حجت‌الاسلام زم: درباره‌ خانه سینما حرف نمی‌زنم / برای ریاست سازمان سینمایی دعوت نشدم

ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام محمد زم تأکید کرد: «مسائل زیادی هستند که در اولویت رئیس جدید سازمان سینمایی باید قرار بگیرند چون حال سینما اصلا خوب نیست.»

 یکی از روسای سابق حوزه هنری که از او به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست سازمان سینمایی نام برده می‌شود، گفت: «کسی از من برای ریاست سازمان سینمایی دعوت نکرده است.»

او درباره‌ اقداماتی که باید مدیر بعدی سینما مورد توجه قرار بدهد، بیان کرد: «مسائل زیادی هستند که باید در اولویت قرار بگیرند. در میان آن‌ها دو اتفاق بزرگ باید در سینما بیفتد که یکی از آن‌ها سالن سازی است.»

این مدیر سابق فرهنگی که در حاشیه‌ مراسم افتتاح سینما گالری سمرقند (در منطقه‌ جنت‌آباد تهران) سخن می‌گفت، اضافه کرد: «کلنگ ساخت همین مجموعه سمرقند را 22 سال قبل زده بودم و هیچ فکر نمی‌کردم که 22 سال باید طول بکشد تا این مجتمع ساخته شود. البته در آن زمان این منطقه بیابان بود و اصلا موقعیت شهری نداشت.»

 حجت‌الاسلام زم با بیان اینکه کشور نیازمند پنج‌هزار سالن سینماست، ادامه داد: «وقتی سالن سینما به اندازه‌ کافی وجود داشته باشد پس از می‌توان از سینماگران انتظار داشت که فیلم خوب، غیر رانتی، غیریارانه‌ای و غیر دولتی بسازند.»

او تأکید کرد: «در چنین شرایطی در سینمای غیردولتی حرف مردم مطرح می‌شود و خود مردم هم حضور خواهند داشت. طبیعتا سینما به یک مکان متعلق به مردم تبدیل می‌شود که نیازهایشان در آنجا تأمین می‌شود بنابراین توسعه‌ی ساخت سینما و ساخت فیلم خوب دو اولویت مهم مدیر بعدی سینما است.»

زم همچنین درباره‌ وضعیت خانه‌ سینما و اقدامی که مدیر بعدی باید برای آن انجام دهد، گفت: «این موضوع آن‌قدر ابتدایی و پیش پا افتاده است که متاسفانه آن را به یک موضوع بزرگ تبدیل کرده‌اند. به دلیل کوچک بودنش اصلا درباره‌ آن حرف نمی‌زنم تا خیلی‌های دیگر هم حرف نزنند. وقتی حرف نزنند، در خانه سینما باز می‌شود و وضعیت آن درست خواهد شد.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =