عضو کمیسیون امنیت ملی می گوید عملکرد دقیق ظریف در مجموعه مذاکرات 598 توانست محکومیت عراق را به اثبات برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی عصر امروز در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه یازدهم، جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: آیا به حضور تیم قوی در عرصه بین الملل تردید داریم؟ آیا در شرایط موجود نباید نسبت به دیپلمات با تجربه اعتماد کنیم و این را با رای بالا به تصویب برسانیم؟

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: تحولات در حوزه دپیلماتیک در منطقه نیاز به دیپلمات ورزیده دارد و در شرایط فعلی به کار عمیق و کار دیپلمات کارآمد دارد تا بتواند از موضع ایران به خوبی دفاع کند.

وی با بیان این که نباید ریسک کرد، جوانگرایی درست است اما نباید از تجربیات گذشته به سادگی عبور کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما عملکرد دقیق ظریف در مجموعه مذاکرات 598 توانست محکومیت عراق را به اثبات برساند.

وی تاکید کرد: امروز وزارت خارجه نقش مهمی در پرونده هسته ای دارد و باید پیوند دیپلماتیک را ایجاد کند و باید بر اساس عزت و حکمت عمل کند و در چارچوب و روش عزتمندانه منافه ایران را پیگیری کند.

جهانگیرزاده با اشاره به روابط فراوان ظریف گفت: آقای ولایتی می گفت ظریف توانمندترین و بهترین دیپلمات کشور ما است.

عضو کمیسوین امنیت ملی گفت: این ایراد دارد که رسانه های بین المللی از ظریف تعریف می کند؟ چرا اسرائیل را نمی گویید که مدام ظریف را می کوبد. برادر عزیر شما و من می دانیم که اینگونه بحث های شما باید در ظرفیت نظام تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: بایدقدرت وزارت خارجه را افزایش دهیم و بدانیم وجود مهره ای قوی خواهد توانست منافع ایران را براورده کند و اگر ظریف با تیم انحرافی ارتباط داشت چرا برکنار شد؟

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =