مجلس با توجه به رای اعتماد به کابینه دولت روحانی هفته مهمی را در پیش رو دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در میان وزرای پیشنهادی یکی از چهره هایی که مورد توجه نمایندگان قرار گرفت سلطانی فر بود. فردی که به رغم سوابق طولانی سیاسی و اجرایی در وزارت کشور تجربه مدیریتی هم  به عنوان نفر دوم ورزش کشور در زمان ریاست هاشمی طبا داشت. انتشار برنامه های این وزیر پیشنهادی توجه نمایندگان مردم را بیشتر کرد چرا که مسایلی که سالها پاشنه آشیل ورزش بودند نظیر استقلال کامل فدراسیونها ، واگذاری دوباشگاه پرسپولیس و استقلال ، توجه به ظرفیتهای ورزش همگانی و سلامت جامعه و چابک کردن بدنه مدیریتی وزارت ورزش در نگاه سلطانی فر قرار گرفته و برای حل آن برنامه ارائه کرده است. در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت وگو، سید مهدی هاشمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس فدراسیون تیراندازی و محمدرضا داور زنی رئیس فدراسیون والیبال به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد امکان موفقیت برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و نظر نمانیدگان مجلس برای دادن رای اعتماد به سلطانی فر پرداختند.

از دید دولت قبلی، وزارت ورزش و جوانان فرزند ناتنی بود !

سید مهدی هاشمی با انتقاد از برآورده نشدن انتظارات مجلس از وزارت ورزش و جوانان گفت : متاسفانه هنوز وظائف و اختیارات این وزارت خانه و چارت آن به تصویب نرسیده و این تشکیلات در یک غربت به سر می‌برد و نگاه دولت دهم به آن مانند یک فرزند ناتنی بود. البته این ایراد به مجلس هم وارد است که در بعد نظارتی نتوانست به خوبی به این مجموعه ورود کند برای همین آقای سلطانی فر کار دشواری دارد چرا هنوز انتظارات برای نمایندگان مردم براورده نشده است. هاشمی افزود: برنامه های ایشان جامع و کامل است منتها باید دید در بحث اجرایی چه اتفاقی می افتد. من تصور می‌کنم این مسئولیت سنگین بدون حمایت دولت و شخص آقای روحانی رئیس جمهور محترم امکان پذیر نباشد. برای همین هنوز فضای عمومی مجلس نسبت به برنامه های ایشان نیاز به اقناع بیشتری دارد که به نظرم وضع کم کم بهتر خواهد شد.

همه باید به وزیر پیشنهادی کمک کنند ، سلطانی فر موفق می‌شود  

داور زنی رئیس فدراسیون والیبال در ادامه برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت وگو با تایید نظر هاشمی مبنی بر حمایت دولت از برنامه های سلطانی فر اضافه کرد: با تجربه 32 ساله ای که در امر ورزش دارم نه تنها دولت بلکه فدراسیونها و کمیته ملی المپیک هم باید در اجرایی شدن برنامه های موثر وزیر پیشنهادی کمک  کنند. مردم انتظار زیادی از ما دارند، برای همین باید سایر نهادها حتی مجلس هم در کنار وزارت ورزش و جوانان حضور قوی داشته باشد تا بتوانیم در کمترین عقب ماندگیهای جدی ورزش ایران را با برنامه های سلطانی فر جبران کنیم. من تصور می‌کنم با دادن رای اعتماد به ایشان بتوانیم به سرعت اشکلات اساسنامه فدراسیونها در عرصه بین المللی را حل کنیم و در بعد کلان تر ، ورزش همگانی را با یک عزم ملی احیا کنیم و به کمک سلامت جامعه برویم. باز هم عرض می کنم به عنوان کسی که عمرش در ورزش صرف شده برنامه های سلطانی فر برای وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم می تواند هم در بعد همگانی هم پرورشی و هم قهرمانی و البته توسعه ورزش بانوان کارهای مهمی را انجام دهد.

استقلال و پرسپولیس سال گذشته 25 درصد بودجه فدراسیونها را گرفتند !؟

داورزنی در بخش دیگری از صحبتهای خود در این برنامه رادیویی به موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت و گفت : سال گذشته 25 درصد بودجه فدراسیونهای ورزشی را وزارت ورزش به این دو باشگاه داد که چیزی حدود 10 تا 11 میلیارد تومان شد. برای همین طبق قانون بودجه 92 باید به وزارت ورزش کمک کرد هر چه زودتر تکلیف این دوباشگاه معلوم شود و بارعایت موارد قانونی به بخش خصوصی واگذار شود .

با توانمندی‌های سلطانی فر آشنا هستم

هاشمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس فراکسیون ورزش در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال رای اعتماد آوردن سلطانی فر در مجلس گفت : من از جهات مختلف با توانمندیهای ایشان آشنا هستم و در همین مدت کوتاه هم توان فکری و برنامه ای ایشون بیشتر آشنا شدم ولی آن چیزی که ما انتظار داریم کلان دولت است. برای موضوعاتی مثل استقلال فدراسیونها ، واگذاری استقلال و پیروزی به بخش خصوصی. باید آقای سلطانی‌فر برای آنها روش اجرایی بدهد و از طرفی ما از دولت و ایشان تضمین لازم را برای این برنامه ها در مجلس خواهیم گرفت. انتظار ما از آقای سلطانی فر این است که جهشی در ورزش و مسایل جوانان ایجاد کند .

حوزه جوانان از ورزش باید جدا شود

داورزنی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره لزوم جدایی تشکیلاتی جوانان از ورزش  گفت: به نظرم این ادغام باعث شد بحث جوانان ضرر کند و باید در آینده نزدیک حوزه جوانان در قالب معاونت مستقلی زیر نظر رئیس جمهور اداره شود و وزارت ورزش با هدایت آقای سلطانی فر کارش را ادامه دهد. هر چند من برنامه های آقای سلطانی فر را در حوزه جوانان کامل خوانده ام و ایشان با توجه به سوابق اجرایی مهمی که در شش استان کشور داشته است به خوبی با حوزه مدیریت مسایل جوانان آشناست ولی توجه کنید ما چشم برهم بزنیم بازیهای آسیایی 2014 کره جنوبی و جام جهانی برزیل را پیش رو داریم برای همین باید با سرعت بیشتری برای موفقیت ورزش ایران در این رویدادها برنامه ریزی کرد .

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 15
    موفق ترین دوران تاریخ ورزش کشور با همین به اصطلاح شما وزارت ناتنی به دست آمد
    • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      1 0
      موفق ترین دوران تاریخ کشور با سه طلای محمد بنا بود. الأن یه سوال دارم آقای بنا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟