روزنامه آرمان در گفت و گویی با امیر محبیان نوشت:

*در ارزیابی اولیه از لیست وزرای پیشنهادی آقای روحانی برای کابینه می‌توان گفت که این افراد در وهله نخست از جنبه تخصصی برگزیده شده اند، یعنی عمدتا کسانی هستند که در حوزه‌های کاری خودشان منشا اثر هستند و جزو چهره‌های نخبه تلقی می‌شوند. از نظر گرایش های سیاسی هم به نظر می رسد که دکتر روحانی تقریبا توانسته به قولی که برای استفاده از چهره‌های معتدل و تخصصی هر دو جناح داده بود عمل کند. غیر از یکی دو نفر که جنجال‌هایی علیه آنها ایجاد شده و تماس‌هایی صورت می‌گیرد که علیه آنها پدید بیاید، تقریبا من به کابینه انتخاب شده می‌توانم نمره خوبی بدهم. البته همان چهره‌هایی هم که اشاره کردم پیرامون آنها جنجال‌هایی ایجاد شده در حوزه کاری خودشان دارای کارنامه قابل قبولی هستند و جزو نیروهای متخصص محسوب می‌شوند. به طور کلی می توانم بگویم که آقای روحانی کابینه خود را بر اساس انتظاراتی که میان طیف‌های معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود داشت، چیده است.

*امیدوار هستم که مجلس ضمن آنکه وظیفه اش را انجام می‌دهد با دید مثبت به کابینه نگاه کند و این کابینه را در مجموع می‌توان کابینه تخصصی خوبی ارزیابی کرد.

*تلاش‌هایی وجود دارد که برخی چهره‌ها را از رای اعتماد نمایندگان دور کند اما به نظر من نمایندگان باید با ارزیابی فضای کلی کشور برای بررسی کابینه از این دست اظهارنظرها و فشارها فاصله بگیرند. به هر حال این کابینه ترکیبی از نیروهای سیاسی است که هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا و هم مستقل در آن حضور دارند. نمایندگان باید توجه کنند که ارزش کابینه آقای روحانی هم در وهله اول نشستن این نیروها کنار یکدیگر و جمع شدن آنها زیر یک سقف است.

*به نظر من کابینه‌ای که معرفی شد ارزش انتظاری را که برای آن کشیده شد، دارد.

*فکر می کنم که آقای رحمانی فضلی پیشنهاد خوبی از طرف آقای روحانی برای وزارت کشور بوده و این را حاصل معامله‌گری نمی‌دانم. مضافا اینکه استانداران را باید هیات دولت منصوب کند و تنها وزیر کشور در این زمینه تصمیم‌گیر نیست و در باقی موارد نیز تصمیمات کلان در کلیت هیات دولت تصویب می‌شوند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =