محمدرضا نعمت زاده، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با تسنیم گفتگویی کرده که خلاصه آن را می خوانید:

محمدرضا نعمت زاده گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت حسن روحانی است. وی که سابقه وزارت صنایع دولت هاشمی را هم در کارنامه اجرایی خود دارد، در دولت خاتمی وارد صنعت نفت و پتروشیمی شد و اکنون بار دیگر به شرط رای اعتماد مجلس بار دیگر سکان بخش صنعت و معدن به اضافه تجارت کشور را بر عهده می گیرد. به همین بهانه گفت و گویی اختصاصی را با محمدرضا نعمت زاده ترتیب داده ایم.

 محمدرضا نعمت زاده  از پس گرفتن قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت، بازگشت گشایش ال سی به رول گذشته ۱۰ درصد و ادامه ۱۰ اولویت ارزی خبر دادو با اعلام حمایت از ادغام صنعت و تجارت، باکاهش نرخ سود بانکی مخالفت کرد.

وی درباره اینکه چرا حسن روحانی کلید صنعت را به وی داده است، پاسخ داد و با تاکید بر اینکه رکود مهمترین مشکل فعلی صنعت است، راه حل هایی برای حل مشکل کمبود نقدینگی و موانع ارزی صنعت ارائه کرد.

 نعمت زاده از بازگشت روال گشایش اعتبار صنایع به گذشته با 10 درصد منابع و لغو مصوبه گشایش اعتبار 130 درصد خبر داد و با اعلام اینکه طرح بنگاه‌های زودبازده را آسیب شناسی خواهد کرد، درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت یازدهم به ویژه وزرای اقتصاد، صنعت و رئیس کل بانک مرکزی ، گفت که بانک مرکزی نباید تحت امر دولت باشد البته نباید خودمختار هم عمل کند.

 وزیر پیشنهادی صنعت با اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی راهکار بازگشت رونق به تولید نیست، تصریح کرد که پایین آوردن نرخ سود بانکی فعلا معقول نیست و نباید سود تسهیلات را دستوری تعیین کرد.

 نعمت‌زاده از ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت کرد و با تاکید بر ادامه اولویت بندی ارزی 10 گروه کالایی، از قیمت گذاری دولتی خودرو انتقاد و با اعلام اینکه صنعت خودروی کشور انحصاری نیست، تصریح کرد که قیمت گذاری خودرو را از شورای رقابت پس می گیرد و مسئولیت آن را به سازمان حمایت برمی گرداند.

 وی از واگذاری‌های بخش صنعت به بخش‌های شبه دولتی و عمومی انتقاد کرد و واگذاری بایت رد دیون را هم نامناسب ارزیابی کرد.

3131

کد خبر 307663

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    115 3
    خودرو باید ازاد بشه انحصار کنار بره تعرفه را بردارن ایران خودرو ماشین های روز فرانسه را مونتاژ و بعد تولید کنه و... البته اگر مردم مهمند!
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      15 1
      با نظر شما موافق نيستم! بنظر من صنعت خودرو در ايران با توجه به محدوديتهاي واردات كاملاً انحصاري و در خدمت منافع عده اي معدود است. مردم هم دارن چوب اين مشكل را به بدترين نحو ميخورند
  • بی نام2 IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    32 0
    امیدوارم الان که همه می خوان اشتباهات گذشته رو جبران کنن، این اشتباه بزرگ که هر روز ضررهای آن به کشور چه از بعد جانی،مالی،محیط زیست، و ... کشور رو نابود می کنه رو جبران کنن و با نظر کارشناسی بدون تعصب و با انصاف تصمیم درستی راجع به خودرو سازی بگیرن
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    21 2
    من بسیار خوشبین هستم با شناختی که از آقای نعمت زاده دارم واز نزدیک شاهد تلاش خستگی ناپذیر ایشان درصنعت پتروشیمی بودم مطمئن هستم دروزارتصنایع هم موفق میباشد .
  • حسن محمودزاده IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    1 2
    اقای میر خانی سلام:من یکی از قدیمی های ایران خودرو هستم.شما در مناظره تلویزینی که چند روز پیش انجام دادید.حرف هایتان کمی تناقض داشت.لطفا برطرف کنید تا دفعه دیگر بهتر انجام شود.حضرتعالی در سال71و 72 از طریق وزیر وقت اقای مهندس بهزاد نبوی،و معاون ایشان اقای سازگارا، با تحصیلات فوق دیپلم کامپیوتر به عنوان مدیر عامل ایران خودرو تا سال67 منصوب شدید.یک در آن سالهای جنگ که خودتان به بمباران اشاره کردید.قسمتی کوچک از سواری سازی شمالی و انبار مرکزی و مینی بوس سازی و چند نفر هم زخمی شدند.آسیبی به دفتر شما که محل خدمت آقای خیامی بود نرسید.دوم شما اشاره کردید اقایان رفتن ماشین 20 سال از رده خارج شده را آوردن ایران مونتاژمیکنند.مگر شما در اخر ماههای مدیرییتان نگفتید که قرارداد پژو را من در فرانسه بستم؟
  • حسن محمودزاده IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 1
    اقای میرخانی معلوم نشدشما کارخاندار قطعات خودرو هستید یا سخنگوی قطعه سازان،اقای میرخانی شمافرمودید در ایران خودرو که.می خواهید شرکت خودرو سازی مانند شرکت اقای غروی که ایشان در نظر داشتند ومیخواستند در شهرستان ساوه خودرو ی ایتالیایی(فیات) و بنز تولید کنند و شما هم در مدت 20 سال(دوری از ایران خودرو) موفق آیا موفق شدید موتور پیکان را روی اتاق فولکس بگذارید؟فلیم وعکسهایش در آرشیو کارخانه موجودودرنمایشگاه بین المللی در معرض نمایشقرار گرفت. حضرتعالی معلوم نشد در آن مناظره شما که قبلآدبیر شورای قطعه سازان بودید.حالامشاور قطعه سازان صدایتان چرا انقدر بلند بود. خریداران خودرواز طرف خودرو سازان تحریم شدند.آنان خودروها را در پارکینگهای مخفی نمودند تا قیمت خوب بالابکشد.بیچاره مردم ؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین