مهر نوشت:

سیروس مقدم کارگردان سری اول و دوم «پایتخت» درباره تازه‌ترین خبرهای این سریال گفت: «محسن تنابنده و دیگر دوستان نویسنده در حال کار هستند و تحقیقات مربوط به سریال را انجام می‌دهند. با پایان کارم در«بچه‌های نسبتا بد» قرار است در سفری برای «پایتخت 3» سوژه‌یابی کنیم.»

 او افزود:«در این سفر سیری در منطقه خواهیم داشت و برای سوژه‌یابی در کشورهای همسایه هم چرخ می‌زنیم.»

پس از پایان پخش سریال «پایتخت 2» در نوروز سال جاری بحث درباره ساخت سری سوم این پروژه تلویزیونی پرطرفدار آغاز شد و اخبار جسته و گریخته‌ای درباره ساخت بخش جدید این مجموعه تلویزیونی به کرات از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شد که البته این گمانه‌زنی‌ها از سوی عوامل این پروژه غیرقطعی خوانده می‌شد. با این وجود اکنون توافقات اولیه برای ساخت سومین سری از این مجموعه تلویزیونی انجام شده و تیم تولید «پایتخت 3» با مدیران سازمان به توافق ضمنی رسیده‌اند اما هنوز در مرحله ابتدایی راه هستند و متن این سریال نیز آماده نشده است.

همچنین صحبت‌های شفاهی درباره حضور بازیگران اصلی این سریال هم انجام شده تا در صورت توافق محسن تنابنده در نقش نقی، احمد مهران فر در نقش ارسطو، ریما رامین‌فر در نقش هما و علیرضا خمسه در نقش بابا پنجعلی در«پایتخت 3» هم حضور داشته باشند، اما هنوز قرارداد رسمی برای بازی در این سریال با آنها بسته نشده است.

اولین سری سریال «پایتخت» درباره خانواده نقی معمولی بود که به علت قبولی همسر او هما در دانشگاه، در تعطیلات نوروز به تهران می‌آیند و در این فرصت دو هفته‌ای فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر می‌گذارند. این سریال در نوروز 90 از شبکه اول سیما روی آنتن رفت.

 موفقیت عوامل سازنده و استقبال مخاطبان از کار، جرقه ساخت سری دوم این مجموعه را زد. اثری که مشغول بودن عوامل آن در آثار دیگر ساخت سری دومش را یک سال به تاخیر انداخت و«پایتخت 2» در نوروز 92 با محوریت سفر خانواده معمولی از شمال به جنوب کشور برای رساندن یک گنبد و گلدسته به یک امامزاده از شبکه یک پخش شد.

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    34 6
    ای کاش پایتخت3 هم پخش بشه.
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    32 6
    خیلی عالی بود. حتما عملیاتیش کنید سری سوم پایتختو :)
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    15 2
    موفقیت حداکثری و موفقیت حداقلی پایتخت و دودکش،به نگرش و نوع نگاه کارگردانانش برمیگردد.سیروس مقدم "واقعا" با جوانانه و دنبال شعار دادن نیست ولی حسین لطیفی برعکسشه.ارجاتون میدم به نوشته متنی که لطیفی اول هر قسمت دودکش میخوند.
  • milad A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    13 30
    دیگه داره مسخره میشه
  • آراز IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    30 3
    چه شود يه لحظه فكر كنيد......دودكش 2 و پايتخت 3
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      6 1
      بله به ضرس قاطع میشه گفت دودکش 2 و 3 هم ساخته میشه!!! البته به شرطی که به جای قمپز در کردن عمل کنن
  • میثم A1 ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    9 1
    فقط التماس می کنم به آقای سیروس مقدم : شما رو بخدا تا می تونید بر روی سناریو کار کنید و وقت و پول و فکر بذارید. ترکیب محسن تنابنده و پیمان قاسم خانی در نویسندگی ثابت کرده می تونه محشر کبری در عالم خنده و شوخی بر پا کنه ... هیچ کس فیلم عالی "سن پترزبورگ" رو فراموش نخواهد کرد ...