عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: نظر مجلس نسبت به وزرای اطلاعات و امورخارجه مثبت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص میزان مقبولیت کابینه دکتر روحانی گفت: افراد معرفی شده، چهره هایی خوب، متخصص و با تجربه هستند و ما باید به آنها کمک کنیم.

سید فتح الله حسینی در گفت و گو با خبرآنلاین تصریح کرد: فردی که می خواهد به عنوان وزیر حضور داشته باشد باید از نظر ویژگی های ارزشی، مؤمن و متدین، کاربلد و متخصص باشد زیرا کشور نیاز به کار، فکر و نیروی متخصص دارد تا سیاسی کاری، مردم از سیاسی کاری خسته شده اند.

وی با تاکید براین که هر وزیری روی کار بیاید بنای مجلس بر همکاری و تعامل خوب است گفت: وزرای پیشنهادی اگر بتوانند به خوبی از خودشان دفاع کنند و برنامه شان مورد تأیید نماینده های مجلس باشد قطعا نماینده ها به آنها کمک می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص وزرایی که در حوزه های سیاسی معرفی شده اند و میزان قانع شدن نمایندگان از توضیحات آنها گفت: اعضای کمیسیون سئوالاتی کردند و وزاری پیشنهادی هم پاسخ هایی دادند و هدف فقط آشنایی با برنامه ها و رفتار آنها بود. در کل اعضای کمیسیون نظرشان مثبت است و هیچ مخالفتی تا به حال نشده است.
وی گفت: نظرکمیسیون در خصوص اکثر افرادی که معرفی شده اند، چه آقای ظریف، چه آقای علوی و چه آقای دهقان مثبت بوده است.
نماینده مردم قصر شیرین در مورد این که گفته می شود وزیراطلاعات در حوزه وزارت اطلاعات نبوده اند و ممکن است در صحن علنی دچار مشکلاتی شود خاطر نشان کرد:اتفاقا آقای علوی کار امنیتی انجام داده اند زیرا ایشان رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بود.همچنین درارتش سازمان حفاظت اطلاعات در راستای بحث مکتبی امنیتی نقش بسیار ارزنده، تعیین کننده و تاثیرگذاری در نیروهای مسلح داشته است، لذا با دفاعی که آقای علوی تا به حال از برنامه هایشان کرده اند، مشخص شد به کار اطلاعاتی بسیار مشرفند و دیدگاه بسیار خوبی هم دارند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =