نطق یکی از مخالفان کابینه پیشنهادی با انتقادات زیادی روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در تذکری با انتقاد از اظهارات مطرح شده در نطق مخالفت حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار داشت: ناطق نباید از موضع مورد بحث خارج شود، مخالف کلیات دولت پیشنهادی رای مردم را امروز به تمسخر گرفتند. از این دولت با اقتدار به دولت لب مرزی یاد می‌کنند، پس این حماسه لب مرزی بود. ناطق باید در مورد موضوع صحبت کند، ایشان دکتر روحانی را محاکمه می‌کند ولی در باره کلیات یک کلمه حرف نزدند.

وی تاکید کرد: مخالفت باید در مورد کلیات کابینه صحبت کند نه اینکه یک جریان دیگر را زنده کند.

علی لاریجانی رییس مجلس با وارد ندانستن این تذکر گفت: براساس آیین نامه کسی که در مخالفت با کابینه صحبت می کند می تواند درباره خط و مشی و برنامه های دولت یا وزرای معرفی شده اظهارنظر کند.

مهدی سنایی نماینده نهاوند نیز در تذکری مشابه با بیان اینکه بین مخالف صحبت کردن در مورد خط و مشی دولت با خط کشیدن روی منافع ملی و برگزاری انتخابات و خلق حماسه سیاسی باید تفاوت قائل شد گفت: هم ناطقین صبح و هم ناطق الان اظهاراتی را مطرح کردند که به معنای نادیده گرفتن آرا مردم است،. آقای لاریجانی! شما باید در وسط نطق جلوی این نوع حرف زدن را می گرفتید. بحث‌های گذشته و حاشیه‌ای چه ربطی به خط و مشی دولت جدید دارد. این ناطق هیچ اشاره ای به برنامه دولت نکرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تاکید کرد: این اظهارات شان مجلس را زیر سوال می برد، این ها از اعتراضات 4 سال پیش بدتر است و باید بپذیریم که همین حرف های آقای رسایی را 4 سال تلویزیون مطرح می کرد ولی مردم آمدند و غیر آن را انتخاب کردند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر سنایی نیز عنوان کرد این نوع اظهارات مخالفان مشکل آیین نامه ای ندارد.

کما‌ل‌الدین پیرمودن نماینده اردبیل نیز در تذکری به نطق مخالف نماینده تهران گفت: آنهایی که برای میرحسین موسوی کار کرده بودند برای نخست وزیر امام آن هم تا مقطع اعلام نتیجه کار کردند، برخی این را چماق کرده و این را بر سر رییس جمهوری که تبلور اراده ملت است می زنند.

انتقاد از اظهارات بزرگواری
محمد جواد کولیوند اما در تذکری متفاوت از اظهارات بزرگواری در نطق صبح امروزش انتقاد کرد و گفت: یکی از ناطقین صبح بحثی را مطرح کرد و در کشور هم پخش شد که توهینی به این خطه بزرگ لر بود.


وی تاکید کرد: این خیلی جالب نبود که مطرح کند که اگر وزرایی معرفی شوند که مورد وثوق نباشند او را با چماق لری می‌زنیم این حرف منطق ندارد. لر و ترک‌ها تنها قوم‌هایی بودند که در مقابل دشمنان ایستادند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: آقای بزرگواری در توضیحاتی عنوان کردند که منظورشان توهین نبوده است.

تکذیب اظهارات رسایی درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات
عزیز اکبریان نماینده کرج نیز در انتقاد به اظهارات رسایی در مورد سخنان محمود واعظی در کمیسیون صنایع و معادن، گفت: ناطق مخالف عنوان کرد در کمیسیون متبوع من سوالی از آقای واعظی پرسیده شده و ایاشن گفته که من منتظر بودم که برای وزارت خارجه معرفی شوم، به عنوان نایب رییس این کمیسیون که در این جلسه هم حضور داشتم می گویم همچین سوالی از آقای واعظی نشد و جوابی داده نشده است. اتفاقا در بحث ارتباطات بهترین پاسخ را آقای واعظی به نمایندگان دادند.

اما کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس که صبح امروز در موافقت با کابینه پیشنهادی روحانی اظهارنظر کرده بود در تذکر 79 به سخنان نماینده تهران، گفت: آقای رسایی گفتند «ای کسی که در نطق صبح گفتی کاسبکاران فتنه آیا رهبری هم کاسبکار فتنه است». من از عبارت مشمئز کننده ایشان نسبت به ساحت مقدس رهبری عذرخواهی می کنم و متاسفم که یک نماینده این عبارت را به ساحت رهبری وارد می‌کند و برای اهداف خود از رهبری اینگونه خرج کند که نماینده همکار خود را تضعیف کند.

نماینده شاهرود تاکید کرد: خاطره‌ای به یادم آمد. در ایام فتنه من به سخنرانی در رشت دعوت شده بودم، در بازگشت در هواپیما یک فرمانده انتظامی گیلان کنار من نشسته بود و می گفت که برادرزاده آقای رسایی که مشارکتی هم هستند از طریق نیروی انتظامی دستگیر شده بود و رسایی پدر نیروی انتظامی را درآورد! که او را آزاد کنند.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اینگونه ادامه داد: آقای رسایی اگر ما نجابت می‌کنیم، اگر از روزنامه رنگین و 9 صحفه‌ای حرفی نمی زنیم، خوشحال نباشید،اگر از پول‌های چندصدمیلیونی تومانی که به روزنامه تو و کار تو کمک می‌شود، نمی‌گوییم، قلمت و بیانت از بقیه بهتر نیست، اگر خدایی نکرده بخواهیم غیراخلاقی و غیرمودبانه صحبت کنیم، ادبیاتش را بلد هستیم.

جلالی گفت: می خواهید جلالی را هم مثل خیلی‌های دیگر که پودرشان کردید، با بیان، قلم و اجازاتی که علی الظاهر به لحاظ شرعی دارید که به همه بتازید و هر عبارت راست و دروغی را در هر تریبونی بگویید، می‌توانید آدم‌ها را نابود کنید. اما این کار را نکنید به مصلحت جامعه نیست.

رییس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد:  من در جلسه صبح گفتم فتنه و فتنه‌گر محکوم است اما باید به مر کلام رهبری توجه کرد، چقدر آدم‌ها را به عنوان ساکت فتنه زدید، مثلا دکتر لاریجانی را زدید. آیا خدمت کردید به جامعه؟ من مدتی پیش از بزرگواری پرسیدم آیا نتیجه انتخابات برای شما خیلی بهتر شد؟ گفت نه خیلی بد شد. گفتم چون نیروهای خودتان را زدید. شما خودزنی کردید. وقتی در جریان اصولگرایی همه را به یک بهانه می‌زنید، باید منتظر نتایجش هم باشید.

کاظم جلالی در پایان گفت: این تفکر هم در انتخابات اخیر و هم در آزمون‌های دیگر نشان داده شد و مردم این تفکر را برنمی‌تابند.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    214 8
    آقای جلالی خیلی خوب جلوی تندرویهای آقای رسایی ایستاد .
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    هر انسان منصفي هم قبول داره كه راي آقاي روحاني لب مرزي بوده همونطوري كه راي كانديداي پايداري هم ته دره اي بوده !
    • بی نام EU ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      105 6
      یعنی چی؟ اختلاف 14 میلیونی یعنی لب مرز؟ جبهه پایداری تا 2 هفته مانده به انتخابات به آقای قالیباف لقب ساکت فتنه را میدادند و او را تخریب می‌کردند و حالا هم عصبانی هستند. شک نکنید کسانی که به آقای قالیباف رای دادند به خود ایشان و کارنامه ایشان رای دادند و هرگز حاضر نبودند به کاندیدای جبهه پایداری رای دهند.
    • لیلی A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      80 5
      هرانسان منصفی اگر پنج کاندیدا را مقابل یک کاندیدا ببیند به خودش اجازه نمی دهد چنین حرفی بزند. بیشترین رأیی که بزرگترین رقیب آقای روحانی یعنی آقای قالیباف آوردند، کمتر از یک چهارم رأی رئیس جمهور بود، چه طور آقای روحانی لب مرزی است؟! مگر مقابل او فقط یک نفر بوده که رأیش لب مرزی باشد؟
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    181 8
    احسنت به اقای کاظم جلالی زیبا سخن گفت
    • بی نام EU ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      132 8
      درود بر مردم فهیم شاهرود که نماینده ایشان از سال 1382 همواره معتدل بوده و هست و خواهد یود
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    150 9
    باريكلا جلالي
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      56 8
      احسنت به مردم شاهرود
  • رضا GB ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    78 5
    افرين
  • آرتا A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    34 1
    آقای کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل است نه ارومیه لطفا" تصحیص بفرمائید.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    54 2
    برخی از اینهایی که امروز در مجلس مخالفت کردند و کارشان به فحاشی و تهمت افراد عادی در بیرون از مجلس شبیه بود !!! اگر وزیر پیشنهادی کابینه میشدند آنوقت 180 درجه مخالف حرفهای خودشان میشدند!!! و 100 درصد طرفدار کابینه!!!
  • مصطفی A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 0
    خبر ان لاین خواهشا این یکی رو تایید کن از صبح 4تا کامنتهای منو نزاشتی...... اقای رسایی اگر شما رای 18 میلیونی اقای روحانی رو در دور اول و موقعی که اصلا تا حالا رییس جمهورم نبودند لب مرزی میگین پس رای اقای احمدی نژاد در سال 84 که دور اول 5 و 700 رای اورد حتی کاندیدای اول نشد بعد در دور دوم 17 میلیون رای اورد (باز کمتر از روحانی ) اونو چی میگین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونو شماها میگید پدیده 3 تیر براش سالگرد میگیرید این حماسه مردم رو میگین لب مرزی ..... واقعا خدا نجاتمون بده از دست شما افراطیها
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    54 6
    جونم نماینده عزیزمون جلالی دوست داریم
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    12 97
    خداييش آقاي روحاني با 0.7 درصد رييس جمهور ايران شد كه فكر ميكنم بي سابقه بود.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      8 2
      خداییش اختلاف 14 میلیونی آقای روحانی با آقای جلیلی هم بی سابقه بود!
    • بی نشون IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      6 1
      شما در مورد درصد کاندیدای خودت حرف بزن جناب ظرفیت!
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    4 3
    مرحبا به اقاي جلالي اگر بقيه نمايندگان حمايت کنند ديگر كسي جرات تندروي ندارد
  • یک شهروند IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    4 8
    اقای جلالی ، شما حق نداری با این ادبیات و با این گستاخی حرف بزنی.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      2 0
      آقای جلالی رو با آقای بزرگواری اشتباه گرفتی شهروند عزیز طرفدار آقای جلیلی
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    4 2
    مرحبا به اقاي جلالي اگر بقيه نمايندگان حمايت کنند ديگر كسي جرات تندروي ندارد