ایسنا نوشت:

امیر سرتیپ پوردستان در حاشیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه "رزمایش نیروی زمینی ارتش به نام قمر بنی‌هاشم در آبان سال جاری در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود"، اظهار کرد: هدف این رزمایش این است که قابلیت رسته زرهی در فضای ناهمطراز نشان داده شود.

وی همچنین گفت: ما دکترین هر رسته زرهی را تعریف کرده‌ایم و کتابی در مورد کاربرد یگان زرهی در فضای ناهمطراز نیز نوشته‌ایم و اکنون زمان آن است قابلیت یگان زرهی را در سطح عملیاتی نشان دهیم.

پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه "این رزمایش در یک منطقه‌ای گسترده و در سه محور عملیاتی انجام می‌شود"، خاطرنشان کرد: در رزمایش قمر بنی‌هاشم بهره‌برداری عمیقی از ظرفیت هوانیروز انجام می‌شود که این ظرفیت هم در بخش خودی و هم در بخش دشمن‌نما خواهد بود. این رزمایش بصورت دو طرفه برگزار می‌شود و هم بخش خودی و هم بخش دشمن‌نما در آن وجود خواهد داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه "کارشناسان ستادکل نیروهای مسلح در این رزمایش حضور خواهند داشت"، اظهار کرد: سعی داریم صحنه نبرد ناهمطراز را بصورت واقعی در مقابل چشم کارشناسان قرار دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه "تمام یگان‌های نیروی زمینی اعم از یگان‌های تیپ 65 نیروی مخصوص، یگان‌های هوابرد و پیاده در رزمایش شرکت می‌کنند"، افزود: ثقل حرکت ما یگان‌های زرهی با پشتیبانی هوانیروز خواهد بود.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =