ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که در حال حاضر در حوزه صنایع نفت فردی توانمند‌تر از بیژن زنگنه برای حضوردر وزرات نفت نداریم.

سید سعید حیدری، نماینده مردم کرمانشاه در مورد گزینه پیشنهادی دولت برای وزرات نفت گفت: در حال حاضر فردی توانمندتر از زنگنه برای قرارگرفتن در این پست نداریم، برنامه‌های آقای زنگنه بسیار خوب و در جهت چشم انداز بیست ساله و برنامه پنج ساله توسعه است و به همین دلیل آقای زنگنه مورد تایید بیشتر نمایندگان کمیسیون انرژی است.

حیدری با اعتقاد به اینکه آنچه امروز در صنعت نفت داریم از دوران وزارت آقای زنگنه است اظهار کرد: اگر کاری در صنعت نفت ایران انجام شده مربوط به دوره وزارت آقای زنگنه است، دوستانی که در مورد قرار داد کرسنت به آقای زنگنه ایراد می گیرند باید توجه داشته باشند زمانی که ما در قرار داد کرسنت گاز ترش را به قیمت 140 دلار می فروختیم قطر گاز شیرین خود را به قیمت 70 دلار می فروخت؛ قبل از آقای زنگنه عسلویه یک روستا بود اما حالا تبدل به قطب انرژی جهان شده است و اینها همه در دوران آقای زنگنه انجام شده است، اگر سیاست‌های او در این سال‌های گذشته هم دنبال می‌شد در حال حاضر شاهد وضعیت بهتری در صنعت نفت ایران بودیم.

نماینده کرمانشاه با تاکید بر این که صنایع پتروشیمی ایران مدیون آقای زنگنه است، گفت: آقای زنگنه فردی توانمندی است و اگر رای بیاورد می تواند با دیدگاه‌های فرا منطقه‌ای و فراملی که دارد به رشد صنایع ما کمک کند.

این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: ایده و تاکید آقای زنگنه بر دیپلماسی نفتی می تواند بسیار راه گشا باشد، وزارت نفت می تواند هم وزارت خارجه باشد، هم وزرات اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، صنایع و بهداشت، چراکه پول توسط این وزرات خانه تولید می شود، اگر این وزرات خانه تقویت شود می توان کشور را رونق دارد و آقای زنگنه دراین زمینه توانمند‌ترین فردی هستند که می‌تواند انتخاب شود.

وی در مورد بحث‌های که بر سر سوابق زنگنه در مجلس مطرح شده است، گفت: کسی منکر این موضوع نیست که آقای زنگنه تا پیش از حوادث سال 88 با آقای موسوی کار می‌کرده است اما بعد از این که رهبری اعلام موضع کردند آقای زنگنه هم تبعیت کرده‌اند، نمی‌توان در مورد کسی که توبه کرده و خدا او را بخشیده است به زور گفت که شما دروغ می گویی، نباید این همه مته به خشاش گذاشت.

حیدری همچنین تاکید کرد: آقای زنگنه گفته است که تابع ولایت فقیه است و تابع دولت است نمی توان مغرضانه در مورد او قضاوت کرد، او فردی است که اگر به وزرات نفت برود، می‌تواند جلوی این همه فساد و رانت‌خواری‌هایی که در چند سال گذشته در وزارت نفت ایجاد شده و وزارت نفت را به دست افرادی داده است که اصلا سر رشته‌ای از امور نداشته‌اند بگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی در پایان گفت: اگر آقای زنگنه رای بالایی در مجلس بیاورد، می‌تواند در مجامع بین المللی از جمله در اوپک برای حقوق ایران گام‌های مثبتی بردارد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس شركت نفت و گاز IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 3
    بابا يكي هم محض رضاي خدا نظرات كارشناسان و تكنسينها و مهندسين شاغل در خود صنعت نفت را بپرسه نه بره سراغ روزنامه نگاران و سياسيوني كه بيشتر اوقات از روي هواي نفس و گرايش سياسي و مادي حرف مي زنند. به نظر ما بهترين دوران صنعت نفت كشور و رونق عسلويه و ماهشهر و ... به دوران 8 ساله مهندس زنگنه با كادري مجرب و مديراني قوي و شايسته برمي گرده. نه 8 سال اخير كه به قول يك نماينده مجلس در صنعت نفت واقعا "فاجعه " اتفاق افتاده است. كافي است كسي قبل از سال 84 در عسلويه كار كرده باشد و اين 8 سال اخير را هم ديده باشد به خيلي مسائل پي خواهد برد. تو را به خدا بگذاريد اقتصاد اين كشور يه كم جون بگيره . در 8 سال اخير خيليها در عسلويه بيكار شدند و به خاطر عقب ماندگي در بهره برداري از فازهاي جديد پارس جنوبي . سال ب