فرهاد مجیدی می گوید قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا همراه با استقلال تنها رویای ورزشی برآورده نشده اوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا  (AFC)گفت و گویی را با فرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال ترتیب داده. شماره 7 آبی ها در این گفت و گو در مورد شرایط استقلال در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده است:

فرهاد مجیدی با سه گلی که برای استقلال به ثمر رساند این تیم را به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند و حالا شاگردان امیر قعله‌نویی در دو بازی رفت‌و‌برگشت که در ماه آگوست و سپتامبر برگزار خواهد شد به مصاف بوریرام تایلند می‌روند.

فرهاد مجیدی سال 2003 در قهرمانی العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا نقش پررنگی داشت. او در فینال سال 1999 به همراه استقلال در فینال شکست خورد و حالا این بازیکن  37 ساله چشم به سومین قهرمانی آبی‌پوشان تهرانی در قاره آسیا دارد.

کاپیتان استقلال در این مورد می گوید: «قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه العین در فصل 03- 2002 یکی از بهترین خاطرات و افتخارات دوران ورزشی من است اما قهرمانی در این رقابت‌ها با استقلال برایم بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. شاید این تنها رویای ورزشی‌ام است که هنوز برآورده نشده است.»

او ادامه می دهد: «قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به همراه استقلال از بازی برای تیم ملی در جام جهانی برای من لذت بخش تر است.»

مجیدی در بخش دیگری از صحبت هایش می گوید: «استقلال تیم شناخته شده ای در آسیا است. ما تیمی قدرتمند هستیم و در دوره‌های قبل لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی به دست آورده‌ایم. بوریرام هم می‌داند که برابر تیم قدرتمندی قرار خواهد گرفت اما در حال حاضر ما تمام تمرکز خود را روی این دو دیدار گذاشته ایم تا در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار بگیریم.»

با وجود اینکه فرهاد مجیدی در طول دوران حرفه‌ای‌اش معمولا در تیم ملی ایران حضور داشت اما او نتوانست در جمع شاگردان برانکو ایووانکوویچ برای حضور در جام‌جهانی 2006 آلمان قرار بگیرد. با این حال به نظر می رسد موفقیت در استقلال برای این بازیکن باسابقه که عناوین خوبی در آسیا به دست آورده، لذت بیشتری دارد.

استقلال که تاکنون به 8 عنوان قهرمانی در لیگ باشگاهی ایران دست پیدا کرده، در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امسال برابر الشباب امارات در مجموع دو دیدار رفت‌و‌برگشت با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد تا راهی دور بعد شود.

آبی پوشان در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف بوریرام قهرمان تایلند بروند که پیش از این موفق به شکست تیم بنیادکار ازبکستان شده است.

شماره 7 استقلال در این مورد می گوید: «تابه حال تنها یک مرتبه برابر تیم‌های تایلندی بازی کرده‌ام که آن هم مربوط به دوران حضورم در العین امارات می شود. تیمی که با ما بازی کرد، تیم «ترو ساسانا» در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2003 بود. آنها تیم بسیار قدرتمندی بودند اما در حال حاضر من اطلاعات چندانی از بوریرام ندارم.»

مجیدی در ادامه می گوید: «پیش از بازی مقابل آنها (بوریرام) ما بازی‌های اخیرشان را تماشا می کنیم تا بتوانیم این تیم را آنالیز کنیم. ما معمولا حریفان خود را دست‌کم نمی‌گیریم اما فکر نمی‌کنم که ما کار دشواری را مقابل آنها داشته باشیم. امیدوارم در همان دیدار رفت در تهران با حمایت هواداران خود پیروزی خوبی را برابر آنها کسب کنیم تا راه حضورمان در مرحله بعدی هموار شود.»

ستاره سابق تیم ملی ایران همچنین در مورد سطح کیفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا می گوید: «لیگ قهرمانان آسیا سال به سال پیشرفت می کند، تیمی که قهرمان این رقابت ها می شود قدرت واقعی این قاره است. فوتبال آسیا به ویژه تیم‌های کره‌ای در طول سالیان گذشته پیشرفت بسیاری کرده‌اند. امسال هم استقلال به عنوان نماینده ایران در آسیا است و امیدوارم که ما در روز پایانی این مسابقات به عنوان قهرمانی برسیم.»

امیر قلعه‌نویی سرمربی موفق ایرانی که قهرمانی‌های زیادی در لیگ ایران داشته، مجددا به این تیم برگشته تا همراه با جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران فصل موفقی را برای استقلال رقم بزند. قلعه‌نویی پیش از این هم در سال‌های 2010 و 2011 سپاهان را به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران رسانده بود.

فرهاد مجیدی در این مورد می گوید: «امیر قلعه‌نویی موفق‌ترین مربی در لیگ برتر ایران است. او با تیم‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی رسیده و در استقلال چه به عنوان بازیکن و چه مربی همیشه یک قهرمان بوده است. امیدوارم زیر نظر او قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شویم.»

ترجمه: سروش امینی توماجی

252 43

 

کد خبر 308338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =