۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
قارچ خاکستری بر فراز شهر ژاپنی

سرنوشت مردم ژاپن با ابرهای قارچی پیوند خورده است. پس از انفجارهای اتمی هیروشیما و ناکازاکی، این بار نوبت قارچی از خاکستر است که حیات مردم این کشور را به خطر بیاندازد.

محمود حاج‌زمان: یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های دنیا، کوه ساکوراجیما، اوایل هفته با شدت زیاد فوران کرد و ابری قارچی‌شکل را به ارتفاع 5 کیلومتر بر فراز شهر کاگوشیمای ژاپن گستراند. این ابر عظیم باعث بارش خاکستر بر سراسر شهر شد.
به گزارش نیوساینتیست، کوه ساکوراجیما در لبه جنوبی جزیره کیوشو، جنوبی‌ترین بخش جزیره اصلی ژاپن قرار گرفته است. این آتشفشان یکی از اندک آتشفشان‌های دنیاست که تقریبا همیشه فعال هستند. از سال 1995 / 1374 تا کنون، این آتشفشان هر چند ساعت یا چند روز یک بار فوران کرده است، و هیچ نشانه‌ای از آرام شدن یا خاموشی نیز از خود نشان نداده است.

(برای دیدن عکس در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید)
ابر قارچی شکل خاکستر
هم‌زمان با کشیده شدن ابر خاکستر به سوی شهر کاگوشیما، مردم شهر اقدام به زدن ماسک کرده‌اند تا از ریه‌های خود در مقابل آسیب محافظت کنند. سازمان‌های محلی پایش آتشفشان همچنین به ساکنان منطقه هشدار داده‌اند که مراقب جریان‌های آتشفشانی احتمالی باشند؛ سیل سریع‌السیری که متشکل از گاز داغ و صخره‌های مذاب است.
53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    11 28
    فکر می کنم هزینه های که مردم برای مراقبت از خودشان طی سالیان دراز در مقابل این کوه آتشفشانی کردن، می تونستن با همون هزینه نقل مکان به منطقه امنی کنند! خیلی دوست داشتم در همچین منطقه ای باشم و همچین پدیده ای رو ببینم! نه برای زندگی، برای دیدن و درک فضا! باید اونجا بود تا درک کرد. از "تکراری" که تو ایران حاکمه واقعا خسته شدم شخصا...
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      4 30
      من برات آرزو میکنم که بمیری از تکرار خلاص شی
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      26 1
      اگه وقايعي كه تو ژاپن اتفاق ميفته (مثل زلزله، آتشفشان، سونامي و ...) فقط با يك سوم قدرت توي ايران اتفاق بيفته آنوقت كشور ايران و مردمش كلاً از روي كره زمين منقرض ميشن. مثلاً سال 82 يه زلزله 6/5 تو بم اومد 50000 نفر مردند و بعد از 10 سال بم هنوز بازسازي نشده . خوب به اين مسائل فكر كني ميبيني همون بهتره كه توي ايران تكرار حاكم باشه و اون فضاها رو توي ايران هيچوقت درك نكنيم. بگو خب
    • بی نام FI ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      6 1
      بی نام دوم اتفاقا تا مرز مرگ رو هم تجربه کردم. یه سوال از شما : واسه چی زنده ای؟ جدی جواب بده اگه می تونی
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      17 2
      پاشو بیا خوزستان هم از دمای بالای 48 و رطوبت بالای 70 درصد لذت ببر و هم از گرد و خاک متبرک!
  • حمید رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    16 1
    آسمان زیبای این شهر ژاپن را عشقه.