پرونده مرگ دختر جوانی که در حادثه سقوط در یک پارتی شبانه فوت کرده بود با نظر دادگاه دوباره باز شد.

به گزارش فارس، شامگاه پنجشنبه 25 مرداد سال‌ گذشته مأموران کلانتری 101 تجریش از برگزاری یک پارتی شبانه در یکی از خانه‌های داخل یک برج در الهیه با خبر شدند.
مأموران با حضور در محل برگزاری این برنامه متوجه شدند، 2 مرد جوان با معرفی کردن خود به عنوان مأموران مبارزه با مفاسد اخلاقی اقدام به ورود به این خانه کرده‌اند و در حال تخلیه مشروبات الکلی از خانه هستند تا اعضای شرکت کننده فرصت منهدم کردن آن را پیدا نکنند.
اصغرزاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده افزود: مأموران نیروی انتظامی به دلیل نداشتن حکم قضایی از ورود به خانه خودداری کردند و تنها نظاره‌گر اعمال و رفتار این دو مدعی بودند.
وی ادامه داد: ماجرا به همین شکل ادامه داشت تا اینکه در همین لحظه مأموران صدای جیغ و فریاد یکی از دختران شرکت کننده در این پارتی را شنیده و متعاقب آن از سقوط این فرد به داخل حیاط با خبر شدند.
وی گفت: با حضور در صحنه و‌ بررسی‌ها دریافتم. اعضای شرکت کننده در پارتی مدعی‌ هستند که یکی از افراد مأمورنما پس از سقوط دختر جوان از اتاق محل سقوط بیرون آمده است.
وی ادامه داد: با صدور حکم قضایی 2 مرد مأمورنما دستگیر شدند ‌و افراد شرکت کننده در این بزم شبانه نیز دستگیر شدند و تحقیقات ابتدایی از این افراد آغاز شد.
وی افزود: با به دست آمدن آثار و نشانی‌های موجود در محل حادثه مشخص شد این خانه محل و پاتوقی برای جوانان متعددی بوده که با حضور در این محل به امیال شیطانی خود می‌رسیده‌اند.
بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران گفت: 2 مرد مأمورنما به اتهام ورود غیرقانونی و همچنین جعل عنوان بازداشت شدند و تحقیقات از آن‌ها آغاز شد.
وی ادامه داد: تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مشخص شد برخی از دختران حاضر در این مهمانی مدعی‌ هستند مریم دختر جوان سقوط کرده در ابتدای حضور این 2 مرد مأمورنما پیشنهاد پریدن از داخل پنجره به درون حیاط را داده‌ است اما این افراد وی را به دلیل ارتفاع زیاد از این اقدام منصرف کرده‌اند.
وی افزود: یکی از 2 مرد مأمورنما بنا بر اظهارات همه‌ افراد شرکت کننده در مهمانی داخل سالن اصلی و در حین تفتیش بدنی افراد بوده و فرد دیگر داخل اتاق بوده است در صورتی که خود این فرد مدعی است، داخل آشپزخانه بوده‌ است.
اصغرزاده گفت: ادعای این فرد مبنی بر حضور در آشپزخانه نمی‌توانست کذب باشد زیرا اتاق و آشپزخانه در کنار هم و در یک راهرو پشت سالن اصلی است که حاضران داخل سالن نمی‌توانند آن را ببینند.
وی ادامه داد: ابهامات زیادی در این پرونده وجود داشت اما نکته قابل تأمل این بود که بررسی از دوستان و اعضای شرکت کننده در پارتی نشان داد مقتوله آدم جسوری بوده به حدی که تا کنون ده‌ها بار بر اثر درگیری با مأموران نیروی انتظامی دستگیر شده است.
بررسی از افسر کلانتری حاضر در صحنه نیز نشان داد این فرد مدعی‌ شد فردی از مسئولان ناجا در پشت بی‌سیم هویت 2 مأمورنما را تأیید کرده و از مأموران خواسته ‌است تا با این افراد کاری نداشته باشند.
افسر نیروی انتظامی مورد نظر شناسایی شد و با حضور در دادسرای امور جنایی مدعی شد صرفاً مخبر بودن 2 مأمورنما را تأیید کرده و به هیچ‌ عنوان به مأموران در خصوص اعمال انجام شده از سوی این افراد سخنی به میان نیاورده است.
اظهارات این فرد از سوی بازپرس جنایی پذیرفته شد اما برای مشخص شدن ابهامات باقیمانده در پرونده چندین دستور دیگر صادر شد تا مشخص شود اظهارات این درجه دار صحت دارد یا خیر.
وی افزود: بار دیگر جسور بودن مقتوله به یادمان آمد. به گونه‌ای که مشخص شد وی حتی یک بار با فردی که به او در فرودگاه مهر آباد در خصوص حجابش تذکر داده است درگیر شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است.
بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران گفت: بررسی نتایج اولیه تحقیقات فرضیه به قتل رسیدن این فرد را دور از ذهن کرد و بیشتر فرضیه پریدن و سقوط در حال بررسی بود تا اینکه سرانجام این فرضیه قطعی شد و به قتل رسیدن این فرد منتفی شد.
وی ادامه داد: صبح 23 خرداد امسال در آخرین جلسه بررسی اظهارات متهمان پرونده 5 زن جوان حاضر در مهمانی به همراه 7 پسر که دوستان این افراد بودند به همراه 2 متهم مأمورنما از خود دفاع کردند.
اصغرزاده گفت: با توجه به دفاعیات این افراد و همچنین مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده هر 14 نفر از اتهام قتل عمد تبرئه شدند.
وی ادامه داد: پرونده به شعبه 1159 دادگاه عمومی جزایی تهران فرستاده شد اما قاضی دادگاه مدعی شد 2 مرد مأمورنما به اتهام تسبیب در قتل عمد مجرم هستند.
وی افزود: صبح امروز به یکی از متهمان پرونده این اتهام تفهیم شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 1
    داستان جالبي بود چون طرف جسور بود خودشو كشت دم كاراگاهان اگاهي گرم