برنامه جنتی مملو از توجهات عمیق به مسائل فرهنگی است / نماینده ساری از وزیر پیشنهادی ارشاد دفاع کرد

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی مجلس گفت برنامه‌های علی جنتی برآمده از سنت و معنویت دینی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، صلاحیت علی جنتی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در بخشی از این جلسه محمد دامادی، نماینده مردم ساری در مجلس به عنوان سومین موافق جنتی برای وزارت ارشاد صحبت کرد.

دامادی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه 24 خرداد تابوت افراطی‌گری و تولد اعتدال بود، وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد را برآمده از سنت و معنویت دینی دانست و گفت: «او مدارج علوم دینی را تا سطوح عالی پیموده و  به همین نسبت در عرصه دانشگاه هم حضور داشته است.»

او ادامه داد: «فعالیت او در صدا‌و‌سیما برخی از مهم‌ترین واقعیت‌های فرهنگی و تقاضاهای مردم از عرصه رسانه را به او نشان داده است.»

نماینده ساری گفت: «در سال‌های مدیریت جنتی هیچ گفتار و کردار افراطی از او دیده نشده است. متن برنامه آقای جنتی مملو از توجهات عمیق به مسائل فرهنگ کشور است. از این برنامه تنها کسانی بر‌می‌آشوبند که در سال‌های گذشته کوشیده‌اند فرهنگ را دولتی کنند و منویات خود را بر اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین بقبولانند.»

دامادی ادامه داد: «او در صدا‌و‌سیما به خوبی دریافت که در دنیای رسانه‌ای شده جدید دیگر نمی‌شود بجای مردم نیازهای فرهنگی آن‌ها را تشخیص داد. فلسفه برنامه‌ ارائه شده منطق گفت‌و‌گو و تعامل و خرد جمعی اهالی فرهنگ و هنر را به رسمیت می‌شناسد و طبیعی است که این رویکرد به مذاق آن‌ها که همواره دوست دارند گوینده باشند و دیگران شنونده و دوست دارند فرهنگ عرصه صدور دستورها باشد خوش نیاید.»

نماینده مردم ساری با بیان ضعف مدیران عرصه فرهنگ در دولت گذشته، گفت: «حاصل عملکرد در عرصه فرهنگ در چند سال گذشته نشان داد عرصه فرهنگی قربانی طمع دولتیان شده و نتیجه اینکه اعتماد بین بخش نخبه بخش فرهنگی تضعیف شده است. همچنان که به خوبی شاهد این موضوع بودیم که با ندانم‌کاری‌ها چه به روز خانه سینما و اهالی آن آمد.»

او ادامه داد: «در میان برنامه‌های آقای جنتی که به مجلس ارائه شد دیدیم که نگاه ویژه‌ای به فرهنگ کشور شده است. در کشوری با سابقه تمدنی زیاد که سینماگرانش بر قله افتخار دنیا ایستاده‌اند، شاعرانش شهرت جهانی دارند و نویسندگانش کتاب‌هایشان به چند زبان دنیا ترجمه شده، باید بر تکیه بر منطق فرهنگ مدیریت فرهنگی را عهده‌دار شد.»

دامادی افزود: «برنامه‌های آقای جنتی به نمایندگان محترم مجلس نشان داد که او درک درستی از شرایط امروز جامعه و فرهنگ کشوردارد. در برنامه های ایشان بر 13 ظرفیت توانمدی فرهنگی کشور تاکید می‌شود که بازنمایی اعتدال را در آن دیدید. این برنامه‌ها نشان داد چارچوب اندیشه های فکری ایشان بر اساس دین استوار است.»

نماینده ساری در پایان گفت: «جای بسی تاسف دارد که کشوری همانند ایران با سابقه فرهنگی بسیار غنی جایی در فرهنگ دنیا ندارد. عرصه فرهنگ می‌تواند در ارتقای بحث اشتغال موثر باشد. امیدوارم نمایندگان مجلس به این روحانی، روحانی‌زاده در کابینه دولت آقای روحانی رای مثبت بدهند.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =