دفاع ویژه روحانی ازنجفی،میلی​منفرد،آخوندی و زنگنه/حضور حتی دو هفته​ای سرپرست در وزارت نفت،ضرردارد/6

حجت الاسلام حسن روحانی همانطور که در نشست خبری خود وعده داده بود، از تمامی وزرای خود قاطعانه حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از هر یک از وزرای پیشنهادیش برای کابینه یازدهم تک تک یاد کرد و گفت: برای وزارت اقتصاد دکتر طیب​نیا را با توجه به ابعاد مدیریت ایشان انتخاب کردم. دکتر واعظی تخصص دانشگاهی در وزارت ارتباطات دارد و سابقه مدیریت در مخابرات دارد و توانایی بین المللی کافی دارد.

وی افزود: حجت الاسلام علوی برای وزارت اطلاعات معرفی شد که آشنایی من با ایشان در دوره مجلس شورای اسلامی بود و در مجلس خبرگان که عضو کمیسیون سیاسی بوده و قدرت مدیریت کافی و آشنایی از اطلاعات کشور دارند و مورد وثوق بنده و همه کسانی است که باید بر این امر مهم وثوق کنند.

روحانی در تشریح ویژگی​های وزیر بهداشت خود گفت: با اصرار از آقای هاشمی خواستیم که این مسئولیت را بپذیرند. ایشان سابقه طولانی جهادی و جبهه​ای دارند و در جامعه پزشکی شناخته شده اند. در وزارت دادگستری هم حجت الاسلام پورمحمدی این مسئولیت را پذیرفتند و من از حضور ایشان خوشحال شدم. نه فقط به خاطر اینکه هماهنگ کننده هر سه قوه خواهند بود، بلکه برای انکه در مبارزه با فساد هم به دولت کمک می کنند.

وی از سابقه آشنایی خود با دهقان از دوره جنگ و جبهه یاد کرد و ادامه داد: برای وزارت صنعت هم مهندس نعمت زاده را انتخاب کردم که به حق فردی شایسته در بخش صنعت هستند و نشاط جدید را در این بخش خواهند آفرید. در بخش فرهنگ هم جناب آقای جنتی مد نظر قرار گرفت که از فعالان در انقلاب بود و به فرهنگ اسلامی و ایرانی اشراف دارد.

رئیس جمهور از رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور هم به جهت سابقه مدیریتی استانی اش یاد کرد که هم با فرهنگ آشناست و هم با دید اقتصادی می تواند به شرایط استان​ها توجه کند. او همچنین به کردی و آذری هم سخن می گوید و فارسی اش هم به همان اندازه خوب است و نشان دهنده آشنایی وی با اقوام است.

او از معرفی چیت چیان برای وزارت نیرو هم یاد کرد که توجه جدی ای به وضعیت آب در کشور دارد.

به گفته وی، بهترین شخصیتی که می توانست مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده بگیرد، دکتر ظریف است. از زمان دفاع مقدس، قطعنامه 598 تا کنون، مهارت وی در مذاکرات بین المللی و اطلاعاتش از خط رهبری قابل توجه است.

وی از حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی هم یاد کرد که متواضعانه از ابتدا کسان دیگری را به جای خودش برای این وزارتخانه معرفی کرده بوده.

روحانی سپس به وزارت آموزش و پرورش پرداخت و نجفی را شخصیت علمی، پژوهشی و برنامه ریز خواند که محبوبیتی بالا در میان فرهنگیان دارد، درک عمیقی از آموزش و پرورش و مسائل عمومی کشور دارد و دغدغه فرهنگیان را می داند. او می داند که معلم دلخسته نمی تواند فرزندان با نشاطی را تحویل جامعه بدهد. او تجربه سیاست گذار یو برنامه ریزی کلان کشور را دارد و متعهد به انقلاب و نظام و رهبر انقلاب است.

روحانی با بیان اینکه شرط اولیه همه وزرایش تعهد، تخصص، قانونمداری و توجه به نظرات مقام معظم رهبری بوده است، از نجفی هم به عنوان یکی از همین متعهدین یاد کرد و در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم از میلی منفرد به عنوان فردی مورد اعتماد دانشگاهیان، معتدل و مدیر یاد کرد و گفت: ایشان شخصیتی معتدل است که می تواند فضای دانشگاه ها را آرام نگه دارد. او از افرادی است که اگرچه تفکر اصلاح طلبانه دارد اما در اجرا همیشه مستقل و فراجناحی عمل کرده و در چارچوب نظام، دستورات رهبری را مد نظر قرار داده. البته من با اصلاح طلب یا اصولگرا بودن فردی مشکلی ندارم و همه باید در دولت آینده اعتدال گرا باشند.

«برای وزارت تعاون وزیری را معرفی کرده ام که هم فقر را حس کرده باشد و هم سال ها امنیت ملی را لمس کرده باشد و پیوند اقتصاد و اجتماع را بداند». این توصیف روحانی از علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار و تعاون بود. به گفته وی، ربیعی بی تردید می تواند این وزارتخانه را در چارچوب برنامه های دولت اداره کند.

به گفته وی، آخوندی که برای وزارت راه و شهرسازی انتخاب شده، هم دارای دانش مهندسی است و هم دارای دانش اقتصادی و توسعه اجتماعی. از این رو در بحث آمایش سرزمینی موفق خواهد بود. تمرکز گرایی و پرهیز از پایتخت سالاری هم در برنامه های وی است.او با انجمن های حرفه ای و تخصصی هم هماهنگ است. او جهادگری با سابقه جهاد و رزمندگی است و به حقوق شهروندی توجه دارد. او این شهامت را دارد که در همان سالهای حساس در حضور رهبری بگوید که در انتخابات ایران نه تنها تقلب نشده بلکه اساسا امکان تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد.

روحانی در تشریح ویژگی​های وزیر نفت خود نیز گفت: شرایط زندگی مردم با این وزارتخانه پیوند خورده و دشمن تحریم خود را بر این وزارتخانه گسترش داده است. جایگاه این وزارتخانه یگانه است و نگاه ما به آن نیز باید یگانه باشد. چرا که سیاست خارجه و اقتصاد ما به این وزارتخانه وابسته است. در این وزارتخانه به یک مرد کهنه کار نیاز داشتیم. برای همین با وسواس در این زمینه بررسی کردم و همه متخصصین و صاحب نظران نفتی، زنگنه را شایسته​ترین فرد برای این وزارتخانه دانستند. اگر دوره مسئولیت وی را با دوره های دیگر  وزرا در وزارت نفت مقایسه کنید پی به توانمندی او خواهید برد. مقایسه وضعیت پارس جنوبی در دوره مدیریت وی و پس از آن به تنهایی کافی است!

رئیس جمهور خطاب به مردم ادامه داد: بنده به عنوان منتخب شما اعلام می کنم که فردی بهتر از زنگنه برای ان وزارتخانه نمی شناسم. حتی اگر دو هفته این وزارتخانه با سرپرست اداره شود، برای این وزارتخانه و منافع ملی کشور ضرر دارد. من از دوره جنگ با مهندس زنگنه آشنا هستم. پرونده وی را دنبال کرده ام. او فردی پاکدست است. در بحث کرسنت هم اولین کسی که ایراد گرفت،من بودم. در جریان امور مراحل بعدی آن هم هستم. زنگنه مهندسی پاکدست و مفید و بهترین گزینه برای این وزارتخانه استراتژیک است.

وی سپس به وزارت ورزش و جوانان رسید و سلطانی​فر را فردی فعال خواند که مدتی جانشین مسئول ورزش کشور بوده و فردی شایسته برای بر عهده گرفتن وزارتخانه ای است که از لحاظ غرور ملی، سیاست دیپلماتیک و ورزش همگانی مهم است. به گفته وی سلطانی فر بهترین فرد برای این وزارتخانه است.

ادامه دارد...

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lمصطفی A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    5 0
    بابا اسم وزیر رو درست بنویسید!!!!!!!!!!!!! میلی منفرد درسته نه نیلی منفرد!!!!!!
  • ساره IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    3 1
    آقای روحانی با معرفی قبل از موعد وزرا نشون داد که چقدر دغدغه مشکلات مردم رو داره .امیدوارم برای نماینده ها هم مهم باشه
  • حمید رضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    74 0
    جناب روحانی ما جوانان از شما درخواست داریم تا اولویت کاری خود را اشتغال و کاهش تورم قرار دهید. دعای ما موفقیت شما و همکارانتان بوده و خواهد بود. ان شاء الله
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    87 5
    درود بر شرف دکتر روحانی با دفاعیه بسیار شیوا و منطقیش دهان همه یاوه گویان به خوبی بست
  • هاتف IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    106 3
    امثال آقای شریعتمداری توجه کنند که رئیس جمهور از اصلاح طلبان کابینه دفاع ویژه کردند و جواب وی را هم داد.
  • لیلی A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    63 2
    آقای روحانی، بهت افتخار می کنم و هروقت شما صحبت می کنید از خوشحالی می خوام جیغ بزنم. امیدوارم همه ی کابینه تون رأی بیاره. پیروزی شما قشنگترین انتخابات ایران رو رقم زد و امیدوارم پیروزی کابینه تون هم این قشنگی رو بیشتر کنه.
  • رسول A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    8 0
    عارف وزیر علوم
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    19 0
    نوبت ملت هم برای مجلس میرسه
  • سروش A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    13 1
    همین جمله اقای روحانی که ایشان تفکر اصلاح طلبانه دارند گرای خوبی بود که رای ندهند
  • فرهنگی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 1
    نوع دفاع آقای روحانی از نجفی و میلی منفرد ناخودآگاه به انسان عدم رای اعتماد به این دو وزیر پیشنهادی رو یادآوری میکرد علی رغم نظر فرهنگیان که آقای نجفی رو نجات بخش آموزش و پرورش کنونی میدانند
  • روم به دیوار ، فرهنگی A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 0
    تا حالا اینقدر احساس نا امیدی نکرده بودم . ظاهرا برای مسئولین و نمایندگان آموزش و پرورش بی اهمیت ترین بخش است . به خودشان اجازه میدهند با این وزارتخانه ، سیاسی بازی انجام دهند !