رئیس جمهور در مراسم تحلیف فهرست وزرای پیشنهادی برای عضویت در کابینه را برای کسب رای اعتماد به مجلس تقدیم کرد.

فهرست و سوابق وزرای پیشنهادی حجت الاسلام روحانی را می توانید [ایــنـــجــــا] ملاحظه کنید.
ارزیابی شما از ترکیب وزرای روحانی چیست؟
شما می توانید نظرات خود را درباره ترکیب کابینه جدید در قسمت کامنت ثبت فرمایید.

/2727

کد خبر 307078

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 184
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    از این بهتر نمی شه.
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      جدی خوب شد شما تأیید کردی! من نمیدونم وزرایی که کارنامه وزارت قبلیشون معلومه چرا باز باید بیان. آقای نجفی تو دوران تصدیشون چه گلی به سر آموزش و پرورش زدن؟ آقی نعمتی و زنگنه هم همین طور؟ یا وزیر پیشنهادی مسکن؟ حد اقل چند نفر با ایده های جدید و پر انرژی میاوردند از این با تجربه ها هم استفاده میکردند در کنارشون. این کار یه جور بازگشت به عقبه. مگه این دوستان تو دهه 60 و 70چه گلی به سرمون زدند.
    • بروجنی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      در شرایط کنونی نیاز به وزرای با تجربه و کهنه کار داریم که به ثبات سیاسی و اقتصادی حداقل 8 سال پیش برگردیم.تا بعد با بازتر شدن فضای کشور و نیروهای بیشتر به توسعه اقتصادی و سیاسی مطلوب برسیم
    • رسول IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      آقای بی نام ،ما تو دوره احمدی نژاد دیدیم که این وزرای پر انژی چه نکردند. واسه هفت پشتمون بسه.
    • میلاد حمیدی A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      خدا کند وزیر ارشاد به بدی وزرای ارشاد آقای خاتمی نباشد و وزیر علوم به خوبی وزیر علوم آقای احمدی نژاد باشد. به نظر من تنها وزیر خوب آقای احمدی نژاد وزارت علوم بود. واقعا جای داشنجو خالیست در این کابینه! جای برادرش هم در شورای شهر خالیست. ای کاش به جای فمینیست ها آقای دانشجو در شورای شهر تهران می رفت
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      اميدوارم با وزارت دكتر هاشمي ديگه شاهد تقلب (فروش سؤالات ، فروش رشته و ...) در آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشكي نباشيم.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      همين كه شريعتمداري و دوستاش نگران شدن از اومدن زنگنه خودش گوياي همه چي هست.
    • i A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      72 65
      با جناب بی نام موافقم. یه نفر دیگه هم هست که کارنامه خوبی نداره اونم جناب علی جنتی هستش در زمان استانداری خراسان. کلا طیف وزیران نزدیک به هاشمی هستن.
    • بی نام EU ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      اصلا کابیه خوبی نیست. روحانی انگاری خیلی چیزا رو فراموش کرده،اگه روحانی رأی آورده،اصلی ترین دلیلش حمایت سیدمحمدخاتمی بوده.وگرنه خود روحانی هم میدونه اینقدر رای نداشت. چرا نباید اسم محمد شریعتمداری باشه؟ اگه میخواستیم وزیر اصولگرا داشته باشیم که رای میدادیم جلیلی! آقای روحانی امیدوارم به این نتیجه نرسم که از رای دادن پشیمون بشم و بدانم که همه طرفداران خاتمی عزیز، رودست خورده باشن. کابینه ات راضی کننده نبود،اصلا
    • مسعود A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      در پاسخ به جناب آقای بی نام: دوست عزیز اولا نعمتی نه. بلکه نعمت زاده. بنده به شما پیشنهاد میکنم یکی از افراد پر سابقه دست اندرکار صنعت کشور که خود شما او را قبول دارید مثلا مدیر یک کارخانه تولیدی (هر کارخانه ای که دوست دارید، سیمان، ذوب فلزات، نساجی، مواد غذایی، پتروشیمی، .... ) را انتخاب کنید و در مورد نعمت زاده از او بپرسید. زشت است برادر من بدون اطلاع راجع به کار کرد دیگران نظر دادن. زشت است. وقتی میگویی مگر نعمت زاده چه گلی بر سر مملکت زده معنی اش این است که جنابعالی از مهمترین مسایل کشور بی اطلاعی.
    • فرید IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      58 9
      در بحث انتخاب کابینه ذکر چند نکته مهم است اول اینکه اصل مهم دموکراسی میگوید که رییس جمهور با رای مستقیم اکثریت مردم انتخاب شود و سپس رییس جمهوری که حائز اکثریت آرا شده است یعنی اینکه اکثریت مردم فردی را انتخاب کرده اند که از لحاظ مدیریت و تدبر و انصاف و سیاست و عدالت و...او را تایید کرده اند پس فردی با این مشخصات مطمئنا تصمیماتی نه مطلقا اما قریب به اتفاق صحیح میگرد پس باید از این به بعد به نظرات ایشان احترام بگذاریم و ایشان را آزاد بگذاریم تا در فضایی آرام و به دور از تنش و فشار بهترین همکاران را برای اداره کشور انتخاب کند که البته وقتی میبینیم در این راه از مشورت بزرگانی چون خاتمی و هاشمی و...استفاده میکند و اصولا اهل استبداد رای نیست باید مسرور باشیم پس باید به روحانی وقت داد و آرامش
    • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      12 28
      زنگنه و ظريف بدك نيستن بهتر از وزيراي الانن . جنتي كم تجربه و نعمت زاده سنتي محور يه كم نا اميد ميكنن آدم رو. وزارت صنايع و معادن نياز مبرم به جوون گرايي و خريد طرح و سرمايه گزاري داره . هنوز روش هاي فرآوري ايران همون روش هاي دهه 60 هستن. پورمحمدي هم انتخاب خوب و خشني !!!‌ بود.
    • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      13 34
      بیش از حد فراجناحیه!!!
    • sinaa IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      با توجه به فشارهای موجود،کابینه معتدلی بود. انتظار اینکه یک روزه افراطیون به خانه هاشان بروند کمی نادرست است. کم کم باید افراطیون را از صحنه سیاست حذف کرد.
    • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      56 11
      آقای بی نامی گفتن مگه این آقایان چه گلی به سرمون زدند؟! شما فرض گـــُلی نزدن ولی این بهتر از اینكه امثال وزیران دولت قبلی گــِلی به سر این ملت بزنند ، ضمن اینكه مثال زدن آقای نجفی ، هرچه باشه آقای نجفی آدم معقول تری نسبت به امثال حاجی بابایی است ضمن اینكه بدنه آموزش و پروش راضی تر از نجفی هستند تا امثال حاجی ها و همچنین از نظر كیفیت خروجی نیز دوران نجفی بهتر از الان است و یادم هست كه نجفی كاری كرده بود كه شروع مدارس از 20 شهریور آغاز میشد تا هفته های تق و لق در دوران تابستان سپری شود و از اول مهر برنامه روی روال قرار بگیرد جناب بی نام
    • سهیل IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      69 13
      بعله راست میگن بعضی ها این وزیرهای سابق بازگشت به عقبه.!!! اصلا بازگشت به ماقبل تاریخه. تو کشورهای مدرن بعد از دوران مسوولیت وزرا رو قتل عام میکنن که یه وقت دوباره وزیر نشن و بازگشت به عقب بشه.!! راست میگن این وزیر آموزش و ÷رورش تو دوره قبلیش چه کار کرده؟! وقتی اومد دبستان 5 سال بود بعدش هم 5سال. وزیر احمدی نژاد رو نگاه! هفتصد تا قانون آورد و 10 بار عوض کرد همه چی رو به این میگن عدم بازگشت به عقب!!! روزی یه قانون جدید در مورد ارز. تعویض اتوبوسی وزیر!! اینا یعنی داریم ‍÷یشرفت میکنیم و گرنه ثبات که کاری نداره.! فکر کردی ما یادمون رفته: زمان خاتمی مردم شب میخوابیدن. این یعنی بازگشت به ماقبل تاریخ.! ده هزار سال ÷یش هم مردم شب میخوابیدن ÷س خاتمی چه گلی به سر ما زد؟ یالا جواب بدین دیگه!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      28 6
      آقا سهیل زدی تو خال. خوشم اومد.
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      0 1
      در پاسخ به بی نام که گفته وزرا از طیف هاشمی هستن و حامی اصلی خاتمی بوده و اگه وزیر اصولگرا می خواستیم به جلیلی رای می دادیم (که احتمالا دادین چون طرفدارای روحانی و خاتمی و هاشمی راضین از کابینه): اولا مگه این همون هاشمی نیست که وقتی می خواست کاندید شه همه می خواستن بهش رای بدن؛ حالا اگه وزرا از طیف هاشمی باشن بده؟!!! اصلا مگه هاشمی و خاتمی فرقی دارن با هم؟!!!! با این مجلس که تنها گیرش زاویه با فتنه ی 88 و هیچی دیگه براش مهم نیست، توقع داشتین مثلا معین رو برای وزارت علوم مغرفی کنه؟!!! بعضی ها ثابت می کنن که لیاقتشون همون احمدی نژاد و وزیراشه
    • ح A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      2 0
      بدبختي مملكت ما وقتي رو ميشه كه هشت سال ديگه نيروي كارآمد و تجربه ديده اي نداريم وقتي كه وزراي الان به لبه پرتگاه مرگ برسند و ما هيچ آدم با تجربه و جواني نداشته باشيم. چون هركي فقط حزب و جناح خودش دوست و برادر خودش رو ميبينه
  • کیارش IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    با سلام. با توجه به اینکه مجالی برای توضیح درباره هر یک از کاندیداها نیست، در حالت کلی به نظر من تشکیل دولت اعتلافی از هر دو گرایش قدرتمند ایران (۱۴ فرد از گرایش اصلاح طلب و اعتدالی و ۴ نفر از گرایش اصولگرا (بنا به مقاله روزنامه شرق و اعتماد))، ایده و راهکار بسیار پسندیده ای از سوی دکتر روحانی برای تشکیل دولت تدبیر و امید که می تواند پرقدرت ترین دولت پس از انقلاب ایران باشد، است. من شخصاً از وزرای ارشاد و کشور شناختی ندارم ولی در کل به نظرم تمامی وزرا با سابقه و نخبه در زمینه کاری خود هستند. به نظر من اگر وزرای کشور و دادگستری افراد دیگری بودند بهتر بود، ولی در کل از این کابینه رضایت کافی دارم.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    معتقدم کابينه آقاي روحاني در مجموع، وجه اعتدال راا دارد.
  • نی نی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    45 83
    اوکی اوکی عالی توپ
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    اکثرا اصلاح طلب میانه رو هستن سابقه دارن اگر اصولگرایان افراطی مجال نفس کشیدن به ملت و دولت بدن همینا هم واسه مملکت کارسازن
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      بهانه ها شروع شد.
    • فریادکش A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      37 3
      چقدر از اظهار نظر این روزا در مورد وزیرا ناراحتم. خیلی ها به جای اینکه بیان به توانمندی، تخصص، تعهد، صداقت . . . یک وزیر نگاه کنن گیر دادن به اینکه طرف اصولگراست یا اصلاح طلب، بوی فتنه میده یا نمیده، شریعتمداری تاییدش کرده یا نکرده، . . . ما به وزیرایی احتیاج داریم که در با صداقت باشن، متخصص و متعهد باشن و همه توانشونو برای کشور بذارن. اصولگرا و اصلاح طلب چه فرقی می کنه؟؟؟
  • ارشيا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    متاسفانه اكثر وزراي پيشنهادي اصلاح طلب و يا مربوط به حدود دو دهه پيش هستند كه به نظر من مناسب وضع كنوني جامعه با اين شرايط سختي كه دشمنان برامون درست كردند، نيستند.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      44 7
      همین اصلاح طلبها از صد تا اصولگرا و احمدی نژادی ها بهتر می تونند کشور رو اداره کنند.چه مال دو دهه قبل چه اصلاح طلبهای مشروطه.خدا کنه امثال شریعتمداری و ا... کرم و ووو دست از سر این مملکت و مردم بردارند تا مردم با همین اصلاح طلبها کشور رو که مثل المان بعد جنگ جهانی شده از نو بسازن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    بعيده كه خيلي فرج و گشايشي در مسايل اقتصادي و معيشتي مردم روي بده! حالا وزرا هركه باشند كار بسياربسيار سنگيني درپيشه!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    فقط خدا بهمون رحم کنه..... یاد آقای احمدی نژاد بخیر
    • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      55 14
      کج فهمی تا کجا - هنوز وزرا رای اعتماد نگرفتن و هنوزبرنامه ندادندامان از نق نق زن ها - این حرفتون یعنی چی؟؟ خدا بدادمون برسه - هنوز که چیزی نشده
    • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      69 14
      احتمالاً شما از آنهایی هستین که اوضاع شلم شوربا قبلی بهتون ساخته هاهاها. دوران خوبی بود ها هاها ها ولی حیف که تمام شد.نه نه نه !!!
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    کابینه در مجموع خوب است و به خصوص وزیر خارجه و آموزش پرورش و آموزش عالی بسیار مناسبند
    • محمدرضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      9 18
      من به شخصه نمی دونم زمان نجفی در آموزش پرورش چه اتفاق مثبتی افتاد سه تا نام ببرید (به عنوان یک فرهنگی با15سال سابقه می گم) خواهشمند هستم لااقل ایشون رو بردارید.
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    ارزیابی؟کابینه ای که وزارت خونه های مهم به اصولگراها رسیده باشه من رو نگران می کنه!!
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    61 4
    ايران الان وضعيتي داردكه فقط خود خدا بايد دست بكار شود تا ملت سروسامان بگيرند، وزراهم مثل بقيه ملت انسانند و ظرفيتهاي محدودي دارند بهتركه اميدواري الكي براي ملت ايجادنكنند كه عدم تغيير خروجي بسيار بدي خواهدداشت!
  • عباس IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    87 12
    کابینه خوب و منسجمی است خصوصا که افراطیهای سیاسی در این کابینه نیستند همه دارای تخصص بالا هستند و پس از مدت ها بی دانشی در حوزه های تخصصی شاهد حضور کارشناسان متخصص هستیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    آقای زنگنه بهترین وزیر نفت ایران بوده اند.مطمئنا انتخاب صحیح و درستی بوده.بالاترین درصد جذب سرمایه خارجی و همچنین فعالیت شرکتهایی مثل "توتال" و "شلومبرژه" در مناطق عملیاتی کمک زیادی به رشد صنعت نفت در دوره اصلاحات داشته اند.
    • آرمان IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      قرارداد "کرسنت" را يادت رفته ظاهرا! ولي نماينده ها يادشون هست و خيلي بعيد ميدونم بهش راي بدن.
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      32 97
      تنها وزيري كه فكر ميكنم راي نياره همين آقاي زنگنه هست. ببين من كي گفتم.
    • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      47 7
      در جواب آرمان: تو اصلا ميدوني قرارداد كرسنت چي بود؟ همينجوري يه چيزي انداختيد دهنتون.اگر همون موقع قرارداد كرسنت نهايي ميشد شاي 100 درصد منافع ما رو تامين نمي كرد اما لااقل از وضع فعلي پارس جنوبي و برداشت يكطرفه قطر از اين ميدان عظيم گازي بهتر بود. استاد نابغه نفت و گاز سفره هاي مشتركي هستند كه اگر ما برداشت نكنيم همسايگان عربمون همش رو مي كشن بالا
    • سعید A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      11 24
      بی نام میخوای بیشتر واست بگم.قرارداد کرسنت قرارداد ترکمنچایی که در ازای بستن دهن عربا در رابطه با جزایر سه گانه امضا شد.واقعا هم دیگه اصلا در مورد جزایر سه گانه هیچی نگفتنااااا..... ادمین بزار...
    • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      4 1
      قرار داد کرسنت و استات اویل از شاهکارهای دوران صدارت ایشان است
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    جاي دكترعارف بسيارخاليست
    • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      22 7
      خود عارف نمي خواد
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    86 19
    به نظر من همان 4 وزیری هم که آقای روحانی از اصولگراها انتخاب کردند،اگر از بین اصلاح طلبها انتخاب میکردند بهتر بود.چرا که در شرایط کنونی جامعه که مردم سخت تحت فشار اقتصادی و تورم هستند،ما به اعتدال و تعامل و اعتمادسازی کشورهای اروپایی و آمریکا نیاز مبرم داریم.البته اسراییل غاصب همیشه استثنا بوده و هست.
    • پيمان IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      32 85
      اصلاح طلب يعني اعتدال گرا؟!!!!!!!!!!!
    • سعید IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      52 18
      بله دقیقا اصلاح طلب یعنی اعتدال گرا دوست من
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    68 20
    معتقدم کابينه آقاي روحاني در مجموع، وجه اعتدال راا دارد.
  • بروجنی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    87 18
    آقای روحانی شخص با درایت و سیاستمداری هستند... در شرایط کنونی هم کابینه مناسبی انتخاب کردند. مردم به خصوص اصلاحطلبان عجول نباشند،نرم نرمک میرسد اینک بهار....
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      56 12
      بهار رسیده منتهی اصولگراها همچنان تو خواب و خیال خودشون دنبال بهار میگردند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    63 20
    اين كابينه به نظر من امنيتي شده و حدود 6 نفر آنها سوابق اطلاعاتي و امنيتي دارند.
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      45 19
      6ماه تا 1 سال؟؟؟؟؟!!!!!!!!! دوست عزیز مملکتی که 8 سال خراب شد چه طور انتظار داری تو این مدت کوتاه نتیجه وعده های انتخاباتی رو ببینی و همه چی گل و بلبل بشه؟
  • مجيد کميني A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    100 7
    به عنوان همکلاس دوران دانشجويي آقاي طيب نيا که الان به عنوان وزير اقتصاد معرفي شده، او در همان بحبوحه انقلاب نيز فردي متين و معتدل بود و با جريانهاي تندرو همراهي نمي کرد. در درس هم عالييييييييي بود.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      0 0
      اگر به ویکی پدیا مراجعه کنید اعتبار مدرسه اقتصاد لندن و مشاغل فارغ التحصیل های آن را ببیند،افسوس می خورید که در زمان احمدی نژاد فارغ التحصیلان این مدرسه در ایران به حاشیه رانده شدند که اقای طیب نیا یکی از انها است.
  • فروغي A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    70 4
    صرفنظر از مواضع سياسي آقاي ربيعي که در آن اشکال زيادي نمي بينم، او الگوي اخلاق و تواضع و انسانيت است.
  • مرادي A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    87 5
    به عنوان فرزند يک کارگر آرزو دارم مجلس به آقاي ربيعي راي مثبت بدهد.
  • سوسن تسلیمی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    59 8
    کابینه جدید ترکیب معقول و متوازنی دارد. باید به نتیجه این کابینه فکر کرد. این کابینه میتواند نیازهای اولیه و و ثانویه کشور را تامین کند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    73 11
    گرچه دوست داشتم ترکيب کابنه بهتر از اين باشد اما نمي توان منکر شد که در مقايسه با دولتهاي قبلي بيشترين نخبه ها در اين دولتند
    • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      8 34
      تا تعريف شما از نخبه چي باشه!!!
  • یزدانخواه A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    54 11
    آقای روحانی با کابینه جدید نشان داد اگر کاملا فراجناحی عمل نکرده اما توانسته تیرکب خوبی را در کنار هم قرار دهد
  • سياح A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    67 17
    روحاني متشکرم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    43 17
    اعتدال یعنی همین.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    33 10
    الان برای قضاوت زوده حداقل باید یک سال صبر کرد ما از بعضی از وزرای پیشنهادی هیچ شناختی نداریم.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      18 5
      دوست عزیز وزرای پیشنهادی کارنامه های درخشان و معلومی دارن..بهتر نیست برای شناختنتون یک سال صبر نکنین و گذشته شون رو مطالعه کنبن..به شخصه امیدوارم آقای طیب نیا رای بیارن چون نماینده دکتر عارف بودن تو مناظرات اقتصادی و میدونم خیلی آگاهند..
  • ممد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    62 12
    کمی بر خلاف انتظار بود بخصوص پست حساس وزیر کشور، اصلاح طلبان نباید اجازه بدن این امر که کسی با بلیط اصلاح طلبی پیروز و درخدمت منافع اصولگرایی قرار گیرد تبدیل به یک رسم شود!
  • لیلی تصیری A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    37 11
    برخلاف بعضی که وزرای کشور و دادکستری را مناسب کابینه روحانی نمی دانم یادآور می شوم که آقای روحانی با شعار اعتدال آمد. اعتدال
  • انحصار گریز IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    12 35
    تکراری
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    65 11
    اگه یه نگاهی به وزاری دکتر روحانی بندازیم متوجه میشیم که 90 درصد این وزیران در دوره های آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی حضور داشتن، یکی دیگه از مزیت های این انتخاب وزراء تجربه ی بالای اونهاس من فکر میکنم بهترین ها انتخاب شدن و امیدوارم مجلس به اینها رای اعتماد بده... ممنون...
  • مجید A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    5 40
    حضور نداشتن چهره هایی مثل عارف یک فرصت برای اصلاح طلبان است.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    22 63
    اگر آقای خاتمی بود نمی توانست چنین کابینه متوازنی بچیند. توازن یعنی اعتدال. یعنی مشی و مرامی که روحانی دارد پیگیری می کند
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    28 23
    جالب نيست
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    60 8
    کلا انتظار رای دهندگان اصلاح طلب بسیار فراتر از افرادی مثل پورمحمدی رحمانی فضلی جنتی و علوی بود ولی چون به محذورات دکتر روحانی در مواجهه با مجلس راستگرا واقفیم این لیست را با اغماض قبول میکنیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    19 14
    1- کاش بجای آقای حجتی شخص دیگری با سابقه ی کشاورزی بیشتر مثه آقای کلانتری انتخاب میشد 2- آقای جنتی هر چقدر هم که خوب باشن بدلیل نداشتن مدرک تو ذوق میزنن!! و میشد از ایشون در مقام دیگری در همین وزارت یا مشابه استفاده کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 46
    به نظر من خيلي هاشون به درد اين دوره كه كشور نياز به كار و تلاش زياد دارد، نميخورن.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    17 63
    به نظر من با اين سن و سالشون همشون بايد مثل تركان فقط مشاور ميشدند نه وزير. بايد وزيراي بين 40 تا 45 سال انتخاب ميكرد نه 60 تا 70 ساله
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      32 5
      هشت سال وزراي جوان و هلو و پاك و... نتيجه اش اين وضع مملكت شد.حالا چهار سال با تجربه ها را تحمل كنيد.
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      22 3
      40 تا 45 ساله تو کار کلان یعنی بچه ای که دهنش بو شیر میده!
    • سهیل IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      3 0
      ببخشید فقط دقیق بگو که آقای روحانی تکلیفشو بدونه. منظورتون 45 سال تمومه یا نه آغاز 45 سالگی؟ حالا یه وزیر خوب 46 ساله هست نمیشه شما به خاظر ملت قبول کنید؟ خیلی خوب مونده ها. اصلا به قیافش میخوره 43 سالش باشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 61
    فاجعه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    34 12
    همه از وزرای کارکشته با تجربه و دلسوز هستند، ژنرال ها قرار است ژنرالی کنند و گروهبان ها گروهبانی. اکثر آنها از اصلاح طلبان هستند، دوستانی که نظر مخالف دارند خواهش می شود دقیق بررسی کنند سوابق افراد رو. به جز دو نفر ما بقی همه از نزدیکان آقای هاشمی و البته خاتمی هستند و در دولت این دو عزیز و نور چشم، در سطج وزارت، معاونت وزیر و ... خدمت کرده اند. امیدواریم کلمات معنای خود را بازیابند
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      11 31
      بله دیگر در جامعه مدنظر اصلاحاتیان و اعتدالیون ژنرال ها باید ژنرالی کنند و گروهبان ها گروهبانی و رعیت ها هم رعیتی یعنی کاملا یک جامعه ایده ال دمکراتیک که هیچ کس بیش از طبقه خود نخواهد و نبیند و انجام ندهد البته یک سئوال بی جهت من را آزار می دهد این ژنرال ها چگونه ژنرال شده اند؟؟ تا کی باید اینان را ژنرال بدانیم؟؟ همین که خاتمی و هاشمی عده ای را ژنرال می دانند برخی هم اخفش وار تائید می کنند و ژنرال می سازند و ژنرال می فهمند اینان از چه راهی ژنرال شده اند آیا راه برای ژنرال شدن بقیه گذاشته اند؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    21 35
    متاسفانه تحصيلات برخي از وزرا هيچ ربطي به وزارت مربوطه ندارد.
  • عادل A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    37 11
    فکر کنم با اين وزرا علي الخصوص وزير کشاورزي و اقتصاد بتونيم آينده روشني را براي اقشار زحمتکش متصور باشيم.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 74
    كاش از تجربيات وزراي با تجربه و تحصيلكرده دولت احمدي نژاد استفاده بشه تا كشور بدتر از اين نشه.
  • سوري A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 27
    خاتمی 30 درصد،هاشمی 60 درصد، احمدی نژاد 10 درصد. بهترین گزینه ها را انتخاب کرده اند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 34
    سوابق برخي از اعضاي كابينه مطلوب نيست و احتمال زياد راي نيارن.
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 47
    خدا كند با اين وزرا بازگشت به عقب نداشته باشيم.آقاي روحاني ميتوانستند افراد جوان و با انرژي و پويا تري را براي كابينه انتخاب كنند.در مجموع آنچه انتظار مي رفت نبود.
  • مهیار A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    24 19
    رای اقای روحانی رای مردم خاموش و تحریمی هایی بود که با چراغ روشن اصلاح طلبان شرکت کردند و رای مردم طبقه متوسط و متوسط به پایین که زیر فشار اقتصادی بودند پس در واقع یک نه با اصولگرایی بود عجیب بود که ایشان با این اوصاف وزارت خانه های مهم را به اصولگرا ها دادند درسته همه میگن معامله بوده برای رای اعتماد گرفتن.... ولی واقعا قابل قبول نیست
  • شهرام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 36
    اصلن جالب نیست؛کابینه همونطور که پیش بینی میشد شاکله اش هممون شاکله دولت سازندگیه و پیرامون کارگزارن میگرده و پست های حیاتی هم به اصول گراها داده شده... فقط حجتی و تا حدودی ربیعی و طیب نیا نزدیک اصلاحات هستند. قبلنم گفتم ما باید ببینیم از روحانی چی می خوایم؟؟ دید روحانی برای بهبود وضع اقتصادیه و به ازادی های مدنی چندان اعتقادی نداره؛هر چند همون دید اقتصادی هم با کابینه شلم شولوایی که داره و دیدگاه های سیاسی و اقتصادیش متفاوته ممکنه به نتیجه نرسه! امیدوارم حداقل همین هاهم رای بیارن و بدتر نشه!
  • محمود A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 20
    عملکرد بد این چند سال اخیر باعث شد که دو مشی خوب این دولت یعنی جوانگرایی در کابینه و مشارکت زنان تا مدتی مسکوت بماند شاید به همین خاطر وزرای پیشنهادی دولت جدیدعمدتا مسن و باتجربه اند و از حضور زن هم خبری نیست این هم تاوانی است که باید بدهیم!!!
  • محمد EU ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 23
    به نظر میرسه بازگشت به عقبی که در هشت سال گذشته داشتیم اونقدر زیاد بوده که با انتخاب این وزرا اصلاً به چشم نمیاد. ضمن اینکه تجربه و سوابق کاری این آقایان کاملاً موجه و مشخصه. ما هشت سال از روش آزمون و خطا استفاده کردیم و نتیجه اش رو دیدیم. تجربه این وزرا در کنار استفاده از انرژی جوانترها خیلی بهتر نتیجه خواهد داد. به امید روزهای خوش مردم عزیز ایران زمین.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 3
    باسلام بنده حدود سي سال مدير اجرايي در بخش كشاورزي بوده و با درد بخش تا حدودي اشنايي دارم ضمن احترام به جناب حجتي عرض مي كنم كه براي كشاورزي يك متخصص متعهد و با تجربه احتياج است تا در شرايط خاص كنوني بتواند مديريت كند مديري كه تخصص و توانايي لازم ندارد در حل مشكلات دچار مشكل ميشود تامين بموقع نهاده هاي كشاورزي بعنوان نمونه فوق العاده مهم است كه وزير متخصص توان درك و حل انرا دارد و در ساير موارد هم مشابه است اگر تخصص نداشته باشد با حرف اين و ان تصميم مي گيرد كه در شرايط كنوني سخت است بعنوان وظيفه اخلاقي و شرعي عرض كردم والسلام
    • محمد A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      7 2
      شما چه جور مدیر اجرایی کشاورزی هستید که نمی دونید ایشون هشت سال وزیر کشاورزی بوده؟ تخصص و تجربه از این بیشتر ؟ بالاتر از خودکفایی گندم تو کشاورزی داریم که دوران ایشون اتفاق افتاد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    27 10
    نظراتی زیادی هست در مورد سن وزراء. حالا در دوره ی احمدی نژاد که وزراء جوون بودن و خیلی هم سفرای استانی میرفتن اوضاع خوب بود و یا شد؟؟!!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 10
    شخصا به کابینه آقای روحانی نقد دارم اما تعجب میکنم از دوستانی که میگن سن کابینه بالاست. مگه سن کابینه احمدی نژاد پایین بود کمکی به کشور کرد؟ مگه وزیر میخواد تو مسابقات المپیک شرکت کنه که شما میخواین ورزیده و جوون و آماده باشه؟ ما تو این وضعیتی که اصولگرایان برای ما درست کرده اند فقط به وزیرانی با تدبیر و اندیشه درست احتیاج داریم. وزیرانی که عقلانیت رو پیش شرط کار خود قرار بدن و تصمیمات عجولانه نگیرند.
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    36 8
    اگر انتخاب همه وزرا دست آقای روحانی بود اصلح تر از اینها را داشت
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    17 9
    به نظر من کابینه خوبی است ولی در بعضی از پست ها مثل وزارت ورزش میتوانستند افراد بهتری را به کار بگیرند
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    20 3
    انتخاب آقای ربیعی به عنوان وزیر کار یکی از بهترین انتخاب های آقای روحانی هستش و من از نزدیک این انسان شریف رو دیدم و باهاشون همکاری داشتم. بسیار انسان خوب و مدیر خیلی قوی هستند که مطمئنم خیلی از مشکلات بدست توانمند این مدیر لایق باز خواهد شد. برنامه های ایشون برای وزارت کار رو در همین خبرانلاین خوندم واقعا خوشم اومد، بهتره که شماها هم بخونید و خودتون قضاوت کنید: برنامه ربیعی برای وزارت کار/افزایش واقعی دستمزدها
  • 357 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 11
    خوبه ولی کاش از آقای صالحی ویا ولایتی هم استفاده میکرد آقای عارف هم بود خیلی خوب میشد
  • اصولگرای معتدل IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    17 3
    دکتر روحانی سعی کرده اعتدال رو از انتخاب کابینه شروع کنه. ترکیب کابینه هم بیشتر کارگزارانی و مستقل و معتدل، تعدادی اصلاح طلب و تعدادی اصولگرا هست. درکل کابینه طوری هست که رضایت جناح های مختلف رو جلب می کنه. از طرفی تخصص و تجربه در کابینه نکته قابل توجهی هست که در مورد تعداد کمی از وزراء این سن خیلی بالا یه مقدار نگران کننده هست. در مورد سوابق وزراء کارشناس ها و نماینده ها بررسی می کنن ولی در یک مورد که وزیر ورزش باشه به نظر نمی رسه شخص کاردانی انتخاب شده باشه. ایشون قبلاً استاندار گیلان بودن و ما حرکت خاصی از ایشون ندیدیم و به نظر می شد شخص دیگری رو معرفی کرد.
  • از چی بگم IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 35
    من با این وزرا به کل از روحانی نامید شدم این بود معنی اعتدال اقای روحانی یکبار میگفتید اصولگرایید تا ادم تکلیف خودشو میدونست حیف عارف که به نفع شما کنار رفت در ضمن عارف قول یک میلیون شغل د ریکسال رو به مردم داده بود و معلوم بود با برنامه اومده بود وبا کنار رفتنش به نفع شما به راحتی دور اول رای آوردید پس خواهشا از یاد نبرید
  • مهران م EU ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    23 6
    بهترین گزینه مملکت در وزیر صنعت،نفت،اقتصاد آورده شده.افرین به این انتخاب.با تجربه قبلی بنده.اگر رای بیاورند کارهای زیر بنایی اساسی خواهیم دید.3 وزیری که نتیجه کارشون رو مردم خوبمون زود خواهند دید. به نظرم اگر غیر از این بشود.انتخابات فقط یک بازی بوده چون خودشان میدانند.فقط کار این سه نفر است که مثلث اقتصاد ایران رو در توسعه و ترقی به نمایش بگذارند(البته به کمک آقای ظریف/رئیس بانک مرکزی و جنا نهاوندیان) امیدوارم
  • بی نام EU ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    32 7
    استفاده از وزرای جوان واسه کشورهای پیشرفته خوبه نه ما ، کسانی معرفی شدند که به مشکلات اگاهند و امید وارم کابینه هماهنگی باشن
  • شیرازی A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    28 35
    به ترکیب وزراکه نگاه کنیدمتوجه نقش کم رنگ آقای روحانی درانتخاب آنها می شوید
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 2
      من برعکس شما متوجه شدم برادر
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 3
    اگه دکتر عارف در کابینه بود خیلی امیدوار میشدم ولی بازم امیدوارم مجلس خودخواهی نکنه و از روی تعصب بخواد به وزرای پیشنهادی اصلاح طلب رای اعتماد نده
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 0
    به وزرای اقتصاد و کار و درمان خیلی امیددارم.انشالله که مجلسیان بهشون رای اعتماد بدن تا کشور از این آمپاس شدید در بیارن
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 1
    وزیر فرهنگ و کشور و اطلاعات جالب نیستن !
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 1
    آقای روحانی باید با این وزرا کار کند و خودشان بهتر می دانند. ما فقط به بازده کار توجه داریم . بد کار کنن انتقاد می کنیم و درست کار کنن تشکر.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    19 1
    وزیر امور خارجه و بهداشت به نظرم خوبند بقیه نمی دونم
    • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      23 1
      اقتصاد و کار هم خیلی خوبن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    عکس دکتر میلی منفرد اشتباه است به جای عکس دکتر میلی منفرد عکس دکتر زهیری مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس قرار داده شده است خبر قبلی هم این اشتباه صورت گرفته بود که متاسفانه این عکس در فضای مجازی پخش و استفاده شده است
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 1
    اگر بجای ایده ال گرایی، کمی منطقی و واقع بین باشیم و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و آرایش قوا را در نظر بگیریم، کابینه خوبی است. 1-کسانی که به بالابودن سن کابینه ایراد می گیرند: اولاً شرایط اقتصادی ناپایدار کشور ایجاب می کند که از نیروهای باتجربه تر استفاده شود و ثانیاً متاسفانه در سالهای اخیر نیروهای کارآمد جوان تربیت نشده اند 2- کسانی که به وزیر دادگستری ایراد می گیرند: اول اینکه این وزارتخانه از اهمیت خیلی زیادی برخوردار نیست و دوم اینکه لازمه موفقیت این وزارتخانه ارتباط قوی با قوه قضاییه است، پس انتخاب نفر پیشنهاد شده از طرف رئیس این قوه می تواند قابل قبول باشد 3- کسانی که به وزیر پیشنهادی کشور اعتراض دارند: وزارت کشور جزو چند وزارتخانه ایست که رئیس جمهور باید نظر نهاد بالاتر را جلب کند
  • همتی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 18
    بسمه تعالی سلام کابینه ای که آقای روحانی معرفی کردند اکثرا شامل افراد جناح اصلاح طلب و کرگزاران هاشمی است و هیچکدام از جناح اصول گرا نمی باشند و این با شعار فراجناحی بودن کابینه متناقض است در ضمن ظاهرا از نظر آقای روحانی و طرفدارانشان اعتدال یعنی همفکری و طرفداری از هاشمی و خاتمی و سید حسن خمینی و هرکس مخالف این آقایان باشد افراطی است آنچه از ترکیب کابینه پیشنهادی پیداست که آقای روحانی کمترین اختیار در انتخاب وزراء داشته و اختیار خود را به مثلث هاشمی و خاتمی و سید حسن خمینی داده به نظر میرسد منظور آقای روحانی از خرد جمعی مثلث هاشمی خاتمی حسن خمینی است نه دیگران آقای روحانی اگر به این رویه ادامه بدهند سرنوشت بهتر از موسوی و کروبی نخواهند داشت
  • ایرانی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    فرقی نداره کی برگزیده شده باشه چون درهرحال یسری معترضا بنظرخودم انتخابای خوبین با رزومه های خوب و مناسب گرچه یسری ضعفارو دارن ولی بهتر ازکسایی هستن که با شعار اومدن و فقط برا کشور بدهی و گرونی به ارمغان آوردن
  • ندا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 1
    برای اولین بار تو تاریخ کسانی انتخاب شدند که تحصیلات مرتبط با پستهاشون دارند و این یعنی پیشرفت حتی اگه آقای روحانی و همکاراش نتونند به همه وعده هاشون عمل کنند این انتخابهای هوشمندانه و مجموعه کارهای ایشون برای ایجاد کار گروهها نشوندهننده افق روشنه برای ایران.به درایت ایشون احترام میزارم و امیدوارم با کمترین مزاحمت چه داخلی چه خارجی شاهد رونق اقتصادی و اجتماعی تو دوره ریاست جمهوری ایشون باشیم. امیدوارم ما مردم هم به اهمیت وحدت برای پیشرفت ایران پی ببریم و همراه و برادر هم باشیم
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      0 0
      سلام، اشتباه می کنی ، یه نگاهی به کابینه دوره هاشمی بنداز تا ببینی تخصصی دوره یعنی چه
  • لیلی A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 2
    وزیر امور خارجه، بهداشت، نفت خوبند، وزارت کشور و فرهنگ باب میلم نیستند.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 6
    اکثرا خوب هستند ولی اقای علامه سید محمود علوی فوق العاده هستند، سیدی بزرگوار ، مجاهد، فقیه و درستکار
  • سهيلا A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    8 3
    اين كابينه با شرائط سياسى و أمنيتي جامعه ى ما همخوانى دارد ، فقط نياز به اعتماد و فرصت دارند و البته صبر و هم كارى . مسلماً اگر فضا براى نقد ( نه نق نق) باز بأشد ، كارها رو به بهبودى ميرود فراموش نكنيم اين بى نواها جه مخروبه ى را تحويل گر فتند
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 2
    کابینه مدبرانه چیده شده. مهمتر از همه این است که آقای روحانی به عنوان سکاندار این کابینه بتونه در تلاطم مشکلات داخیلی و مناسبات خارجی به اهدافش برسه. هوشمندی، قاطعیت و تدبیر لازمه تا ساختار اداره این مملکت به وضعی برگرده که حاصل دهه ها زحمت افراد مختلف بوده و دولت نه و ده طی 8 سال اون رو ترکوند.
  • حسین A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 3
    کابینه عالی هست آقای روحانی در سخت ترین شرایط هستند. و باید از تجربه و شیوخیت و به قول خودشان از ژنرالها استفاده میکردند . آلان شرایط زندگی خیلی سخت تر این هست جوان هایی بخوان بیان کاروزی و تجربه اندوزی و من نمیدونم چرا ما همیشه کمیت و اعداد را به جای کیفیت بها میدیم. سن فقط یک عدد هست نه چیزی بیشتر. این کابینه در همه ابعادش خیلی عالی بسته شده. وزیر کشور هم فرد میانه روی هست و اصلا هم قابل قیاس با امثال بقایی و ملک زاده و ... نیستند. من مطمئنم که به این کابینه حتما گرهها باز خواهد شد. وزیر علوم که مربوط به حوزه کار خودم هست عالی هست
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 4
    چرا خبری از عارف نیست ؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 9
    حيف كه عارف نيست. تعجم از اينه كه آقاي روحاني چرا تحت فشار گروه هاي قدرت تو كشور نتونسته خيلي از افراد را بياره. بعضي از وزرا تحميلي اند
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 5
    خیلی با ذکاوت عمل کرده اند
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 7
    خوب بود افراذ زبده تری بااولویت جوان بودن معرفی می کرد
  • کاظم IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    12 8
    بسیارعالی
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 18
    یه سوالی هست که چند ساله ذهنم رو مشغول کرده. اونم اینکه مگه فرقی هم میکنه که چه کسی وزیر باشه؟ عملا همیشه رو به نزول هستیم
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 3
    نمیدانم اقای روحانی چرااز عارف استفاده نکرد بجز وزیر کشور بقیه عالی هستند
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 2
    خود دکتر روحانی با توجه به وضع مجلس بهترین گزینه ها رو اورده
  • محمدعلی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 8
    با سلام و عرض خسته نباشید به نظر بنده اعضای کابینه به غیر از اعضای با سن بیشتر از 60 سال خوب هستند تا کابینه زیاد مسن نباشد همواره تجربه در کنار تلاش و پشتکار و انرژی کاری بهترین انتخاب است. البته بهترین تصمیم را باید نمایندگان محترم مجلس با در نظرگرفتن واقیعت ها و سوابق بگیرند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 7
    به غیر از وزیر فرهنگ و وزیر کشور که معلومه انتخاب روحانی نبوده ولی برای اینکه کابینه رای بگیره اونها را معرفی کرده بقیه همه با تجربه و کار بلد هستند.
  • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    5 21
    آقاي جهانگيري و رحماني فضلي و پورمحمدي و طيب نيا و دهقان و علوي و ميلي منفرد و هاشمي و ظريف را معتدل و پايبند به اصول ميدانم و از اينها راضي ام اما دكتر روحاني در انتخاب زنگنه و آخوندي و ربيعي و جنتي و نعمت زاده و نجفي افراط بخرج داده و اطرافيانش را مقدم بر كارايي افراد دانسته و متاسفانه خيانت بعضي از اين افراد در فتنه ٨٨ به كشور را فراموش كرده
  • فراهانی A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 4
    در بحث کابینه نبایستی به دور از انصاف اظهار نظر نمود. هم اکنون اولویت باید بحث معیشت و اقتصاد مردم باشد تا امید ایجاد شده از بین نرود. با انتخاب افراد فوق آقای دکتر روحانی تلاش نموده اند تا حد ممکن اصطحکاک احتمالی با تندروها را در ابتدای دولت کاهش دهند. و قطعا افراد تأثیر گذار جریان اصلاحات در بدنه دولت و نه در نقش وزارت وارد می شوند. مطمئن باشید اصلاح طلبان از فضای پیش آمده استفاده نموده و برای انتخابات مجلس که دو سال دیگر برگزار می گردد برنامه ریزی می کنند. از طرفی تهران و بدنه شورای شهر را در اختیار داشته و با انتخاب شهرد ار همسو و تلاش در جهت سازندگی مردم تهران را بیش از پیش متمایل به خود می نمایند. تمامی اینها نیاز به سعه صدر و حوصله و تحمل دارد. البته ای کاش وزیر علوم اصلاح طلب بود.
  • بهنام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 5
    با احترام به نظرات همه اطلاح طلبها و نزدیکان کارگزاران تو کابینه خوب هستن و اینکه نمیشه با مجلس اصولگرا از این بیشتر کابینه رو با خط سیاسی مشخص چید ولی به نظر من کابینه تند نیست تا بتونه کار انجام بده و سنگ اندازی نکنن تو کارش نقطه قوتش وزارت خارجه نفت و علوم هس. در ضمن باید بگم که از این ناراحتم که اصولگرا تو کابینه هس چون اگه کابینه اصولگرا میخواستم به جلیلی رای میدادم
  • 123 IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 9
    دوباره این اقایون رو بیارن همون راه یکی دو دهه قبل رو برن . من فکر می کنم چندتا چهره جدید به جای این عزیزان معرفی میشد و از این عزیزان بعنوان مشاور بهره می گرفتند بهتر جواب می داد.
  • ایرانی A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 2
    تیم اقتصادی و دیپلماسی خوبه.....فقط باید حاشیه براشون درست نکنند...چون کشور الان فقط تخصص و تعهد میخواد
  • سميره GB ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 1
    فقط دلسوز ملت ومملكت باشند خدارا شكر مكنيم.
  • محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 3
    در جواب یکی از دوستان که میگه نجفی چه گلی به آموزش و پرورش زد!!!!!!!!! اقای دکتر نجفی نقطه قوت کابینه اقای روحانی هستن ایشون یکی از باسواد ترین مدیر ترین باکلاس ترین جدی ترین مومن ترین اعضای کابینه اقای روحانی هستن. ایشون از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف هستن و از سخت گیر ترین اساتیدی هستن که در دانشگاه شریف حضور داشتن. حاضرم تو این ماه مبارک قسم بخورم که اگر با ایشون نهادهای مورد نظر همکاری لازم رو داشته باشن ایشون نظام اموزشی رو متحول میکنه من از هر معلمی در مورد اقای نجفی میپرسم از اومدن ایشون خیلی خیلی خوشحال هستن
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    12 17
    چند نفری سن مفید خود را پشت سر گذاشته اند.
  • هادی A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 29
    بازگشت مومیایی ها
    • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      1 1
      بابا اینجوری نگید
  • mahyar IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    8 20
    به نظر میاد توی کابینه پیشنهادی خیلی اصل اعتدال رعایت نشده و خانه تکانی اساسی صورت گرفته ، اگر با رعایت انصاف بین اعضای کابینه پیشنهادی و کابینه دولت قبل مقایسه کنیم میشه نتیجه گرفت که بعضی از وزرا واقعا عملکرد خوبی داشتند و افراد پیشنهادی به خوبی اونها نیستند و بعضی از انتخاب ها هم افراد لایق و کارآزموده ای هستند ، کشور به همه گروه های سیاسی به دور از هرگونه تندروی نیاز داره و این جور مسائل باعث ایجاد شکاف بیشتری بین مردم میشه ، این روزها هرکسی تعریفی از اعتدال به سبک خودش داره و ما مردم هم طبق روال معمول داریم احساسی عمل می کنیم .
  • علی US ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    26 8
    رای دادیم به جناب روحانی .قبولش داریم .آرزوی موفقیت برای روحانی عزیز و کابینه ی معتدل ایشان.
  • بی نام EU ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 0
    با چشم پوشی از دو سه گزینه باید گفت که انتخاب هوشمندانه و خوبیه افراد باتجربه که برای وضعیت بحرانی در حال حاظر بهترین گزینه هستند تا بتونند جمع و جور کنند حوزه های مختلف رو. وزیر مربوط به کار ما راه و شهرسازی که خوب است ما راضی هستیم ایشالا که بتونن قدم های مثبتی بردارند . وزیر علوم هم خوب است
  • محسنی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 4
    مردم بین گزینه های اصولگرا و غیر اصولگرا ( هرچه اسمش را بگذارید. معتدل -اصلاح طلب و ....) به به غیر اصولگرا رای دادن و خواسته آنها هم این است که در کابینه نباید از اصولکرایانی که فقط خودشان را قبول دارند و مشی انحصار طلبی دارند استفاده شود . ولی واقعیت این است که اصو لگرایان تندرو فقط رای و حضور مردم را تا جائی که تایید کننده قدرت شان باشد قبول دارند . در چنین شرایطی معرفی کابینه ی ایده آل با مقا ومت حداکثری آنها مواجه شده و امکان استقرار آن نیست و باید به حداقل ها راضی بود شاید که بهبودی در اوضاع مملکت بوجود آید.
  • براتعلی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 10
    اعضای کابینه افرادی باتجربه بوده ولی به دلیل داشتن سن بالا امکان ابتکار خلاقیت وریسک در تصمیم گیری ها کاهش پیدا خواهد کردوبیم آن می رود که مجددا دیدگاه های اقتصادی سرمایه داری براقتصاد کشورحاکم شود که تجربه خوبی در زمان دولت کارگزاران در ذهن ها باقی نمانده است.
  • شهرام 2013 IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 2
    اگرچه سطح مطالبات اكثر جوانها ازشعارها وايجابا ازعملكرد آقاي روحاني بسيار بالاتره ولي بااين حال براي ايشان آرزوي موفقيت دارند
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 6
    كابيه نيست كه شركت سهامى عام!!!
  • میلاد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 5
    از وزرای دولت سد ممد عزیز و رفسنجانی بزرگ که در کابینه روحانی هستن کاملا اطمینان داشته باشید همه ماشاالله تحصیل کرده و متخصص تو همون پست هستن فقط ای کاش یکی مثل علی مطهری که روشنفکر تر از علی جنتی بود واسه وزارت ارشاد انتخاب می شد ولی واقعا جای محمد رضا عارف در پست معاون اولی خالیه اما فقط واسه ما شکست جلیلی مهم بود که به لطف خدا مردم دهن اون 4 ملیون افراطی اصولگرا رو بستن
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    23 8
    ما به دکتر روحانی رای دادیم، بنابراین عقاید و نظراتشون رو هم قبول داریم و چون این کابینه انتخابی ایشون هست ما هم این کابینه رو به احترام رایمون قبول داریم
  • شاهرخ A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    20 8
    ما فقط به روحانی رای دادیم چون خودش و افکارشو قبول داشتیم دیگه انتخاب وزرا باخودشه خودش بهتر میدونه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 15
    آقای عارف خودشون پیشنهاد وزارت را نپذیرفتند برای معاون اولی هم حتما آقای روحانی تحت فشار بودند
  • حسین IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 14
    ز وزرای دولت سد ممد عزیز و رفسنجانی بزرگ که در کابینه روحانی هستن کاملا اطمینان داشته باشید همه ماشاالله تحصیل کرده و متخصص تو همون پست هستن فقط ای کاش یکی مثل ولی واقعا جای محمد رضا عارف در پست معاون اولی خالیه کاش درمورد انتخاب ومعرفی وزیرکشور بیشتر دقت می شد
  • میلاد IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    20 8
    با انتخاب خانم ابتکار به سمت ریاست محیط زیست کابینه آقای روحانی ایشالله مزین تر بشه درود بر سد محمد خاتمی و رفسنجانی عزیز و کابینه ی با سوادشون که در کابینه روحانی هم چند تاش هستن
  • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 9
    حرف نداره
  • باران A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 37
    اینا پیشرفت نیست عقب گرده....
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 1
    وزير بهداشت گرچه سابقه مديريتي كلان نداره ولي آدم تيزهوشيه و مطمئنم تصميمات ٦ دقيقه اي كلان نميگيره مثل واگذاري تخصصها به غير متخصصين !!!
  • امینه A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    8 46
    تا دنیا دنیاست مثل احمدی نزادی نخواهد آمد
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    20 2
    درمجموع تجربه وزراء بزرگترین مزیت آنهاست، انشاءالله خیر است.
  • 45 ساله IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 1
    باور کنید باشرایط موجود بسیار خوبه....
  • خلیج فارس IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    همه رو روی هم بزاری وزیری مانند نیک زاد در دولت اقای احمدی نژاد نمیشه... این خط این نشون
  • صادق A1 ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    بهتر است در مورد اقای زنگنه به نظر کارکنان صنعت نفت توجه کنید نه بر اساس شنیدهای خودتان.اقای زنگنه در دوران وزارتش بر صنعت نفت با سیاست کاهش تصدی گری عملا باعث از بین رفتن چندین هزار شغل در مجموعه صنعت نفت شد.سیاستی که به نام خصوصی سازی انجام گرفت عملا سبب اخراج و بازخرید کارکنان مجموعه جانبی نفت گردید.متاسفانه عدم رسیدگی به تخلفات ایشان در قرارداد کرسنت و همچنین ورود افراد غیر متخصص به بدنه نفت از مجموعه هایی مانند شیلات.جهاد سازندگی(که پس از ایشان در وزارت کشاورزی ادغام شد)ونیرو گوشه ایی دیکر از کارنامه ایشان در وزارت نفت است.
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 0
    مشق های خط خورده!!!!!
  • محمد حسین IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    6 34
    افرادی که در فتنه 88 نقش داشته اند نباید باشند چون به نظام خیانت کرده اند
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    11 5
    هر چی هست بهتر از کابینه احمدی نژاده
  • احمدی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    11 3
    وزیر آموزش وپرورش بهترین است ، انشاالله نمایندگان با رای بالا دل فرهنکیان را شاد کنند.
  • جی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    9 17
    خدا رحم کند به قشرضعیف این مملکت که بازهم با حضور این آقایان فقط دانه درشتها به اوج می رسند
  • محسن IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    10 1
    تعدای از اونها خوبن ولی تعدای هم متاسفانه نه.
  • بی نام GB ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 3
    بغیر از ( نجفی -زنگنه - حجتی ) بقیه رای میاورند
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 1
    161 نظر بدون حتی یک « روحانی مچکریم » از اینکه دوره لوس بازی ها به این سرعت تمام شد خوشحالیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 1
    بعضی ها که میان کامنت میدن انگار نمیدونن که مردم ومملکت ما توی چه وضعیتی گیر کرده.فکر میکنن ده سال پیش هست.بابا همه ما میدونیم۷۰% مشکلات به خاطر اختلاف سلیقه هاین دولت وبقیه قوا های حاکم بر کشور بوجود امده است.پس ما وزیرانی رو میخواهیم که قدرت رفع سوتفاهمات رو داشته باشن ودیگران روی حرف اونها حساب باز کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 2
    دکتر نجفی خوب است
  • حسن A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 2
    من نفهميدم واقعا اينا كابينه روحاني هستن يا كابينه هاشمي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 5
    فوق العاده است بهترین ها هستند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 5
    به جز آقای نجفی بقیه به نظر خوب میرسن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 3
    خیلی عالی
  • علیرضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 3
    کابینه جناب روحانی را باید در چارچوب شرایط داخلی و خارجی موجود ارزیابی کرد .در شرایط آرمانی غیر از چند نفر از وزرا مطلوب نیستند اما باید باور کنیم که شرایط موجود آرمانی نیست و سیستم مدیریت کشور دورة نقاهت خود را می گذراند ، از این رو هیچ کدام از جریان های سیاسی و نهادهای دلسوز مجاز به تجویز داروی غیر آزموده که احتمالاً بیماری و بحرانهای سابق را اعاده کند ، نیست . کابینة موجود آن دارویی است که نتایج معلوم و مشخص خود را در سیستم مدیریت کلان مملکت نشان داده است و جناب دکتر روحانی با عنایت به خواص و عوارض قابل پیش بینی آنها ، تن به بهره گیری از آنها داده است .پس در شرایط موجود سپردن زمام امور بدست آنها مبارک است !
  • البرز IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 4
    اینکه دکتر روحانی نامی از خاتمی نمیکنه و در کابینه هم سهم اصلاح طلبا کمتره به رندی و سیاست درست ایشون برمیگرده، چون به هرحال نظام هنوز نسبت به حتی اسم خاتمی حساسیت و واکنش شدید نشون میده و هم نظام و هم مردم دیگه ظرفیت و حوصله بحث های فرسایشی فتنه88 رو نداره... همین الان میبینیم که وقتی شریعتمداری مطلبی مینویسه هممون واکنش نشون میدیم چون دیگه حوصله این حرفها رو نداریم. اما جای دکتر عارف جدا خالیه. حالا اینکه از ایشون دعوت نشد به کنار، اینکه کلا اینکه از ایشون یاد نمیشه کمی ناراحت کننده است. فکر نمیکنم ربطی هم به سیاست اعتدالی و عدم تشدید تنش با اصولگراها و حفظ آرامش و اینها داشته باشه... یادمون نره اگه دکتر عارف کناره گیری نمی کرد، شاید امروز داشتیم کابینه شخص دیگه ای رو برسی می کردیم...
  • شیدا ف A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 2
    عالیه مخصوصا وزیر نفت آقای زنگنه، مهندس نعمت زاده ،مهندس نجفی، و آقای ظریف و وزیر اقتصاد این چند نفر تا 6 ماه دیگه اقتصاد و متحول میکنند. کج فهمهای بی تجربه مخالف خواهند دید.
  • مسیح A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 1
    زمان وزارت مهندس حجتی استان فارس در اوج شکوفایی بود و ایران برای اولین بار به خودکفایی در قوت حلال مردم رسید. بخدا پدر من 80 سالشه و کشاورزه جنوب استان فارس. و داره 2 رکعت نماز می خونه هر روز که ایشون رای بیاره و وزیر بشه. تو رو خدا این رو به نماینده ها ی مجلس برسونید. ملت عملکرد وزرا را تو زندگی روزمره شون به یاد دارند. فراموششون نکردند. الکی گیر ندهند به فتنه و این مسایل. گذشته ها فراموش بشه هرچند این کابینه ربطی هم به این بازهای سیاسی نداره .
  • فراهانی EU ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    9 2
    روحانی یادت باشه عارف باید باشه. به قول آقای گلزاده، اثرات نبود آقای عارف قطعا بزودی نمایان تر خواهد شد. و اگر دکتر روحانی بدنه حمایتی اش که اصلاح طلبان هستند از او فاصله گیرند. به تیمی بدون دروازه بان تبدیل خواهد گردید که مهاجمانش اصولگرایانی خواهند بود که کم گل به خودی نمی زنند.
  • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 1
    عالی
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    2 0
    کابینه ی بدی نیست

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین