ایسنا نوشت:

علی خرم، استاد دانشگاه با اشاره به معرفی محمد جواد ظریف از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر خارجه اظهار کرد: ظریف در شرایط حاضر بهترین انتخاب است. با توجه به بن‌بستی که در روابط ما با بسیاری از کشورها به ویژه آمریکا وغرب به وجود آمده است اگر قرار باشد گشایشی در این روند صورت گیرد نیازمند به فردی مثل ظریف هستیم.

او با اشاره به پیشینه آشنایی‌اش با ظریف گفت: از سال دوم دانشگاه با یکدیگر همکاری داشته‌ایم که تا سال‌های گذشته ادامه داشته است. آقای ظریف در دامن روابط دیپلماتیک بزرگ شده و زبان و آداب دیپلماتیک را می‌داند و هم‌چنین با فرهنگ کشورهای غربی از جمله آمریکا در سال‌هایی که در این کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مشغول به فعالیت بوده آشنا است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: نه این که آقای صالحی کار بلد نباشد؛ تفاوت آقای صالحی با آقای ظریف این است که آقای ظریف در شرایطی به عنوان وزیر خارجه معرفی شده که فضای داخلی و فضای بین‌المللی پذیرای او است. صالحی با توجه به شرایط نتوانست ابتکارات و فعالیت‌های خاص خود را داشته باشد.

وی در پاسخ به این که آیا ظریف توانایی اداره موضوعات و مسائل بین‌المللی از جمله موضوع هسته‌یی را دارد؟ گفت: ظریف با توجه به ماموریتی که در سازمان ملل داشته است به مباحث خلع سلاح آشنایی کامل دارد و در کارگروه‌ها و جلسات متعدد به طور جدی مشارکت و فعالیت داشته است و از این بابت جای نگرانی نیست اگر 10 نفر در کشور وجود داشته باشند به موضوع کاملا اشراف داشته باشند؛ یکی از آن‌ها آقای ظریف است.

خرم در پایان تصریح کرد: ظریف زبان و فرهنگ بین‌المللی را به خوبی می‌داند و قادر به بیان مواضع و دیدگاه‌های ایران در عرصه بین‌الملل است. او فردی کار بلد و با اعتماد به نفس است و در موارد و موضوعات متعدد حضور داشته و از شناخت و محبویت برخوردار است و تمام دوستان و همکارانش از او حمایت می‌کنند.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    7 0
    زنده باد... امیدوارم رای اعتماد بگیرن
  • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 4
    تو را بخدا قسمتان میدهم ادمهای کوچکی مثل خرم را مطرح نکنید .