بنا بر اعلام رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، بر اثر بارش باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس دچار سیل و آبگرفتگی شدند و ۵۰۰ نفر با ورود آب به منازل بی خانمان شدند.

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد جزئیات سیل و آبگرفتگی که طی سه روز گذشته 4 استان کشور را تحت تأثیر قرار داده به فارس گفت: بر اثر بارش باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و از طرفی پوشش کم گیاهی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس شاهد سیل و آبگرفتگی طی دو روز اخیر در این استان‌ها بودیم. 20 تیم عملیاتی شامل 132 امدادگر به 4 شهر و 33 روستای آسیب‌دیده امداد رسانی کردند که 28 روستا متعلق به سیستان و 5 روستا متعلق به استان کرمان بوده است.
به گفته مظفر 500 نفر از ساکنان این مناطق با وقوع سیل و آبگرفتگی دچار آسیب شدند که پس از امداد رسانی با برپایی چادر 405 نفر اسکان اضطراری داده شدند.

شش روستا در سیب سوران سیستان و بلوچستان به زیر آب رفت
رضا اربابی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت: شش روستا در شهرستان سیب سوران این استان بر اثر جاری شدن سیل به زیر آب رفت. یکی از این روستاها به طور ۱۰۰درصد تخریب شده و پنج روستای دیگر نیز بین ۵۰ تا ۸۰ در صد خسارت دیده اند. اهالی این روستاها با تلاش امدادگران اسکان اضطراری یافته اند.  تاکنون ۱۰۰ خانوار ساکن این شش روستا در چادرهای امدادی اسکان یافته اند. 
گروه های امداد و نجات دستگاه های امدادرسان در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند.
راه های روستایی در برخی مناطق بسته شده که کارکنان ادارات راه در حال بازگشایی آنها هستند. 
یکشنبه شب بر اثر ریزش باران و جاری شدن روان آب، برق شهرستان سرباز قطع شد که با تلاش کارکنان اداره برق در ساعت سه بامداد مجددا وصل شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: راه های زابلی به ایرانشهر، زابلی به خیرآباد، اسپکه به فنوج، و فنوج به محترم آباد که بر اثر جاری شدن سیل بسته شده بود با تلاش راهداران امروز بازگشایی شد.
شهرستان سیب سوران در جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
ریزش باران رگباری و جاری شدن سیل در جنوب سیستان و بلوچستان باعث بسته شدن برخی راه های ارتباطی و بروز خسارت در بخش های مختلف چند شهرستان این خطه جنوب شرق کشور شده است.

زلزله زدگان بشاگرد گرفتار سیل شدند
شهردار شهر گوهران در بشاگرد گفت: بارندگی شدید عصر روز یکشنبه موجب ورود سیل به چادرهای زلزله زدگان شد و به لوازم خانگی مردم خسارت وارد کرد.
بارش شدید باران همراه با رعد وبرق و باد شدید عصر روز گذشته در شهر گوهران شهرستان بشاگرد از یک سو موجب خوشحالی اهالی این شهر شد و از طرفی دیگر موجبات رعب وحشت آنان را در پی داشت.
حجت الاسلام عباس ساربانی، شهردار گوهران به مهر گفت: این باران موجب آبگرفتگی معابر عمومی، ورود سیل به چادرهای زلزله زدگان و بدنبال آن طمعه سیل شدن لوازم زندگی مردم را در پی داشت.
بارندگی روز گذشته بخش اعظمی از زمین های تسطیح شده شهرداری را تخریب کرد.
حجت الاسلام ساربانی میزان خسارات وارده به این شهر را ده میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این بارندگی موجب طغیان رودخانه های کاهکن، پاهتک نیز شد.
دستگاه باران سنج بخشداری گوهران میزان این بارندگی را ۵۰ میلی متر نشان می دهد. بارندگی نیز در روستای پاهتک نیز خسارات فراوانی بر جا گذاشت.
همچنین معاون فرماندار شهرستان بشاگرد به خبرنگاران گفت: این بارندگی به تاسیسات شهری خسارت زد و قطعی یک ساعته برق به همراه داشت.
کریمی تخمین زد: این بارندگی تاکنون دستکم بیش از 10میلیارد ریال خسارت داشت.
 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خشایار A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    3 0
    جالبه در متن نوشته که آب وارد چادر های زلزله زدگان بشاگرد شده یعنی با گذشت ای همه مدت هنوز آنها در چادر زندگی می کنند؟ مسئولان چه کار می کنند؟؟