصلی این دیدارها دامن زدن بیش از پیش به بحران مصر و بیم از گشودن گنجینه اسرار اخوانی‌ها است که در صورت گشوده شدن این گنجینه آشکار خواهد شد که اخوانی‌ها تا چه انداره با آمریکا در ارتباط بوده و واشنگتن تا چه اندازه از آنها حمایت به عمل آورده است.
منابع مذکور در ادامه به این نکته اشاره می‌کنند که محاکمه رهبران جماعت اخوام المسلمین بسیاری از حقایق نهفته در پس روابط این جماعت با آمریکا و اینکه آنها به ابزار دست واشنگتن تبدیل شده‌اند و چه برنامه‌ها و طرح‌های آمریکایی علیه مصر و جهان عرب و اسلام داشتند را برملا می‌کند.
به اعتقاد این منابع مخالفت اخوانی‌ها با سر فرود آوردن در برابر خواسته‌ها و مطالبات مردم مصر نشات سافته از آموزه‌ها و دستورات آمریکایی دارد که بحران مصر را به رویارویی ارتش و ملت کشاند.
این منابع در ادامه می‌افزایند: این موضع گیری اخوانی‌ها تاکید می‌کند که این جماعت، جماعتی تندرو و تروریستی است که در خفا و با استفاده از هرگونه ابزاری برای متزلزل کردن و تضعیف حکومت در مصر استفاده می‌کند.
آنها می‌گویند: با وجود تمام تغییر و تحولات جاری در عرصه سیاسی مصر باز اخوانی‌ها در پس آمریکا در این عرصه حضور دارند و از واشنگتن برای باز گرداندن «محمد مرسی»، رئیس جمهوری برکنار شده این کشور به قدرت کمک می‌گیرند و استناد به صندوق‌های رای و انتخاباتی که تا چند ماه دیگر در مصر برگزار خواهد شد، را رد می‌کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    آقای السیسی از آمریکا میخواد که به اخوان المسلمین فشار بیاره و از اون طرف میگن که اخوان و آمریکا یک کاسه بودن . یه دفعه بگن مصر مال آمریکاست دیگه !!
  • حامد A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    2 0
    این منابع حتماً مطبوعات مصری از جمله الیوم السابع یا المصری الیوم بوده اند که از هیچ دروغی ابا ندارند رسانه های مصر اکنون در بدترین وضعیت ممکن به سر می برند و با تمام قوا علیه اکثریت پیروز در 5 انتخابات که سه نهاد مدنی بسیار مهم اجتماع مصر و ارکان دمکراسی مدرن آن را شکل داده بود، تبلیغ می کنند اگر به این دو سایت مراجعه کنید به وضوح مشاهده خواهید فرمود که چه کینه توزند و جبهه ی نجات ملی دارد برای کشتار تظاهرکنندگان راه حل ارائه می کند به راستی اینها با نام لیبرالیسم بزرگترین خیانت ها را در حق مصر و مردم مرتکب شدند و همکاری اخوان با آمریکا آنهم در این حد و قواره دروغی بزرگ است چرا که تفکر اخوانی یک تفکر انقلابی و اصیل و ریشه دار است . آمریکا هرگز موافق سرکار آمدن آنها نبوده و نیست