سرپرست تامین اجتماعی:بیمه تکمیلی بازنشستگان اولویت اصلی است

پس از آنکه در 18 مردادماه سال جاری حکم سرپرستی سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی به پایان رسید، وزیر جدید تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در حکمی صمدالله فیروزی را به عنوان سرپرست جدید این سازمان منصوب کرد.

مهندس صمدالله فیروزی نسبت به شرایط فعلی این سازمان، درصد احتمال انتخاب وی به عنوان مدیریت جدید سازمان، برنامه‌های کاری خود،‌ شرایط بیمه شدگان،‌ بازنشستگان و مستمری بگیران، بیمه تکمیلی دی و نیز مسائل پیرامون شستا توضیحاتی ارائه کرد.
خلاصه مهمترین اظهارات وی در گفت وگو با ایسنا به این شرح است:
• قصد داریم با بازنگری، اصلاح، ایجاد حرکت و به روزرسانی، زمان بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی را به تاخیر بیاندازیم و روح تازه‌ای را در کالبد سازمان تامین اجتماعی ایجاد کنیم.
• حکم سرپرستی وی از روز گذشته نوشته شده است و این سرپرستی تا زمان تعیین مدیریت جدید سازمان از یک تا شش ماه می‌تواند ادامه داشته باشد.
• بیمه تکمیلی و قرارداد با بیمه دی هرچند متوجه سازمان نیست، اما قصد داریم با ارائه راهکارهایی، شرایط بیمه تکمیلی بازنشستگان را مورد بازنگری قرار دهیم تا به هر میزانی که هزینه می‌کنند منفعت ببرند و این وظیفه‌ای است در جهت صیانت از حقوق بازنشستگان صورت می‌گیرد.
• مطمئنا رسیدگی به بیمه تکمیلی بازنشستگان در اولویت برنامه‌های سازمان است.
• سازمان دارای دو تعهد بلند مدت و کوتاه مدت به جامعه تحت پوشش خود است. تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری و تعهدات کوتاه مدت شامل درمان است به همین دلیل که این دو، ذیل قوانین و تعهدات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند،‌ به توازن دارای اهمیت و اولویت در برنامه‌های کاری سازمان هستند.
• ‌ شستا به عنوان حوزه اقتصادی سازمان در تامین اجتماعی نقش بسیار موثری ایفا می‌کند و یکی از مکان‌هایی است که برای تامین منابع و تعهدات سازمان مدنظر است و باید به عنوان تکیه‌گاهی در روز مبادا به آن توجه شود.
• تامین اجتماعی متعلق به فرد و شخص خاص نیست و به همه جامعه تعلق دارد.
23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 0
    آقای ربیعی قبل از اینکه بررسی بفرمائید راحت ترین کار را انتخاب کردید ! چرا زمان بازنشستگی را میخواهید افزایش میدهید . با این امید به زندگی تو این خراب شده جوانان هم جوانمرگ میشوند چه برسه به شصت ساله ها . بهتر است آمار فوت شدگان را بگیرید و پس از بررسی ، نظرتان را اعلام بفرمائید (خودان که 12 میلیون میگیرید برای شما کار کردن تفریح است ) بهترین کار حذف حقوق های آنچنانی تامین اجتماعی و ایجاد بهره وری کامل از کارکنان میباشد و اگر کارها و خدمات تان را به مناقصه بگذارید هزینه ها در کل مستغلات سازمان کاهش میابد . اگر سازمان نمیتواند منابع و مستغلات خود بهره ور بکند تقصیر بیمه شدگان چیه ؟ مدیران سازمان نا کارآمد هستند
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    11 1
    بیمه تکمیلی یا تحمیلی به بازنشسته تامین اجتماعی !!؟؟ انتخاب بیمه دی سودی بحال ما مستمربگیران نداشته و دست اندرکاران کانون بازنشستگان هم حرکتی در جهت گرفتن حقوق بیمه شدگان از بیمه دی انجام نمی دهند! و از آن سوی بیمه دی هر جور دلش بخواهد تعیین تکلیف میکند و سرویس خاصی در برابر جمعیت عظیم بازنشسته انجام نمی دهد ...به نظر من باید با بیمه دیگری قرار داد منصفانه بسته شود
  • احمدی A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    6 0
    اگر با بیمه دی قرارداد نبندید بهتر است این شرکت در دادن هزینه درمان اصلا زیر بار نمی رود من با بدبختی ودویدن بسیار درصدی از هزینه درمان فرزندم را گرفتم انهم بعداز 4ماه دوندگی
  • mohammad-ali IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    1 0
    سلام مقدم دکتر علی ربیعی را گرامی میداریم آقای رییس خواهشمندیم که به حداقل بگیران نظر لطف خود را درخشان کنید چون با 220 هزار تومان ما زندگی سختی را میگذرانیم با این تورم وکرایه خانه موفقیت شما را از درگاه احدیت خواهانیم
  • محمود A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 0
    با سلام. حدود 40 روز است که فاکتور 7 میلیون تومان هزینه بیمارستان را به بیمه دی فرستاده ام ولی فقط 50 هزار تومان آن را به حسابم واریز نموده اند. واقعاً به زرنگی بیمه دی باید احسنت گفت. مگر غیر از این است که دستشان در دست بیمه تأمین اجتماعی است برای خوردن حق بازنشستگان ؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 1
    لطفا در قرارداد با بیمه دی تجدید نظر بفرمایید . بیمه دی امکانات ضعیفی داره که برای بازنشستگان مطلوب نیست. هزینه خدمات پاراکلینیکی را که در حال حاضر مبالغ بالایی میشه و بیمه تامین تنها 20 درصد آن را میده و در واقع خود فرد حدود 80 درصد آنرا میپردازه بیمه دی یا پرداخت نمیکنه یا بعد از کلی دوندگی و انتظار خیلی کم میپردازه البته آنهم بعد از مدت طولانی. به نظر من بهتره برای افراد بیمه شده کارتی صادر بشه که فرد با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات بیمه بهره مند بشه نه اینکه پول رو بده و بعد از چند ماه کسری از اون رو دریافت کنه.
  • محسن A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 0
    به علت عدم همکاری بیمه دی در پرداخت هزینه های پزشکی بهتر است بیمه دی با معرفی یک نماینده در کانون بازنشستگان در اسرع وقت نسبت به پرداخت و یا عدم پرداخت فاکتورهای بازنشستگان اقدام نمابد.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    0 2
    اما باید بگم که مفاد قرار داد خیلی خوب بود و به نظرم برخی از دوستان در نظرهاشون خیلی اغراق کردند(زیادی بدگویی کردند)چون من واقعا چیزهایی که دوستان گفتند رو ندیدم و بیمه به اون بدیا هم که دوستان میگن نیست ، به نظر من ایراد بزرگ اینه که بیمه دی برای این کار ضعیف هست و طول دادن پرداخت هزینه ها اعصاب آدم رو بهم میزنه البته یکی از علتاش اینه که 10700 تومن برا این قرار داد خیلی کمه و بیمه دی رو تو تنگنا گذاشته ، البته من مدافع بیمه دی نیستما ، اتفاقا از دستشون عصبانیم اما خواستم بگم که انتقادات باید بر اساس منطق باشه نه دروغ و احساسی
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      2 0
      من بازنشسته قراردادی برای بیمه تکمیلی نبسته ام ولی بابت ان ماهانه مبلغی ازحقوقم کم میشود کانون بازنشستگی حقی بابت کسر از حقوق ندارد