تسنیم نوشت:

محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص معیارهای انتخاب وزرای پیشنهادی، گفت: همان‌طور که آقای روحانی در مجلس اعلام کرد، تمامی وزرا از ویژگی‌هایی برخوردارند که مقبولیتشان مورد توجه قرار گرفته است و تبعیت از قانون و رهبری نیز یکی از آن ملاک‌ها بوده است، اما آنچه معیار اصلی است، این بود که این افراد خارج از قلمرو قانونی نباشند.
وی در خصوص زمان انتخابات سخنگوی دولت گفت: سخنگوی دولت پس از پایان رأی اعتماد به کابینه مشخص می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که معاونین رئیس جمهور چه زمانی انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: دکتر روحانی در جریان تشکیل کابینه معاونین را هم انتخاب می‌کند. همچنین تعدادی از معاونین نیز ظرف روزهای آینده مشخص می‌شوند.
صادق درخصوص زمان سفر رئیس جمهور به قرقیزستان و نیویورک گفت: هنوز این سفرها نهایی نشده است. در حال حاضر مهمترین مسئله بحث شکل‌گیری کابینه و دولت است و تصمیمات برای سفرهای خارجی بعداً گرفته می‌شود.
وی در خصوص اظهارات تعدادی از نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی، گفت: وزرای پیشنهادی بعد از جلسات علنی می‌توانند با نمایندگان دیدار کنند تا ابهامات آنها برطرف شود.
مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا تیمور علی‌عسکری به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور منصوب شده است، گفت: ما هم خودمان در رسانه‌ها به‌یک‌باره شنیدیم که آقای علی‌عسگری معاون پارلمانی است، ولی حکمی برای وی صادر نشده و او همچنان مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک است. همچنین برای آقای حسین فریدون هم هنوز حکمی صادر نشده است.
صادق همچنین در پاسخ به این سؤال که عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار اعلام کرده رئیس ستاد مردمی حسن روحانی بوده است، اظهار داشت: اجازه دهید فعلاً دراین‌باره صحبت نکنیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه صحبت‌هایی را نمایندگان مطرح می‌کنند که پاسخ‌های لازم توسط وزرا داده خواهد شد، اظهار داشت: این فضا به روشنگری خواهد انجامید.
مشاور رئیس جمهور درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر این‌که برخی از وزرای پیشنهادی در فتنه 88 دست داشته‌اند، گفت: اجازه دهید فعلاً نمایندگان بحث‌های خود را مطرح کنند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =