به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد قسیم عثمانی پیش از شروع دفاعیه اش از نجفی گفت: فتنه جدیدی در راه است و فتنه جدید این است که مجلس را در مقابل ملت قرار دهد. این مجلس عاقل و معتدل ما در این گام نخواهد افتاد و با رای و اراده مردم همراهی خواهد کرد.
او در پاسخ به مخالفی که نجفی را یکی از اعضای ستاد سران فتنه می دانست گفت: هر کس در جریان فتنه بوده باشد نه آقای روحانی وارد کابینه می کند و نه مجلس به انها رای خواهد داد. این جریان های انحرافی است که می خواهند یک فاصله ایجاد کنند و قطعا با هوشیاری در نمایندگان این اتفاق نخواهد افتاد.
نماینده بوکان در مجلس دفاعیه اش را چنین شروع کرد: آموزش و پرورش مهمترین وزارت خانه ماست. بذر فرهنگ در آموزش و پرورش کاشته می شود. دانش آموزان مسیر اینده شان را در اموزش و پرورش انتخاب می کنند. آموزش و پرورش محصولی را عرضه می کند که مواد اولیه و ورودی دانشگاه های ماست. بنا به گفته بنیان گذار جمهوری اسلامی مدارس کارخاخه آدم سازی هستند.
او گفت: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود، جامعه اصلاح می شود. ما درباره وزیر برای چنین وزارتخانه ای حرف می زنیم. درباره این وزارتخانه باید چه تدبیری بیندیشیم؟ اولا که دولت و مجلس نه در شعار و بلکه در عمل باید اهیمت آن را درک کنند.
عثمانی گفت: آموزش و پرورش از سد ساختن و انرژی هسته ای مهمتر است. اگر اموزش و پرورش را تقویت نکنیم در آینده چگونه دکتر روحانی ها، دکتر لاریجانی ها و ... به مردم خدمت کنند؟ مدیریت آموزش و پرورش باید یک مدیریت کارآمد و آینده نگر باشد. در مورد اموزش و پرورش نمی شود امروز را دید. کار آموزش و پرورش کار زیربنایی و ریشه ای است.
او به رضایتمندی فرهنگیان از دوره وزارت نجفی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر امروز رضایت مندی از نجفی در قاطبه فرهنگیان وجود دارد. نشان از کارنامه ایشان در سالهای دور است. باید کاری کنیم ببینیم چه کسی شرایط معلم شدن را دارد و دوم اینکه چه کسی را باید معلم نگه داشت. معلم شدن آسان است اما معلمی کردن و معلم ماندن سخت است. نجفی برای اینکه چه کسی باید معلم بماند و معلمی کند، برنامه دارد.
عثمانی در پاسخ به مخالف نخست نجفی گفت: برخی از دوستان همه نقاط قوت که نجفی دارد را به عنوان ابهام ذکر کردند. در ۸ سال گذشته درباره معیشت معلمان کسی حرف نزده است. اما امروز دراین اینباره حرف می زنند. سال گذشته زندگی معلمان در کجا بود. بیشترین فشار را متحمل شدند
او گفت: تنها وزیری که در بین فرهنگیان جایگاه دارد بعد از شهید رجایی، نجفی است. دهها پیامک برای ما آمده که از ایشان حمایت کنید. ما به خاطر جامعه وظیفه داریم از ایشان حمایت کنیم. اندازه شاخص های دوره مدیریت ایشان قابل مقایسه با قبل و بعدش نیست.
عثمانی گفت: معلم وقتی توانست بگوید من معلم هستم که معیشتش درست شد. اگر به معیشت معلم نرسیم نباید انتظار داشت جانفشانی کندمعلم دغدغه بچه خودش را نباید داشته باشد تا دغدغه بچه های مردم را داشته باشد.
او گفت: کمک به نجفی کمک به نظام و آموزش و پرورش است. من از آقای نجفی می خواهم همانطور که نگذاشت آموزش و پرورش در دوره قبل سیاسی شود اجاره ندهید گروه هایی به اسم اصلاح طلب و اصولگرا وارد آموزش و پرورش بشود.
در ادامه جلسه ملامحمد زارعی به عنوان یکی دیگر از موافقان نجفی پشت تریبون گفت: سخن گفتن در مورد شخصیت آقای نجفی کار سختی است. مقطع وزارت ایشان به یادماندی و نورانی است. به همین دلیل فرهنگیان درخواست داشتند با قاطعیت از نجفی حمایت کنیم.
او با بیان برخی از دستاوردهای دوره تجفی را چنین بیان کرد: موضوعات تربیتی در دوره ایشان پررنگ شد. ایشان به دلیل توجه به قرآن در مدارس به عنوان خادم القرآن شناخته شد. توجه به توسعه مراکز اموزش فنی و حرفه ای در مراکز محروم بود. این مراکز رشد ۱۸ برابری داشت. افزایش بی سابقه درآمد فرهنگیان و افزایش ۲۰۶ درصدی مراکز درمانی فرهنگیان و ایجاد صندوق رفاه فرهنگیان، تصویب قانون شوراهای اموزش و پرور ش و پیگیری برای تصویب این قانون و بخشی از اختیارات را به استان ها دادن و مانند اینها از دستاوردهای ایشان بوده است.
زارعی همچنین گفت: آقای نجفی در ستاد آقای کروبی هیچ سمتی نداشتند. بلکه به دلیل شخصیتشان نقش تعدیل کننده را داشتند و خیلی از مسایل را کنترل کرد این یک اتهام هست. در شرایطی که مردم به شعارهای این دولت رای داده اند و رصد می کنند این مجلس را حق این است که با حسن نیت و تعامل این رای گیری اتفاق بیفتد و این شرایط برزخی برداشته شود.
۴۷۴۷
نظر شما