رئیس جمهور در صحن علنی مجلس ویژگی های وزیران پیشنهادی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس گفت: 28 معیار برای انتخاب وزیران را مورد بررسی قرار دادیم. مدعی نیستم کارهای انحام شده کامل و بدون نقص بوده است ولی تمام تلاش خود را به خرج داده ام تا انتخاب هایی شایسته داشته باشم.

وی ادامه داد: به شایستگی آنها که برگزیده ام ایمان دارم و همکارانی را که در روز تحلیف به مجلس معرفی کردم از آن جهت برگزیدم که در پی تحقق اهداف که در برنامه های مدون تقدیم شده است بودم و کسانی را انتخاب کردم که از پس تحقق اهداف و برنامه برآیند.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید یک مجموعه واحد است و من درفهرست خود مشکل کشور و توانمندی های افراد را مدنظر قرار دادم و در سه بخش وزیرانی را در کنار هم قرار دهم که مشکلات را برطرف کنند و شرایط کشور را پیچیده تر از آن دیدم که به خود اجازه آزمون و خطا بدهم اما با تمام وزیران شرط کردم که مدیریت استعدادهای جوان و پرورش نیروهای نخبه را در الویت کاری خود قرار دهند.

روحانی ادامه داد: هنوز بسیار خوشبین هستم. من به اراده خداوند ایمان دارم. من به هدایت ها و ارشادهای مقام معظم رهبری امید دارم. من به حمایت نمایندگان مجلس امید دارم که فرزند مجلس را تنها نخواهند گذاشت. من به این ملت بزرگوار امید دارم که منتخب خود را با ثبت و ثبات یاری خواهند کرد.

رئیس جمهوری گفت: به طور اختصار طبق آیین نامه باید وزرا را معرفی کنم.

عباس آخوندی: آخوندی که از بیت علم و علما هستند دارای مدرک فوق لیسانس راه و ساختمان از دانشگاه فنی تهران و دکترای اقتصاد سیاسی از دانشگاه لندن است و در جهاد سازندگی فعال بوده است و به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی قبلا مسئولیت داشته است و طرح آمایش سرزمینی را تهیه کرده است و هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و با شناختی که خودمان از ایشان داشتیم و مشورت های انجام گرفته وی را به عنوان بهترین فرد یافتم.

حسین دهقان: دهقان را تمام نمایندگان می شناسند و از فعالان دفاع مقدس است و مدتی فرماندهی نیروی هوایی سپاه را بر عهده داشتند و جانشین وزیر دفاع در دولت هفتم و هشتم بودند و در بسیاری از تولید اقلام دفاعی نقش موثری داشتند و چند سال در بنیاد شهید خدمتگذار جانبازان بودند و هم اکنون نیز در دانشگاه تهران هستند و با توجه به سوابق ایشان در صنعت دفاعی و چارچوب هایی که وزارت دفاع با بخش صنعت باید همراهی داشته باشد برای این سمت انتخاب شدند.

جعفر میلی منفرد: از شخصیت های علمی و دانشگاهی هستند و از افراد ممتاز علمی و استاد تمام مهندسی برق در دانشگاه امیر کبیر هستند و تجربیات فراوانی در زمینه مدیریت و دانشگاهی داشتند و برای تاسیس پارک های علم و فناوری تلاش کردند و معاون دفاعی وزارت علوم در دفاع مقدس بودند و شخصیت مستقلی دارد و با تمام جناح های فعال در دانشگاه ارتباط دارد و قول صریح ما به جمع ما این بوده که مشی ایشان صد در صد مشی اعتدالی در دانشگاه خواهد بود . برنامه های دولت را در دانشگاه دنبال خواهد کرد.

محمود حجتی: ایشان ابتدا امتناع می کرد و خودش یکی از افراد مفید این بخش را معرفی کرد اما بعد از مشورت های فراوان در مجموع همه نظرشان این بود که خود آقای حجتی مسئولیت را بپذیرند و همان فردی که خود حجتی معرفی کرد به عنوان معاون فعالیت کند و پس از این موضوع حجتی نیز این مسئولیت را پذیرفت و تجربه موفقی دارد. واردات امسال خود بنده را خیلی نگران کرده است. وقتی دیدم امسال باید 7.5 میلیون تن گندم وارد کنیم احساس کردم باید تحولی صورت بگیرد که انشاالله این اتفاق رخ می دهد.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    71 4
    ما هم به شما ایمان داریم آقای روحانی عزیز
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 0
    کاملا موافقم آقای رئیس جمهور محترم
  • باربارا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 0
    "روحانی: شرایط کشور را پیچیده تر از آن دیدم که به خود اجازه آزمون و خطا بدهم"- آقای رئیس جمهور الان یک سری افراد شما رو متهم به سیاه نمایی و فتنه می کنند!
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 0
    آورین
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 4
    مردودین را اورده که دوباره مردود بشن .ازموده را ازمودن خطاست