فارس نوشت:

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای برای ایران اهمیت زیادی دارد و روحانی نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد از دیدار رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه این دیدار با پوتین خبر داد.

 محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانم اشتون برای ورود به بحث هسته‌ای اظهار تمایل کرد و ما هم تاکید کردیم رسیدن به راه حل دشوار نیست.

وی در عین حال تاکید کرد که دستیابی به راه حل این موضوع در گرو این است که طرف مقابل بر اساس شناسایی حقوق مردم ایران و رفع هرگونه نگرانی از اینکه برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است، به یک راه‌حل برسد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال مسئولیت پرونده هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به این وزارتخانه اظهار داشت: تصمیمی در این خصوص از سوی رئیس‌جمهور به ما ابلاغ نشده است. این موضوع از مواردی است که رئیس‌جمهور باید مشخص کند که هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

وی درباره سفر روحانی به نیویورک و قرقیزستان توضیح داد که هنوز رئیس‌جمهور تصمیمی برای شرکت در اجلاس سازمان ملل اتخاذ نکرده اما برنامه‌ریزی مقدماتی برای این سفر انجام شده است.

وزیر امور خارجه تغییر و تحول در این وزارتخانه را نیز یک روند عادی توصیف کرد و توضیح داد: تغییر و تحول در وزارت خارجه هر ساله صورت می‌گیرد چرا که یک سوم نمایندگی‌های ما تغییر می‌کند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    1 0
    امیدوارکننده است.