محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز کار خود را در وزارت امور خارجه آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد جواد ظریف که روز 5 شنبه با رأی بالای نمایندگان مجلس به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم منصوب شد، امروز با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پست خود را از علی اکبر صالحی ، وزیر سابق تحویل گرفت.

مراسم تودیع و معارفه علی‌اکبر صالحی و محمدجواد ظریف امروز با حضور دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان و جمعی از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه برگزار می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین اقدام خود پس از کسب رای اعتماد، امروز با اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تلفنی گفتگو کرد. در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشتار مردم بی دفاع در مصر را محکوم نموده ، خواستار توقف خشونتها شد.

ظریف با خطیر توصیف کردن اوضاع مصر خواستار دخالت هر چه سریعتر سازمان همکاری اسلامی به منظور جلوگیری از گسترش تنشها در مصر و یافتن راه حل های مسالمت آمیز جهت جلوگیری از بروز درگیریهای داخلی و کاهش بحران در این کشور شد.

احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو ضمن تبریک انتصاب ظریف به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به وخامت اوضاع در مصر ابراز نگرانی شدید کرده و اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی تمامی تلاشهای خود را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز بحران در مصر به کار خواهد گرفت.

/2727

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =